جلالی: طالبان و داعش سال‌ها نسل‌کشی کرده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۴۰۱/۷/۱۰ کد خبر: 171471 منبع: پرینت

علی احمد جلالی، وزیر سابق داخله حکومت پیشین افغانستان در واکنش به حمله انتحاری به آموزشگاه کاج در غرب کابل می‌گوید «گروه‌های تروریستی چون طالبان و داعش به خاطر جنون ایدیولوژی تکفیری و جاهلانه خود سال‌ها هموطنان هزاره و شیعه ما را مورد حملات جنایت‌کارانه و نسل‌کشی قرار داده‌اند.»
آقای جلالی در توییتی با خانواده‌های قربانیان حمله به مرکز آموزشی کاج ابراز همدردی کرده است.

این مقام سابق حکومت افغانستان تاکید کرده است که تاریخ «جنایت‌های» طالبان و داعش را فراموش نمی‌کند. علی احمد جلالی تصریح کرده است که طالبان و داعش به خاطر «ایدیولوژی تکفیری و جاهلانه» سال‌ها شهروندان هزاره و شعیه افغانستان را مورد حملات «جنایت‌کارانه و نسل‌کشی» قرار داده‌اند.

به گزارش انترنشنال، روز جمعه، هشتم میزان، یک عامل انتحاری در هنگام برگزاری امتحان آزمایشی کانکور در مرکز آموزشی کاج خود را منفجر کرد. در این حمله ده‌ها دانش‌آموز هزاره کشته و زخمی شدند.
هنوز رقم دقیق تلفات این حادثه منتشر نشده. یوناما روز شنبه نهم میزان گفت که براساس آخرین معلومات در این رویداد مرگبار، دستکم ۳۵ نفر کشته و ۸۲ نفر زخمی شدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جلالی
طالبان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   آقای جلالی این موضوع را همه میدانند بس است بقدرت رساندن اینها شما بودید که امروز در خارج بوده و گپ مفت و باد شکم خود را رها میکنید . بوناما ، ملل متحد امریکا و اروپا جهان اسلام وووووو منفعت خود را می بینند.

>>>   یوناما تا جاییکه دیده میشود و اظهریت دارد فقط و فقط در موقف خبر رسانی و ژورنالیستیکی اجراات داردو بس .
شرمش باد و حرامش باد معاش و امتیازات .
انتظار میکشد تا واقعه جدید تروریستیکی ( واقعه اندر واقعه )از جانب تروریستان خون آشام رخ دهد و ایشان راپور کشته شدگان و زخمیان را نشر کند و منتظر واقعه بعدی بماند تا نسل کشی بیشتر اوج گیرد .
کفتان غفور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است