اعتراض دانشجویان در هرات و بامیان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۱    ۱۴۰۱/۷/۱۱ کد خبر: 171475 منبع: پرینت

دانشجویان در بامیان و هرات در اعتراض به «نسل‌کشی هزاره‌ها» روز (یکشنبه ۱۰ میزان) دست به تظاهرات زدند. همین گزارش‌ها حاکی از برخورد شدید نیروهای امنیتی طالبان با معترضان بوده است. معترضان در هر دو این شهرها شعارهایی در رابطه با تحصیل دختران و کشتار هزاره‌ها می‌دادند.
در ویدیوهایی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده می‌شود که طالبان برای پراکنده کردن معترضان دست به شلیک زده‌اند. همچنین گفته شده که برخی از معترضان نیز بازداشت شده‌اند.
معترضان شعار می‌دادند که «نسل‌‌کشی را متوقف کنید» و «تحصیل حق مااست».
(شنبه ۹ میزان) نیز تظاهرات مشابهی در کابل، پایتخت، صورت گرفت. تظاهرات کابل نیز با خشونت همراه بود.

همچنین برخی از دانشجویان در محوطه دانشگاه تعیلم و تربیت کابل تجمع کردند و شعار می‌دادند که «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید»، «تحصیل، کار، آزادی»، «مرگ بر جهالت، مکتب‌ها باید باز شوند»، «نسل‌کشی جنایت است، خاموشی خیانت است»، «همراه شو».
در پی انفجار روز جمعه (۸ میزان) در یک مرکز آموزشی در منطقه هزاره‌نشین کابل که حدود «۱۲۰ کشته و زخمی» به جا گذاشته است. نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) گفته است که اکثر قربانیان در دشت برچی دختران و زنان جوان بوده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتراض دانشجویان
هرات بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   وهابیت توسط فرنگی ها برای قتل عام شما مسلمانان دو قرن پیش بوجود آمد و تا بیداری همه از طلسم عربیت ادامه دارد!!!!
آتش خاوری

>>>   بهترین مثال مناظره واختلاف نظرملاهاهمین موضوع بازشدن یابسته ماندن مکاتب دخترانه است.که طرفداران هردونظریه یکی برضد دیگری ایت وحدیث میخوانندوخودراحق به جانب میدانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است