نسل‌کشی هزاره‌ها را به رسمیت بشناسید
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۴۰۱/۷/۹ کد خبر: 171462 منبع: پرینت

شماری از شهروندان افغانستان در واکنش به حمله روز جمعه در کابل در مقابل کاخ سفید تجمع کردند و خواستار توقف این کشتارها و به‌رسمیت شناختن نسل‌کشی هزاره‌ها شدند.
این معترضان، طالبان را "تروریست" خواندند و تاکید کردند که این گروه نیز مقصر وضعیت بد شهروندان هزاره افغانستان است.
آنان می‌گویند جامعه جهانی باید فراتر از محکوم کردن این‌گونه حملات اقدام کند و با فشار بر طالبان، اداره این گروه را پاسخگو قرار دهد.

حامد احمدی، از معترضان به افغانستان اینترنشنال گفت در حال حاضر هزاره‌ها تحت حاکمیت طالبان در بدترین شرایط قرار دارند و جامعه جهانی و ایالات متحده باید گام‌های عملی را بردارند و "نسل‌کشی هزاره‌ها را به رسمیت بشناسند".
یلدا رویا، فعال حقوق بشر و از برگزارکنندگان این اعتراض نیز گفت که نسل‌کشی هزاره‌‎ها باید متوقف شود.

طالبان کشته شدن ۲۰ دانش آموز را در حمله به مرکز آموزشی کاج تایید کرده‌اند؛ اما یک استاد این مرکز به افغانستان اینترنشنال گفته که جسد ۳۵ دانش‌آموز را دفن کرده‌اند و ۵۰ دانش‌آموز دیگر نیز مفقود است.

این حمله واکنش‌های گسترده بین‌المللی را به همراه داشت. سازمان ملل متحد، سفارت امریکا برای افغانستان، اتحادیه اروپا، وزارت خارجه امریکا، سازمان عفو بین‌الملل و بسیاری از کشورها و نهادهای دیگر آن را محکوم کردند.
این حمله دختران و پسران دانش‌آموز در مرکز آموزشی کاج را هدف قرار داد؛ مرکزی که قبلا به نام موعود فعالیت داشت و در سال ۲۰۱۸ نیز به آن حمله شده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نسل‌کشی هزاره‌ها
کاخ سفید
نظرات بینندگان:

>>>   قصر سفید خودش عامل به قدرت رسیدن تروریزم در افغانستان است و شما رفته اید از قاتل نوشدارو طلب میکنید ، یا بوالعجب.

>>>   اصلا کار تاکسی وان ها و موتر های اینی خوب جور است اگر ازیک ایستاده هم شما را ببرد ۳۰ افغانی می گرد دولت نیست که کنترلش کند

>>>   بارها در کشور عراق گزارش شده سرویس های اطلاعاتی غربی در بین القاعده نفوذ می کنند و جهت اعتمادسازی و شناسایی رهبران القاعده به آن پیشنهاد حمله به اجتماعات شیعیان را می دهند و خود عملیات موفق ترور شیعیان را برنامه ریزی می کنند و بعد از چندین حمله‌ی موفق به مرور اعضای القاعده را شناسایی می کنند و به نیروهای آمریکایی جهت ترور معرفی می کنند. چون آمریکایی ها اعتقاد دارند از هر طرف کشته شود به نفع آمریکاست. ممکن است حوادث تروریستی در افغانستان هم طراحی شده از سوی آمریکا به منظور شناسایی رهبران گروهک های تروریست باشد

>>>   این قتل ها نسل کشی نمیباشد!
نسل کشی بنابر تعریف کمیسیون نسل کشی ملل متحد عبارت از اقدام جهت نابودی کلی یا قسمی یک گروپ قومی، مذهبی، نژادی و.... میباشد، که منجر به قتل عام های بزرگ، کوچ اجباری، غصب جایداد ها وزمین همراه باشد، کوچ اجباری مردم مسلمان روهینگا توسط رژیم میانمار نمونه تازه نسل کشی درجهان میباشد، چنانچه بیشتر از یک میلیون مسلمان ازخانه های شان در اراکان جبرن کوچانده شده، هزاران نفر شان قتلعام شده، به هزاران زن تجاوز صورت گرفته و سرزمین شان توسط بودایانغصب شد،هزاره ها در زمان عبدالرحمان خان با نسل کشی مواجه شدند، هزاران نفر شان کشته شده و فیصدی زیاد هزاره ها به بلوچستان فرار کردند، ولی کشتارهای سالهای اخیر هزاره ها که توسط گروه تروریستی داهش ویا استخبارات ایران انجام میشود، نسل کشی محسوب نمیگردد، نه تنها هزاره ها بلکه اهل سنت نیز بارها مورد حملات قرار گرفته ودر هر حمله ده ها نفر ان کشته شده، این هم نسل کشی نمباشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است