500 بورسیه تحصیلی روسیه به دانشجویان افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۶    ۱۴۰۱/۷/۲۰ کد خبر: 171547 منبع: پرینت

سفارت روسیه در افغانستان اعلام کرد که 500 بورسیه تحصیلی در مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان افغانستان درنظر گرفته است.
سفارت روسیه در کابل اعلام کرد که برای آموزش و تربیت کادرهای ملی افغانستان 500 بورسیه تحصیلی به دانشجویان این کشور برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ برای افغانستان اختصاص داده است.

از طرف دیگر وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرده است که انتخاب نهایی دانشجویان از سوی وزارت تحصیلات و علوم روسیه انجام خواهد شد.
مدتی قبل انفجاری در مقابل سفارت روسیه در کابل رخ داد که وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که 2 دیپلمات این کشور در این حادثه کشته شدند.

طالبان می‌گویند که یک مهاجم انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در ناحیه هفتم شهر کابل، می‌خواست خود را در میان جمعیت منفجر کند؛ اما قبل از رسیدن به مقصد، توسط نیروهای امنیتی طالبان هدف قرار گرفت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خواستار محاکمه سازمان‌دهندگان این حمله شده‌ است.
لاوروف گفته است که اقدامات برای حفاظت از سفارت روسیه در کابل، از جمله با مشارکت نیروهای اضافی از طالبان و اطلاعات این گروه، تقویت شده است.

از طرف دیگر نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان از قرارداد خرید فراوردهای نفتی و گندم از روسیه خبر داده و گفته است که دولت روسیه برای خرید فراوردهای نفتی نسبت به میانگین جهانی به هیات حاکمه افغانستان تخفیف داده است.

یکسال پس از به قدرت رسیدن مجدد در افغانستان، تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته و کشورهای غربی اعلام کردند که این گروه برای مشروعیت جهانی نیازمند تغییر در سیاست خود از جمله وضع محدودیت بر زنان افغان است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه تحصیلی
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   چه جالب
طالب برای آموزش به روسیه میرود .
ببینیم چه بر میگردد.

>>>   خبر بسیار نیک و مسرت باد.
خداوند اجر بدهد
انشاءالله ثبت و نام خواهیم کرد اگر خواست خدای یکتا بود.
ص از قلب کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است