هدف آمریکا مبارزه با تروریسم نبود
تجاوز آمریکا بر افغانستان نه تنها هیچ ارتباطی با مبارزه با تروریسم نداشت بل آمریکا از تروریسم حمایت کرد تا به مقاصدش برسد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۴۰۱/۷/۱۶ کد خبر: 171520 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) دولت بوش قبل از ۱۱ سپتامبر در حال برنامه ریزی برای حمله به افغانستان بود تا اینکه زمینه حمله به بهانه مبارزه با تروریسم فراهم گردید.
تجاوز آمریکا بر افغانستان نه تنها هیچ ارتباطی با مبارزه با تروریسم نداشت بل آمریکا از تروریسم حمایت کرد تا به مقاصدش برسد.

بیست و یک سال پیش از حمله آمریکا به افغانستان می گذرد. در این بیست و یک سال آنچه برای مردم افغانستان به ارمغان گذاشته شد، تحقیر بوده و غارت. تحقیر به معنی واقعی آن، از کشته و زخمی و ویرانی گرفته تا فرار و دربدری...
بیست و یک سال قبل آمریکا بر مواضع کسانی حمله کرد که خود ساخته بود و خود تمویل و تجهیز شان کرده بود و اینک پس از غارت، باز همین سرزمین را به آنان هدیه داد.

این جنگ، جان نزدیک به دو هزار و پنجصد نظامی امریکایی را گرفت و بیش از ۲۰ هزار تن آنان را زخمی ساخت.
جورج بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا خطاب به مردم این کشور گفته بود: "ارتش امریکا به دستور من، حمله هایی را بر آموزشگاه های القاعده و تاسیسات نظامی رژیم طالبان در افغانستان آغاز کرده اند. این حمله ها به هدف مختل ساختن روند کارگیری از افغانستان همچون پایگاهی برای حمله های هراس افگنانه و گرفتن توانایی های نظامی رژیم طالبان طرح ریزی شده اند."
بارک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا گفته بود: "من به عنوان فرمانده کل نیروهای امریکایی فصیله کرده ام که منافع ملی ما در این است که سی هزار نیروی بیشتر امریکایی به افغانستان بفرستیم."
دونالد، رییس جمهور بعدی آمریکا گفت: "روزی، پس از تلاش های اثرگذار نظامی، شاید امکان ایجاد یک توافق سیاسی در افغانستان که شامل عناصر طالبان باشد فراهم شود؛ اما هیچ کسی نمی داند که این روز فرا خواهد رسید و اگر فرا برسد، کی خواهد بود."

سه رییس جمهور آمریکا همچنان بر تداوم جنگ در افغانستان تاکید داشته اند و اگر ترامپ در کنار جنگ به موضوع صلح نیز پرداخت صرفا برای فریب اذهان عامه مردم آمریکا و جهانیان بود.

جو بایدن رییس‌جمهور فعلی آمریکا با اعلام اینکه «مأموریت نظامی» کشورش در افغانستان روز ۳۱ آگوست (۹ سنبله) رسماً به پایان خواهید رسید، مدعی شد که آمریکا به اهداف خود در افغانستان دست یافته است!
بایدن در یک نشست خبری از پایان حضور نظامی کشورش در افغانستان خبر داد.
جو بایدن در این خصوص اظهار داشت: مأموریت نظامی ما در آمریکا روز 31 آگوست به پایان خواهد رسید. روند خروج نیروها بگونه‌ای امن و منظم پیش می‌رود.
ما که حالا از افغانستان بیرون شدیم این طور شد ولی اگر پنج سال پیش هم می برامدیم همین اتفاق می افتاد و اگر پانزده سال بعد هم بیرون می شدیم همین طور می شد. آنهایی که انتقاد می کنند که اکنون برای خروج زمان مناسب نبود به این سوال من جواب بدهند که چند نسل دیگر از فرزندان ما باید آنجا قربانی شوند؟ چه زمان برای خروج ما مناسب است؟ ما نمی توانیم تا ابد آنجا بمانیم. افغانها باید یاد بگیرند که خودشان از خود دفاع کنند.
رییس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد که کشورش به اهدافی که در افغانستان داشته، دست یافته است! وی از مقابله با «ترویست‌هایی که در 11 سپتامبر 2002 به آمریکا حمله کردند»، «مجازات اسامه بن لادن» و «جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پایگاهی برای حمله به آمریکا» به‌عنوان اهداف اصلی آمریکا از 20 سال حضور نظامی در افغانستان یاد کرد.
سپس ستاد فرماندهی مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از 90 درصد فرآیند خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان کامل شده است.
دو روز بعد از صدور این بیانیه، نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان عملاً پایان یافته و تنها حدود 600 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند. انتظار می‌رود اندک نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان نیز حداکثر تا تاریخ اعلام شده از سوی جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا، خاک افغانستان را ترک کنند.

بیست و یک سال قبل آمریکایی ها با فریب وعده های مبارزه با تروریزم و آبادی افغانستان وارد کشور ما شدند و ادعا داشتند که پس از چند سال حضور در افغانستان، این کشور به یکی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه و جهان مبدل خواهد شد. اما این وعده ها واهی بود و آمریکایی ها جز بر منافع اقتصادی شان هرگز به دیگر امور توجهی نکرده بل در راستای تشدید و تقویت روند غارت استعماری شان دست به هر اقدام نا پسندی زدند.
جوانانی که امروز در افغانستان بیست و یک ساله شدند تمام دوران زندگی شان را در جنگ خانمانسوز و در سایه غارت و تحقیر سپری کردند.

اینک پس از گذشت بیست و یک سال از حمله آمریکا به افغانستان، این ظن و گمان به وجود آمده که علت های اصلی حمله آمریکا به افغانستان ساخته و پرداخته سازمان استخباراتی آمریکا (سیا) بوده و هیچ تروریستی در آن دخیل نبوده است. اگرچه تروریستی هم دخیل بوده عنصر ایجاده شده توسط سازمان سیا بوده است.

چهار هواپیما که از فرودگاه‌های لوگان اینترنشنال، دالاس اینترنشنال و نیویارک به مقصد کالیفرنیا در پرواز بودند، دزدیده شدند. دو فروند به ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی اصابت کردند، یک فروند با ساختمان پنتاگون برخورد کرد و هواپیمای دیگر در پنسیلوانیا سقوط کرد. هواپیما ربایان در مجموع ۱۹ نفر بودند، ملیت هواپیما ربایان را ۱۵ تبعه عربستان سعودی، ۲ تبعه امارات عربی متحده، یک تبعه مصر و یک تبعه لبنان تشکیل می‌داد. تیم عملیاتی حادثه ۱۱ سپتامبر تماماً عرب و عضو سازمان القاعده بودند. اما گفته می‌شود که در فروریختاندن این برج‌ها دولت‌ امریکا دست داشت یا عمداً از وقوع این حادثه جلوگیری نکرده است چون می‌خواستند بنابر دلیلی به افغانستان بیایند و این جغرافیا را بدست بیاورند و پایگاه بزنند.
شرکت‌هایی که امنیت میدان‌های هوایی را به عهده داشتند گفته میشود که مربوط کمپنی‌های یهودی بودند، حدود 4000 کارمند یهودی که درهمانجا کار می‌کردند فقط پنج نفر کشته شدند.

ناتو به رهبری امریکا به تاریخ 7 اکتوبر عملیات بلند مدت آزادی را آغاز کردند و بعد از یک ماه رژیم طالبان سقوط کرد و کنفرانس “بن” را برگزار کردند. باوجودی که ستار سیرت 9 رای گرفته و باید رییس جمهور می‌شد اما حامد کرزی را با 3 رای رییس جمهور ساختند. در سال 2001 افغانستان درگیر با یک گروه تروریستی بود اما حال با گذشت بیست و یک سال و با حمایت ده‌ها کشور خارجی افغانستان با 22 گروه تروریستی درگیر است و یک گروه تروریستی قدرت را در دست دارد.

اینک پس از گذشت بیست و یک سال از حمله آمریکا به افغانستان، تمامی زیربناها نابود شده، صدها هزار تن از مردم ما کشته و مجروح شدند، ده ها هزار تن از خانه و کاشانه خود فرار کرده و راهی کشورهای دیگر گردیدند، ده ها هزار تن از مناطق شان آواره دیگر شهرها شده اند و... از همه مهمتر اینکه حجب و حیا و شرف و عزت و جوانمردی بنام دموکراسی غربی از میان مردم رخت بربسته است... و بجای یک گروه مخالف، بیست و دو گروه تروریستی در افغانستان فعال شده اند و قدرت را در دست دارند.

غارت منابع معدنی کشور، یکی از بزرگرترین اهداف آمریکا در افغانستان بوده و این اهداف غارتگرانه در اوج بحرانی ساختن کشور تحقق می یافت.
ذخایر معدنی افغانستان شامل باریت، کرومیت، ذغال سنگ، کبالت، مس، طلا، سنگ آهن، سرب، مقدار زیادی از لیتیوم بسیار ارزشمند و دیگر فلزات خاکی کمیاب برای محصولاتی با فناوری بالا، گاز طبیعی، نفت، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، پتاس، نمک، گوگرد، تالک، روی و سایر مواد معدنی میباشد. علاوه بر اینها معادنی که هنوز نوعیت آنها مخفی است و فقط غارتگران میدانند که چه کشف کرده و غارت می کنند.

جالب اینجا است که مقامات آمریکایی با وجود اینکه پس از بیست و یک سال حضور در افغانستان با شعار پیاده کردن زمینه های آزادی و حقوق بشر و زنان، اینک مردم سرزمین ما را به دست کسانی سپردند که بیست و یک سال قبل بر آنان به بهانه تروریست بودن حمله کردند و حالا باشعارهای واهی خود حامی زنان معترض ایرانی شده اند که آنان را نیز مانند زنان افغانستان به خاک سیاه بنشانند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تجاوز آمریکا
مبارزه باتروریسم
نظرات بینندگان:

>>>   یک تعریف بسیار جامع و کوتاه و شالوده تجارب تاریخی تاریخ ۲۵۰ ساله افغانستان میتواند چنین باشد.
افغانستان کشوریست که در آن حیوانات مختلفی که همیشه در حالت جنگ به سر میبرند زندگی میکنند.
یکی از خصوصیات این حیوانات این است که وقتی موجود خارجی در کشور شان تجاوز کند همه با هم بر سر دشمن خارجی میتازند و برای موقت جنگ بین هم را متوقف میسازد و به مجرد خروج دشمن خارجی دوباره با تمام قوا جنگ داخلی را آغاز میکنند و همدیگر را میکشند و هدف نهای تثبیت برتری و ریاست یک گله بر دیگر گله ها است اما تا حال هیچ دیده نشده که یک گله بتواند بر همه گله ها پیروز شود.

>>>   افغانستان حتی نمی تواند نان خالی مردم خود را تاًمیثن کند، زیرا حاکمیت ملی و ثبات سیاسی در افغانستان نیست و در بلبشور خانه هم نمی توان سرمایه گزاری کرد.والله به نظر من آمریکایی بودن و به آزادی و حق حاکمیت مردم و قوانین حقوق بشر جهان معتقد و پایبند بودن هزار بار بهتر از وحشیهای .....مانند طالبان و حکمتیار و غیره در افغانستان می باشد،

>>>   امریکا باخت یا برد مهم نیست مهم این است که افغانستان از بی عقلی سیاست‌مداران احمق خود باخت.

>>>   آمریکا بجای حمله به طالبان غیرنظامیان افغانستان را کشت طی این ۲۰ سال اگر به طور جدی به طالبان حمله میکرد اثری از طالبان باقی نمیماند
زمان ریاست جمهوری ترامپ در دیدار ترامپ و عمران خان حرف از محو شدن افغانستان زده شد درست خاطرم نیست اما فکر میکنم ترامپ از محو افغانستان گفت و عمران خان خندید حالا آمریکا با خالی کردن پشت افغانستان و تحویل افغانستان به پاکستان عملا افغانستان را به پاکستان دوم تبدیل میکند
تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکا هم برای طالبان ماندند
متحدان پاکستان در افغانستان ، قطر و ترکیه هم نقش به سزایی در پیروزی طالبان داشتند

>>>   جالب اینجا است یا خود اش در یک کشور جنگ میکند و یا کشور های دیگر را مجبور به جنگ در یک کشور دیگر میکند و ملیارد ها دلار صرف این جنگ ها میکند و سلاح میفروشد و مردم را به کشتارگاه میفرستد و عواید آن را عواید نا خالص ملی میشمارد.
در حالی که همه این عواید باید منحیث غرامت جنگی به کشته شدگان داده شود.
یک نمونه بارز آن،عین از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ،امریکا بالای آلمان همیش انتقاد میکرد که از روسیه زیاد گاز نخر که به گاز روسیه وابسطه میشی. باید خرید گاز را از روسیه قطع کنی.
تو خودت که هقتاد سال مکمل عربستان سعودی را پارتنر استراتیژیک خود ساخته بودی و سالانه صد ها میلیون بشکه نفت عربستان را میخریدی و خود را نیز حافظ حقوق بشر دنیا میدانی،در عربستان حقوق بشر زیاد رعایت میشود و یا در روسیه؟
با بمیان آمدن دولد جدید امریکا،بالاخره فشار ها را بالای دولت روسیه به اندازه یی زیاد کرد،که روسیه مجبور به دخالت نظامی در اوکراین شد.
حالا به این هم هنوز قناعت ندارد.
حالا امریکا یک سفیر در قطب شمال مقرر کرده و میخواهد یک جنگ دیگر را در قطب شمال بین کشور های اروپایی و روسیه در بدهد.
خلص این که امریکا کخ دارد و این کخ او را آرام نمی گزارد و میخواهد در همه جا جنگ براه بیاندازد.
بنأ در زمان موجودیت کمونیزم یک شعار بود که میگفتند:پرولتاریای جهان متحد شوید.
حالا باید شعار جدید ایجاد شود و مردم چنین بگویند:کشور های جهان در مقابله با جنگ خواهی امریکا متحد شوید.
شعار قبلی به مرور زمان با پیشرفت علم و تکنالوژی و کمپیوتر و روبات و هوش مصنوعی،ارزش خود را از دست داد.
اما شعار فعلی بخاطر جلوگیری از یک جنگ هستوی که خطر جدی برای بشریت است، تا زمان از بین رفتن این خطر،باید ادامه پیدا کند.

>>>   طالبان عساکر گوش به فرمان ترامپ بودند و با اشاره خلیلزاد رقصیدند و بستر های افسران پاکستان را گرم کردند تا به اداره کابل دست یافتند و مگر افسوس به حال شان که با یورش مقاومت گران دوباره چون زباله به پاکستان فرستاده خواهند شد.

>>>   ۸۵ میلیارد دلار؟!
به والله که این روسای جمهور آمریکایی چه بیسواد واحمق استند.اگربه گفته ترامپ طالبان ۸۵میلیارد اسلحه دارند پس چرا دست گدایی به سوی چین وهند دراز کرده اند؟
اگرچه بایستی گفت امریکای غارتگر چیزی از خود به جای نگذاشته وآنچه باقی مانده از جیب مردم درمانده افغانستان است و دارایی این کشوربه حساب می اید. پس تا اطلاع ثانوی خفه خون بگیرید که این کشور را با همین حرفها نابود ساختید.
بهزاد..ایران

>>>   کدام امار 85 بیلیون دالر اسلحه را تایید میکند افغانستان نه نیروی دریایی دارد که کروت و کشتی داشته باشد نه نیروی هوایی که طیاره جنگی داشته باشد ان بالگرد ها را هم هر کدام که سالم بود بردید به همسایه و پس به اوکرایین دادید ان بیمصرف های دور ریخته ارتش امریکا را هم که هر کدام سالم بود قطعات ان را با نام زباله از افغانستان خارج ساختید نه توپ جنگی به ارتش افغانستان داده اید نه تانک ان 85 بیلیون هم همه صورت حساب ساختن برای دزدی همان پول ها توسط خودتان بوده و هست ان چند هزار سلاح انفرادی را هم پولش را از ده بیلیون دارایی دزدیده شده مردم بیپناه افغانستان پس گرفتید
سهیل از جرمنی

>>>   ایا ارتش چرکستان با میلیون سرباز و قوای سه گانه زمینی هوایی و دریایی 40 بیلیون دالر سلاح دارد قطعا ندارد ترامپ دیوانه از کجا ادعا کرده بود به ارتش سابق افغانستان 85 بیلیون سلاح داده میزان واقعی ان همان 10 بیلیون دالر بوده که از اموال ملت افغانستان پس گرفتید بقیه پوشاندن دزدی های کمپانی های و ارتش امریکا است

>>>   محاسبات پولی را کنار بگذارید
جنگ افغانستان سرعت چرخش ماشین اقتصادی امریکا را بیشتر کرد و در نتیجه امریکا به اهداف از قبل تعین کرده رسید.
کسیکه باخت مردم افغانستان بود که هنر بازی کردن در بازی‌های جهانی را ندارد.

>>>   هیچکس را دیگر نمی توانید فریب بدهید
نیروهای حشد شعبی در عراق با یک فتوا تشکیل شد و با سلحشوری از خاکشون مردمشون با غیرت دفاع کردند دنبال بهانه و انداختن تقصیر گزدن این اون هم نبودند فرق را ببین تا کحاست.ولی شماها دسته دسته فرار کردید و تو لندن ایران و پاکستان پنهان شدید از ترس.مصاحبه ذلت بار همین جوانان افغان در ترکیه رو ببینید چطور با مظلوم نمایی عین زنان گریه میکنه
اگر ارتش افغانستان از زنان و دختران افغان تشکیل میشد خیلی بیشتر و بهتر مقاومت میکردند
از این به بعد زنان با غیرت و شجاع افغانستان باید با طالبان مقابله کنند و مردان افغان به آشپزی برسند از جمله در لندن

>>>   آمریکاییها خیلی راحت میتونستند غنی را برکنار کنند
اون وضعیت فاجعه بار رو در افغانستان به وجود آوردن.ایران رو تحریم کردن و مردم ایران رو در رنج گذاشتتد.سلاح به عربستان و امارات فروختند و یمن رو ویران کردند و سوریه را با مسلح کردن افراد غیر مسءول تبدیل به فاجعه انسانی کردن
لبنان رو تحریم کردن باعث رنج آنها شدند در ترکیه و اردن کودتا کردن.از زمان دخالت آمریکا انواع و اقسام گروه های تروریستی متولد شدند.مردم فلسطین رو محاصره و آواره کردند.به عراق حمله کردند و فاجعه خلق کردند.اجازه نمیدهند دو کشور کره شمالی و جنوبی متحد شوند.ونزوءلا و کوبا رو تحریم و باعث رنج مردم این کشورها شدند

>>>   چون این پروژه امریکایی-پاکستان به رهبری کرزی و غنی احمدزی طی بیست سال اشغال افغانستان توسط امریکا بود که توسط کرزی شروع و غنی احمدزی فاشیست و خلیزاد جاسوس امریکا آن را با تسلیم کابل به اردوی پاکستان ختم کردند طالبان ملیشه های پاکستان استند در این هیچ شکی نیست آنها در مدارس پاکستان زیر نظر آی اس آی تربیه شدند. غنی احمدزی با پلان امریکا با دزیدن ملیونها دالر با تیم 50 نفری خود از کابل فرار کرد در زیر کنترول سی آی ای امریکا در امارت مستقر شده است.
طالبان این ملیشه های پاکستانی شروع به ارسال تجهیزات نظامی اردوی افغانستان به پاکستان کرده اند شما از این ملیشه های پاکستانی میخواهید که پول مردم را تسلیم مردم کنند. طالبان شروع به جمع آوری عشر و مالیه از مردم کرده اند تا مصارف جنگ علیه اقوام تاجیک ازبک و هزاره را بدست آورند و مصارف ملیشه های پاکستان را به آی اس آی بپردازند. افغانستان چور و غارت شده است

>>>   با هر تغییر بنیادئ سیاسی در جهان سوم قدرتهای جهانی بر موضعگیریهای خود تجدید نظر می کنند. همزمان تجاران اسلحه، تیکه داران مناقشات سیاسی، و جنگسالاران خون آشام بین المللی در پی شکار تازه می گردند تا بازیگران تازه را شخصیت سازی کرده به صحنهٔ جنگهای پایان ناپذیر بفرستند.

در یکی از رسانه ها جمعی تصاویری از شیطنت های برنارد-هانری لیفی را یافتم که در چندین کشور مسلمان مردم را به جنگ و بغاوت تشویق می کند به شمول کردستان، مالی، نایجیریا، چیچنیا، سودان، عراق، سوریه، سومالیا، لیبیا، دارفور،… و افغانستان. تصاویر جعلی نیست چون خود آقای لیفی آنها را به افتخار در صفحات رسانه ای (تویتر، انستاگرام و فیسبوک) به نمایش گذاشته.

با مشاهدهٔ این عکسها تصویری از لارنس عرب در پردهٔ ذهنم شکل گرفت. تاریخ صفحاتش را پر پر ورق زد و سطوری در ذهنم عبور کردند که لارنس عرب به چه مهارت اعراب را با وعدهٔ آزادی برضد عثمانیها به جنگ واداشتند و بعد از جنگ عوض آزادی سرزمینهای اعراب را میان انگلیس، فرانسه، وبعد اسراییل تقسیم کردند.

برنارد-هانری لیفی را میتوان لارنس عرب ۲.۰ نامید. پیام این تصاویر هوشهدار به مسلمانان دنیا است تا بدانند که همهٔ این جنگهای داخلی، صرف نظر از مشروعیت دادخواهی های آن، ریشهٔ بیرونی دارند. بیرونی ها مسلمانان را به جنگ تشویق می کنند و بعد به بهانه ملت سازی و دموکرای و حقوق بشر و گاهی هم به بهانه احیای مجدد کلمة الله و ایجاد حکومت یا امارت اسلامی… سرزمین های مسلمانان را اشغال کرده با ایجاد اختلاف و نفاق بین مردم کشورهای مسلمان را به تجزیه سوق میدهند. متحد شدن پیهم کشورهای مسیحی و متلاشی شدن پیاپی کشورها اسلامی بر این واقعیت مهر صحه می گذارد. واقعیتی تلخی که در جوامع چون افغانستان مردم از هر هویت هم گونی، همرنگی، هموطنی، هم کیشی و همپذیری در گریز اند ولی دیده و ندانسته به شعارهای پراکندگی و متلاشی گرا چون افغان نیستم، عرب نیستم، ایرانی نیستم، مسلمان نیستم خود را نیست و نابود می کنند.

بدون شک ما مقصرهستیم که چنین حال را بر خود روا داشتیم. ما زی پابین عاقبت نیاندیش به سبب عقدهٔ حقارت در خوشباوریها فریب هر بیگانه را می خوریم. ستایش مکارانهٔ هر خارجی را بر نصیحت تلخ هموطنان خود ترجیح میدهیم. به همین سبب است که در افغانستان هیچ گروه سیاسی نیست که یک یا چند حامی خارجی پنهان یا عیان نداشته باشد.

این واقعیت را نباید فراموش کرد که بیرونیها هستند که جنگهای ما را تمویل می کنند. آخر همهٔ این تجهیزات جنگی پرمنفعت ترین صادرات غرب به افغانستان نیست؟ اگر پیام لارنس عرب ۲.۰ را از عبارات ابهام بیرون آوریم به مسلمانان می گوید: «همدیگر را بکُشید و اسلحه و مرمی مصرف کنید که هم برای اقتصاد ما خوب است هم برای دین شما.» امروز بیشترین مرمیهای داغ در تن به خاک و خون غلتیدهٔ مسلمانان سرد میشوند. چون ما تفنگ را می بینیم، ولی تفنگ دهنده را نمی شناسیم. تفاوت بین دیدگاه تنگنظرانه و جهانبینی گسترده این است که اولی عروسک روی صحنه را می بیند و دومی دستهای عقب صحنه که عروسک را به حرکت و رقص می آورد.

تأسف به حال مسلمانان که صد سال بعد از لارنس باز هم در اعتیاد بیگانه پرستی دوست و دشمن را نمی شناسند. در تصاویر برنارد لیفی برای همهٔ مسلمانها، خاصتاً برای افغانهای بد بخت روزگار خشونت و جنگ و نفاق و برادرکشی درسهای عبرت نهفته، به شرط آنکه افغانها عبرت پذیر باشند. افغانها پیهم در یک مثلث خشونتبار شخصیت سازی و شخصیت پرستی و شخصیت کُشی سرگردانند و مرده ها را زنده باد می گویند و زنده ها را مرده باد. همه برای اینکه بُت شخصیت پرستئ که می سازند به میل شان نیست. بت شکنی «ابراهیمیت» و شجاعتی می خواهد که در اکثر ما نیست.

براک اوباما بزرگترین اشتباه ریاست جمهوری اش فریب برنارد-هانری لیفی را قلمداد کرد که او را به مداخلهٔ نظامی در لیبیا گماشت. قسماً به اثر کاررواییهای لیفی جنبشهای آزادیخواهئ بهار عرب به زمستان سرد و منجمد مبدل شد و به کمک غرب استبداد بر جوامع مسلمان همچنان مسلط ماند. حکومت فرانسه به اثر دسیسه برنارد لیفی بالای لیبیا حمله کرد و قذافی را کُشتند. لیفی می گوید: «عجیب است، زمانی شورشیان قذافی را کُشتند و مرا از صحنه دور می بردند، قذافی را پیهم به نام یهود فحش می گفتند و لعنت می کردند بدون آنکه بداند که این مسلمانها برادر مسلمان خود را کشته بودند و مرا که یگانه یهود واقعی در میان شان بودم محافظت می کردند و به جای امن می بردند.»

مسأله بزرگتر از آن است که آنرا در تنگنظریهای فرقه ای از نوع پشتون و تاجیک کوچک سازیم. اگر با وسعت نظر و جهانبینئ گسترده به مسأله نگاه کنیم، می بینیم که نقش کلیدی این شیطنت ها را لیفی ایفا می کند. دیگران، چه افغان چه غیر افغان، قربانی این بازی قرار می گیرند. بعضی از هموطنان تنگنظرما که با فقدان وسعت نظر گرفتار اند دو جمع دو را چهار تاجیک می بینند، حال آنکه از تصاویر روشن است این فاجعه تمام جهان اسلام را زیر سایهٔ شوم خود قرار داده. پس برملا ساختن این دسیسه را نباید ضد تاجیک تلقی کرد، بلکه خود دسیسه را باید از روی شواهد انکار ناپذیر آن ضد جوامع اسلامی شناخت.اگر بیست یا سی سال پیش جنگسالاران دورهٔ جهادی همگام لیفی شدند، ممکن عمق برنامهٔ سیاسی لیفی را بلد نبودند، ولی حالا که لیفی رسوا عالم گردیده:
اگر بینی که نابینا و چاه است
اگر خاموش بنشینی گناه است.

نباید اندیشه های بزرگ را در شخصیت پرستیها و هویت پرستیها کوچک سازیم. در قاموس سیاسئ افغانستان امروزی هویت قبیله گرا لزوماً نژادی نیست، بیشتر ذهنی است. بعضی تاجیکان افراطی قبیله ستیز به همان اندازه قبیله ای عمل می کنند که افراطیان اقوام دیگر افغانستان قبیله ای فکر می کنند. اینها قبیله گرایی در دیگران را تقبیح می کنند، ولی در خود به اثبات میرسانند و خود را فوق همه می دانند. همین استثناگرایی سبب می شود که هر رهبَر و رهبُر و جنگسالار «قبیله ذهنی» خود را از انتقاد مبرا و استثنا بدانند. مگر این روش و روند از استثنا گرایئ Deutschland über alles یا American exceptionalism تفاوت دارد؟ فاشیزم/شوئونیزم که شاخ و دُم ندارد؟ ولی این «کوران خود و بینایان دیگران» عیب خود را به طور غیر شعوری در دیگران می بینند. تعصب نام و رنگ ندارد. چه تعصب نژاد باشد، چه دیانت یا زبان. اینجا بین هویت محورئ پنجوایی و پنجشیر تفاوتی نیست. افراط مذهبی یکی با افراط زبانی دیگری می کوشد بیرقهای خود را جای بیرق ملی افغانستان نصب کنند. مهم نیست که بیرقهای از کلکینهای موترها به اهتراز می آیند یا از بالای موترسکیل ها.

رویکار آمدن طالبان روی صحنه سیاسی افغانستان از راه زور و جنگ مشکل نهایت بزرگ بود پس راه تفاهم را پیش گرفتند و جنگ روانی کردند تا طالبان پیروز شوند. ولی جستجوی راه حل نظامی به منظور رسیدن به صلح خود متناقض است. آخر این تناقضات مرگبار را تا چند دوام می دهیم که رهبران را در جنگ تعریف می کنیم، ولی از آنها توقع صلح داریم. باید از احصائیهٔ تلفات جانئ ۴۵ سال اخیر کشور آموخته باشیم که ما علوفهٔ توپ بیش نبودیم؟ دیگران برای ما دشمن تعین کردند، اسلحه دادند، در ستایش مارا به جنگ تشویق کردند و ما در بربادئ کشور و خونریزئ مردم قربانی برنامهٔ های سیاسئ بیگانگان شدیم؟

باید هوشیار و آگاه باشیم و به مسأله از دیدگاه گستردهٔ یک ملت افغان بنگریم. وقتی ما خود را ملت نمی پنداریم و بالای هویتهای تحت ملتی (قومی، زبانی، نژادی، مذهبی) بیشتر اصرار می کنیم، بدیهی است که دیگران سرنوشت ملت ما را تعین می کنند. ولی اگر به طور یک ملت واحد لایتجزا و باهم خواهر و برادر و برابر در مقابل دیگران ایستادگی کنیم، تقدیر ما به دست خود ما خواهد بود. در این حالت اضطرار که کارد به استخوان رسیده وظیفه و وجیبهٔ ملئ همهٔ ما است که به استناد تاریخ هویت جغرافیایی و ملی افغان را از خود بدانیم، نه از قوم یا قبیلهٔ خاص و از مثلث منحوص شخصیت سازی، شخصیت پرستی، و شخصیت کُشی بیرون آیم. در غیر آن مناقشات پنجاب، پنجوایی، و پنجشیر مردم ما را به سیاه روزیهای بیشتر خواهند نشاند.

درد ما در درایتی مداوا می شود که ایلنار روزولت آنرا چنین بیان کرده:
اذهان بزرگ در بارهٔ اندیشه ها صحبت می کنند
اذهان متوسط روی وقایع صحبت می کنند
اذهان کوچک در باره اشخاص صحبت می کنند

>>>   معرکه گردان اصلی آمریکاست و مزدوران پاکستانی و عرب ....

>>>   کار امریکا و طالب که همانا نا امن سازی آسیای میانه است تازه آغاز شده.

>>>   هنوز تجزیه افغانستان زیر اسمان پرواز ممنوع باقی است که انجام نشده البته مقدمات ان فراهم شده

>>>   امریکا راست میگوید.
یکی از نشانه های همکاری امریکا با پاکستان در جهت تأمین امنیت در افغانستان،همین بود که عمران خان را بخاطر طرفداری اش از پوتین،خلع قدرت کرد و در عوض اش شهباز شریف را مقرر کرد و شهباز شریف اولین کاری که کرد،حمله هوایی به کنر و خوست بود که ده ها نفر کشته و زخمی شدند و همچنان در حملات انتحاری در منطقه هزاره نشین و مکتب هزاره نشین نیز چندین نفر کشته و زخمی شدند.
در بیست سال گذشته نیز تحت نام مبارزه با تروریزم،صد ها هزار افغان،چه سرباز و چه طالب و چه غیر نظامیان کشته و زخمی شدند و میلیون ها نفر آواره شدند.
ناگفته نماند که پیش ازین که از افغانستان خارج شوند،وقت پلان یک جنگ دیگر را در اوکراین ریختند و چهار طرف روسیه را با شامل ساختن جمهوریت های سابق شوروی در پیمان ناتو و تمرینات نظامی و جابجا کردن سربازان امریکایی در متطقه و آغاز شامل ساختن اوکراین به پیمان ناتو،روسیه را مجبور ساختند تا به اوکراین حمله کند و جنگ دیگر را نیز در بدهند.
بهار عربی نیز یک جنگ پلان شده امریکا بود که باعث کودتا ها و جنگ های دیگر در کشور های عربی شرق میانه شد ، که در جنگ سوریه نیز صد ها هزار نفر کشته و زخمی و میلیون ها نفر آواره شدند و صد ها ملیارد دلار خسارات مادی به سوریه وارد شد.
کدام صلح؟
امریکا یا میخواهد تمام کشور های جهان را زیر سلطه خود بیاورد و قوای خود را در آنجا مستقر کند،چنانچه نیم کشور های دنیا را تصرف کرده است و یا این که کشور ها را طرفدار خود بسازد و در غیر آنصورت یا در کشور ها جنگ در میدهد و سلاح میفروشد و یا کشور ها را به بهانه مختلف تعزیرات اقتصادی میکند.
در کشور هایی که برایش نیز مستقر است،به بهانه های مختلف در منطقه کشور ها را در جنگ می اندازد و به این کشور ها سلاح میفروشد.
در جاپان و کوریای جنوبی،کثریای شمالی را خلق کرده است. در خلیج فارس ایران و یمن را خلق کرده است. در لبنان و اسراییل،حزب الله و فلسطین را ، در اروپا روسیه را. در غرب افریقا،بوکوحرام را، در شرق افریقا،الشباب را، در جنوب شرق آسیا،ابوسیاف را، در امریکای جنوبی نیز کشور های مختلف از چپ گرا ها گرفته تا کشور های قاچاق مواد مخدره و غیره و در نتیجه در تمام جهان یا جنگ می اندازد یا قوای خود را جابجا میکند و یا سلاح میفروشد.
امریکا دیگر کشور صنعتی قرن بیست نیست که به تمام جهان مواد صادراتی صادر کند.
امروز چین است که سالانه یک معیار تن فولاد تولید میکند و به سراسر دنیا مواد صادراتی صادر میکند. امریکا از چهل میلیون تن زیاد تر فولاد تولید نمی کند که مصرف داخلی کشورش نمیشود و خودش از چین فولاد وارد میکند.
پس امریکا فقط از راه جنگ و تهدید دیگر کشور ها و فروش اسلحه و جابجایی سربازانش در دیگر کشور ها،امرار معیشت میکند.
بنأ شما از امریکا هیچ توقع کمک نداشته باشید.
فقط برایش بگویید که ما را از خیر تو تیر،فقط کوشش کن به ما ضرر نرسانی.

>>>   بلی هم وطن راست میگو ید
آمریکاه شیطان
جهلستان شیاطین
آماده است برای شرارت
برای سیاه لنکی سیاه روی نوکر خود
کمک میکند برای بچه بازان سیاه روی آدم کش

>>>   .... بر امریکای جهانخوار که بیش از چهل سال جنگ نامشورع را بالای مردم افغانستان تحمیل کرد و بنام جهاد علیه روس کل آسیا را بخون کشید و شرق میانه را خراب کرد و مجاهد، طالب، داعش و صدها گروه ترویستی ساخت و از آنها در تخریب سرزمینهای خودی و دیگران استفاده کرد. باید تمام سلاحهای بطرف امریکا نشانه گیری شوند که این هیولای و شیطان بزرک نابود شود و مردم جهان از چنگ این قتل بشریت خلاص شوند.

>>>   پاکستان خود عامل ناآرامی افغانستان است

>>>   وقتی پای امریکا و پاکستان در تعیین سرنوشت مردم افغانستان در میان باشد اوضاع ازین هم بدتر می شود . این دو کشور امتحان خود را در طول تأزیخ داده اند و تباهی افغانستان از دستاورد های آنهاست .

>>>   از حماقت خود باید بنالیم نه از زیرکی امریکا و پاکستان.
کرزی و غنی و خلیازاد دلال امریکایی ها بودند و طالبان هم از حماقت خود نقطه نشان شدند و بیست سال امریکا هر چه خواست انجام داد و حال که رفته طالبان داد و فریاد دارند که بیا که بی تو مرا زندگی نا ممکن است.
طالبان احمق مملکت در اختیار تان است اگر عقل دارید به کار بندید و از خاک زر بسازید در غیر آن منتظر کمک دنیا نباشید که دنیا به اساس شریعت طالبانی سنجش نمیکند بلکه نورم های خود را دارد.

>>>   هدف امریکا:هدف انریکا مبارزه با تروریزم نبود بلکه همانطور که خودشان گفتند یک نوع ملت سازی در افغانستان بود بنحوی ک تمایل این ملت بیشتر به سمت امریکا باشد .امریکا قصد داشت از خلا اتحاد اقوام و نداشتن رهبری واحد در افغانستان نقش یک رهبری و متحد کننده و ملت ساز را برای افغانستان ایفا کند که انصافا طرح خوب و بی بدیلی برای افغانستان بود و ایکاش دوام میافت.اما رقبای منطقای امریکا چون دیدند منکن است از امریکا عقب بیفتند و از افغانستان منفعتی نبینند برای شکست امریکا به حمایت مالی و تسلیحاتی طالبان پرداختند تا به این طریق امریکا را از افغانستان خارج کنند ولو به قیمت بدبختی و به هلاکت افتادن ملت افغانستان که متاسفانه چنین هم شد. و این فرصت بزرگ را که دوستان امریکایی و اروپایی افغانستان برای ملت ما ایجاد کرده بودند بدست رقبای منطقه ای نابود شد.امریکا اگر چه با شعار مبارزه با تروریزم امده بود ولی هدف او ملت سازی برای افغانستان بود که متاسفانه رقبای منطقه ای این فرصت عالی را گرفتند.
اما اینکه چرا امریکا افغانستان را به طالبان سپرد کاملا روشن است که تنها این قوم وابستگی به روسیه و ایران و هند تاجیکستان ندارد که رقبای امریکا محسوب میشوند.بنابراین امریکا نمیتوانست به دیگر اقوام غیر پشتون اعتماد کند چون انها وابستگی به روسیه و هند و ایران و ترکیه داشتند.فقط طالبان پشتون بودند که میتوانست انها را از طریق پاکستان و از طریق مذاکره مهار کند و افسارشان را بدست بگیرد.
خلاصه کلام اینکه حضور امریکا در افغانستان یک فرصت خوبی برای ملت ما بود و مداخله امریکا در افغانستان در حال حاضر به نفع ملت ما است.

>>>   اینکه هدف امریکا چه بود و چه نبود آنقدر ها مهم نیست.
مهم این است که هدف طالبان چیست؟؟؟
با به قدرت رسیدن ملا ها هم مساجد از داشتن امام و پیشنماز محروم شدند و هم نظام دولت به رکد تاریخی مواجه شده.
طالب احمقانه منتظر رسیدن کمک های جهانی از روس و امریکا و چین و کشور های محور شان هستند در حالیکه قاعده بازی به گونه یی است که طاب باید فقط یک شوی میتواند داشته باشد نه اینکه سه شوی.
یا روس یا امریکا یا چین.

>>>   @@@ فورمول پیروزی من و تو یا ما و شما،
فارسیزبان × فارسیزبان = پیروزی فارسیزبانان در نتیجه غالب بر تروریستان و تروریزمان
فارسی × فارسی = (اکثریت فارسیزبانان) با قوت و منسجم بر ضد انتحاریون به قصه قبلی ملک ستیز آغا @@@@

>>>   رییس استخبارات طالبان در قطر با نماینده سی آی ای دیدار کرده برای چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون سب آی ای پلان میدهد و طالب باید اجرا کند.
اگر این نوکری و غلامی امریکا نیست ، چیست؟؟؟؟؟؟؟

>>>   امریکا هر چه دلش میخواهد میکند چون هم زور دارد و هم زر.
پاکستان هم در حد توان خود حد اقل در افغانستان هرچه میخواهد میکند چون هم عقل دارد و هم ملت عاقل و هم سیاستمداران کار کشته و هم فوج منظم و هم استخبارات قوی و هم ارتبتطات جهانی و در نهایت یک قوم بزرگ افغانستان در ژن شان سر خمی به پاکستان نهادینه شده.
اما و باز هم اما
افغانستان و اقوام به شدت لافوک و عقده یی و خود بزرگ بین با سیاستمداران بنده زر و زور و شکم و زیر شکم و با ملاهای بی عقل و جاهل که فقط مثل اسپ گادی به یک جهت توجیه شده اند و نه از دین خبر دارند و نه از دنیا و نه از تکنالوژی و ارتباطات جهانی و فقط خودشان است و سرتمبه گی شان .
این مردم ساکن این جغرافیا در نهایت از خود چه میخواهند و از دنیا چه میخواهند ؟؟؟

>>>   ایالات متحده هفته‌ای ۴۰ میلیون دالر به افغانستان می‌فرستد. چین در یک سال گذشته دو میلیون دالر فرستاده است.
طالبان می‌دانند که حمایت معنوی به دردشان نمی‌خورد. دوستی و رفاقت طالبان و امریکا روز به روز بیشتر می‌شود و کشورهای منطقه اکنون در حال فاصله گرفتن از طالبان هستند.
وحید پیمان

>>>   Sayed Abdul Nasir Yousofi
بلی درست است با توجه به تلاش های گذشته و حال، چین صرفا به اجرای پروژه های خیلی کوچک در افغانستان متعهد می‌شود و خبری از آن سرمايه گذاری ملیارد دالری در پروژه‌ CPEC پاکستان در اینجا نیست و حتی در بخش معادن هم اقدام عملی وجود ندارد یکی از پروژه های مورد علاقه چین در گذشته بخاطر اعتماد سازی چندین بار تقاضای برگزاری بازی کریکت بین سه کشور افغانستان، چین و پاکستان را نمودند. از سالیان متمادی مکانیزم وزاری خارجه سه کشور وجود دارد ولی هرگز نتوانسته است تا سرمایه گذاری چین را به افغانستان جلب کند و در بخش نظامی همیشه یکی از نگرانی های عمده چین در افغانستان فعالیت گروه ETIM یا جنبش اسلامی ترکستان شرقی است که حالا به نظر می رسد پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان رابطه بهتری با ط...بان دارند و معلوم نیست چه وقت اقدام عملی در زمینه سرمايه گذاری خواهند نمود البته متاسفانه ما از ناحیه همسایه اصلا خوش شانس نیستیم.

>>>   در عراق هم آمریکا می خواست بعثی های سابق را مجددا به قدرت برگرداند که تحت عنوان داعش گرد هم آمده بودند.

>>>   ابتدا قرار نبود افغانستان به اشغال آمریکا در بیاید. قرار بود آمریکا ائتلاف شمال را جهت جابجایی قدرت کمک کند. از ۱۱ سپتامبر تا به تخت نشستن حامد کرزای تلویزیون ایران مرتب اعلام می کرد ائتلاف شمال چنین و چنان کرده و به جای طالبان خواهد آمد ولی با کشته شدن احمد شاه مسعود مشخص شد که این ائتلاف شمال نیست که افغانستان را فتح کرده بلکه این کشور به یک مستعمره‌ی آمریکا تبدیل شده و بعضی از وابستگان و اقوام رژیم ظاهرشاهی تحت پوشش جمهوریت دولت این کشور را در دست گرفتند.

>>>   تروریست کلان خود امرکاست؟؟؟؟؟!!!!!...
هدف امریکا آموزش و پروش تروریسم در افغانستان، منطقه و جهان است. تروریسم و افراطگرایی سلاح امریکاست که توسط آن کشوارهای آسیا را خراب میکند. مردم را ترور و انتحار میکند و به روسیه و چین و هند حمله میکند و جلو رشد روسیه، چین و هند را میگیرد. تروریست کلان خود امریکاست.

>>>   به ایرانی کشته حشد الشعبی
لطف میکنی کمتر نظر بدی واقعا بتو چه ربطی داره مسایل ما یه ذره شخصیت داشته باش همین الان ایران اشوبه کسی میاد اینجا حرف کشور شمارو بزنه بگه چی درسته چی غلط بگه زنان حق دارند یا ندارند دولت کشته یا نکشته بزرگترین مشکل افغانستان داشتن همسایه هایی مثل تو است که نمیتوانند سرشان به کار خودشان باشد اصلا سواد نداری تحلیل بلد نیستی فقط دشمنی عمیق احمقانه ای با ما داری متاسفم پیشترم گفتم فکر ساختن حشدالشعبی مانندی در افغانستان را از سر بدر کنید که جوی خون راه می افتد عراق ۷۰درصد شیعه هستن و ملاحضه تشیع را میکنند افغانستان ۸۰درصد سنی هستن که نیمی شان ناصبی هستن برو این دام بر مرغ دگر نه.....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است