نگرانی شورای امنیت از حمله بر مراکز آموزشی
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۷    ۱۴۰۱/۷/۹ کد خبر: 171463 منبع: پرینت

شورای امنیت سازمان ملل از پیامدهای جدی حمله به اماکن آموزشی و امنیت دانش‌آموزان در افغانستان عمیقاً نگران است.
اعضای این شورا روز شنبه با نشر اعلامیه‌ای علاوه بر ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله به آموزشگاه کاج در کابل، آنرا با «شدیدترین الفاظ» محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل، بر «لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها» تاکید کرده است.
این سازمان از همه کشورها خواسته است که مطابق تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت، به گونه فعال در زمینه پیگیری این حمله همکاری کنند.

در اعلامیه‌ای که روزشنبه منتشر شد، شورای امنیت سازمان ملل همچنان به حق آموزش برای همه مردم افغانستان و سهم آن رسیدن به صلح و امنیت تأکید کرده است.
بیانیه تصریح کرده که هرگونه اقدام تروریستی بدون درنظرداشت انگیزه، زمان، مکان و عامل آن غیر قابل توجیه است.
حمله به مرکز آموزشی کاج صبح روز جمعه، هنگامی صورت گرفت که دانش‌آموزان در حال سپری کردن امتحان آزمایشی کانکور بودند.
بر اساس منابع، این حمله دست‌کم جان ۳۵ نفر را گرفت که ۳۲ نفر آنان دختر و زیر سن ۱۸ بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
شورای امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   نسبت حادثه خونین روزجمعه دشت برچی خدمت هم تسلیت عرض میکنم.
اما میدانید چرانوجوانان دانش اموز عزیزما به خاک وخون خفتند؟ انکه باحمله وحشیانه انتحاری عامل این جنایت بود،تصورش اینست که این دانش اموزان یاکفار امروز اندویاکفار فردااند. قتل دست جمعی انها موجب رضای خداونداست وبعد ازین عمل مخلص تان بدون پرسان وارد بهشت میشودو درانجا ۷۲ دختر باکره(حور) بوتلهای شراب دردست انتظارتشریف اوریم را میکشند.
کوتاه مطلب علت مرگ شان... وباورهای احمقانه.
وقتی میگویم تلفات اعتیاد به خرافات زیادترازتلفات اعتیادبه هیرویین است،دروغ نیست.
عاقل

>>>   عاقل بچو باز بی خریطه فیر کردی،
در جنگ نیابتی بین سعودی و ایران گروه هایی که از سعودی و کشور های مقابل ایران جیفه دریافت میکنند در مقابل باید راپور عملکرد خودرا هم به باداران شان نشان بدهند و شیعه کشی یکی از این عملکرد ها است.
چرا فارسیوان ها در اوغانستان از هر جهت تحت فشار هستند؟؟؟
چون دشمنان مدنیت فارسی به اعراب چنین پیام میدهند که فارسیوان ها همزبان و هم فرهنگ ایرانی ها هستند و چون ایرانی ها را اعراب از قدیم دشمن میدارند حالا فاشیست های قومی افغانستان از این فرصت استفاده میکنند و لبه تیز جنگ نیابتی اعراب و ایران را به دو جهت در اوغانستان نشانه میگیرند ، یکی مذهب تشیع که باعث میشود اکثریت هزاره ها قتل عام شوند و جهت دیگرش فارسیوان ها که شامل اقوام مختلف است.
خودت که نامت عاقل است و احتمالا" از داشتن عقل هم بی بهره نخواهی بود بهتر است به این ریشه توجه کنی تا به آن شاخه.
اینکه چرا بیشترین انتحاری های خود کفان مربوط یک قوم و یک گروه است بر میگردد به عمق جهالت ریشه یی در آن مردم و آن محیط.
در قوم انتحاری تجارت خون جاری است و تاجران خون که فعلا" حاکمان قدرتمند در اوغانستان هستند از هر پروژه راه اندازی جوی های خون صاحب ثروت های سر شار میشوند و با استفاده از جهالت قوم و قبیله خود افراد قبیله را راهی جهنم میکنند تا برای خود ور دنیا بهشت بسازند.
به هر حال
خودت که از مادر عاقل زاده شده یی میدانم نیاز به این چرندیات من نداری اما با آنهم شاید چند تا کم عقل های مثل خودم متوجه ریشه قضایا شوند.

>>>   جناب عاقل !!!!@@
راه حل منطقی و شدنی ارایه کنید از این ....زیاد شندیم دردی را دوا نمیکند.
آنچه شما پیشنهاد داده اید به این میماند که کوه هندو کش را بکنیم و در مرز با پاکستان قرار بدهیم و بر فراز آن دیوار چین را احداث کنیم تا جلو افراطیت تولید شده در پاکستان گرفته شود.
دا گز و دا میدان شما شروع کنید ما هم به دنبال تان.

>>>   شورای امنیت بیچاره هم در مورد نا آرامی های ایران نگران است و هم در مورد خودکفانی های طالبان و کشتار سیستماتیک هزاره و باقی غیر پشتون های افغانستان و هم در مورد بحران لبنان و هم در مورد جنگ یمن و هم در مورد بی حکومتی و تشنح عراق و هم در مورد تهدید پوتین و ده ها موارد دیگر.
ترس این وجود دارد که این همه نگرانی و اضطراب شورای امنیت باعث تکلیف روحی و روانی شود و آنگاه کار به بوتل جنگی بکشد و در میان ، چند نفر زخمی و چند نفر مصدوم شوند و آنگاه شورای امنیت تعطیل شود و دنیا در گیر جنگ جهانی.
توصیه من به شورای امنیت این است که از نگرانی های خود بکاهد و به صحت اعظای خود توجه کند کار های دنیا بخواهد یا نخواهد شدنی است و جنابان اعظای شورا خودرا بیخودی به درد سر نیندازند.

>>>   عاقل عزیز،
تحلیل بسیار بجا و من چیز دیگری برای گفتن ندارم!!!!
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است