مریم جان! این لندغر گفتن، گپ خودت یا فضلی؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۷    ۱۴۰۱/۷/۱۴ کد خبر: 171504 منبع: پرینت

مریم جان! این لندغر گفتن ات، گپ خودت اس یا فضلی؟
یک:)مریم سماها را می شناسیم و با مهره هایِ حلقه های شوونیستی آشناییم. این مهره ها، همه از اقوامِ غیر هزاره نیستند. هزاره نیز هستند، که این روزها در میدانِ دیگران بازی می کنند. آنان نه حس هزارگی دارند و نه وجدانِ انسانی. هزاره ها را بارها قربانی منازعه‌ی قدرت نموده اند و حالا نیز در پی بهره کشی از گورهای دسته جمعی هزاره هایند. ما می دانیم که در حلقه‌ی شورای امنیت چه می گذشت و رقابتِ اشرف غنی و محب تا کجا رسیده بود؟! ولی دریغ ما این است که آنان منازعه بر سر قدرت داشتند، ولی قربانی هزاره ها بودند.

دو:) و حالا نیز هزاره ها قربانیِ ای در جهت تضعیف حاکمیت طالبان اند. حلقاتی پس از حوادث، رسما در پی بهره کشی سیاسی اند، بدون تحقیق حوادث را به طالبان نسبت می دهند و ادای دادخواهی در می آورند. ما قربانی ایم، ولی به مریم سماها اجازه نمی دهیم، تا خشم عمومی ما را در جهت اهانت به مردم شریف تاجیک استفاده کند و با هشتگِ توقف نسلکشی هزاره ها، به پنجشیری ها، لندغر خطاب کند. مردم ما به شعور سیاسی بالایی رسیده است، منتقد جمعیت اسلامی بوده است، ولی هرگز به مردم تاجیک اهانت نمی کند. ما پیروِ رهبر شهید، بابه مزاری هستیم و ادب در گفتار ما، حتی در مقابل دشمن زبانزد است.

سه:) مریم سماها با اهانت به مردم تاجیک در جوی خونین نسلکشی هزاره غسل تعمید داده نمی شود، ماجرا و سیاستِ کثیف اداره‌ی امور تا ابد برای همه روشن است و سخنان رییس پارلمان، تبدیل به ضرب المثل شده است. آری:" مریم جان، گپ خودت اس یا فضلی؟!؛ حالا هم می پرسیم مریم جان، این لندغر گفتن ات، گپ خودت اس، یا فضلی؟

چهار: این رویدادها چشم و گوش ما را بازتر می کند، این سلسله حوادث مشابه است با تمام رویدادهای خونین در جامعه‌ی هزاره. از جنبش تبسم تا دهمزنگ، تا حمله بر آموزشگاه ها و مساجد. باید چشم خویش را باز کنیم، همسو با قاتلان مردم خویش، در پی جهت دهی افکار عمومی نباشیم.

میثم صحرا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مریم سما
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   وطنم یعنی هزارستان (مناطق مرکزی)،نه افغانستان

>>>   همی میثم صحرا هزاره راست میگوید.
هزاره ها حتی در مقابل دشمن شان،یعنی پشتون ها و طالبان از عفت کلام استفاده میکنند. ما در همین سایت هم در مقالات و مضامین و هم در بخش نظر ها،شاهد این مدعا میثم صحرا هستیم.😊

>>>   مریم سما دیگر خریدار ندارد.
فضلی هم تز ترس خانم اش کاری از دست اش ساخته نیست.
مریم سما بیچاره دیگر نه کش دارد و نه بادی .
گاهی برای مطرح شدن یگان سخن کوچه و بازاری میزند مگر سووی برایش نمیکند.

>>>   مریم سما هرزه ای هرجایی بود که در زمان اشغال امریکا شب تا صبح را در سفارت امریکا و انگلیس و متباقی سفارت های غربی مصروف ارائه خدمات بود! ای ....پس از سقوط اشرف دزد با دالرهای دزدی به آلبانی رفت تا از "لکاته رجوی" کسب فیض کند. نمیدانم الان در کدام گور است. غرب از ای قسم زباله ها خروار خروار دارد. صرف هرزه ها و ....های BBC ره سیل کن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است