پاکستان از اتهام تروریست پروری مبرا شد
انتظار می رفت تا به منظور محو تروریزم، در قدم نخست صلاحیت و قدرت نظامیان پاکستانی محدود می شد و جامعه جهانی کمک های خود به پاکستان را به صفر میرساند، اما برخلاف انتظار به آن اعتبار بخشید 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۴۰۱/۷/۳۰ کد خبر: 171624 منبع: پرینت

نام پاکستان از فهرست کشورهای متهم به "تمویل مالی تروریسم" حذف گردید.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نهاد بین‌المللی نظارت بر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام کرد که نام پاکستان دیگر در فهرست خاکستری این سازمان شامل نیست. تی راجا کومار، رییس گروه ویژه اقدام مالی در پایان نشست دو روزه در پاریس گفت این تصمیم اعتبار جهانی اسلام‌آباد را تقویت خواهد کرد. شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان با استقبال از این تصمیم در توییتر خود نوشت: خارج شدن نام پاکستان از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی، نشان‌دهنده تلاش‌های مصمم و پایدار ما در طول سالیان متمادی است. پاکستان در سال ۲۰۱۸ میلادی به دلیل "نقص‌های استراتژیک مبارزه با تامین مالی تروریسم" در این فهرست قرار گرفته بود.

پاکستان طی دهه های گذشته نشان داده که در ایجاد و گسترش گروه های تروریستی کشوری بی مانند بوده، چنانچه سپاه صحابه، لشکر جنگوی، جیش محمد، طالبان، آموزش قسمتی از داعش و... گروه هایی هستند که در تبانی با سازمان استخباراتی ISI پاکستان با خبث باطنی شان تا حال جان هزاران تن از افراد ملکی و بیگناه را در افغانستان، کشمیر و سایر کشورها گرفته اند.
شواهدی مستندی در دست است که قسمتی از حملات تروریستی در ولایات مختلف افغانستان را لشکر جنگوی که در پاکستان فعالیت داشته انجام داده است. هرچند گروه های دیگر تروریستی پاکستانی نیز فعالیت های بی شمار جنایی و جنگی در کشور داخل کشور ما انجام داده اند اما این بر هیچکسی پوشیده نیست که سران القاعده در پاکستان جان گرفته و رشد کرده اند و اینک نیز پایگاه های فرماندهی آنان در پاکستان است که از این کشور تروریست پرور تمامی طرفداران و هواداران شان را در تمامی نقاط جهان خط دهی می کنند. از همه اینها واضح تر این است که گروه طالبان منشا اصلی ایجاد و گسترش شان پاکستان بوده است و در تمامی مراحل رشد و قدرت گرفتن شان پاکستان همواره بعنوان حامی و پشتیبان اصلی طالبان شناخته شده است.

بارها و به کرات شاهد بوده ایم که ده ها تروریست پاکستانی باالفعل با واسکت های انتحاری در کابل و دیگر ولایات دستگیر و حتی در حمله شورشیان به هوتل کانتیننتال جریان تماس مهاجمان که از پاکستان دستور می گرفتند به روشنی دست داشتن پاکستانی ها را با تروریستان نشان میداد، همچنان در ترور شخصیت های برجسته و نخبگان افغانستان سازمان استخباراتی آی اس آی بود که با طرح ریزی اینگونه حملات توانست با زیرکی تمام یک تعداد از این بزرگان را به شهادت برساند، در حالیکه این چنین حملات به تنهایی توسط گروه های تروریستی اصلاً متصور نیست و این حلقات نظامی و استخباراتی پاکستان بود که با برنامه ریزی های دقیق و همه جانبه و از پول های وافر کمک شده جامعه جهانی که در امر مبارزه با تروریزم برای آنها پرداخت شده بود شورشیان را تمویل، تجهیز و آموزش میدادند و نمونه کوچکی از آن حمایت، سوق و اداره لشکر جنگوی میباشد.

انتظار می رفت تا به منظور محو تروریزم در قدم نخست صلاحیت و قدرت نظامیان پاکستانی محدود می شد و جامعه جهانی کمک های خود به پاکستان را به صفر میرساند، تا دیگر سازمان استخباراتی پاکستان توان ایجاد و توسعه گروه های تروریستی را نداشته باشد.
در طول سالهای متمادی برخلاف انتظار جمعی در افغانستان و حتی کشورهای منطقه و فراتر از آن، تعداد زیادی از سیاستمداران و شهروندان کشورهای غربی، آمریکا همواره دفاع از پاکستان را مهمتر از امنیت منطقه تلقی کرده و تصمیم گرفته است. حتی در یک مقطع زمانی آمریکا پیشنهاد حضور ارتش پاکستان را بجای دیگر قوای خارجی در افغانستان مطرح کرده بود که با مخالفت عامه مواجه شد و عملی نگردید.

پاکستان از ابتدای شکل گیری برای کنترل و تثبیت نظام از گزینه سلطه جویی و نبرد با کشور هند سود برد که جنگ داخلی افغانستان همان سکوی پرتاب این کشور به سوی اهداف توسعه طلبانه با استفاده از گروه تروریستی طالب شد.
حکومت اسلام آباد به خاک افغانستان نیاز داشت تا دولتی افراط گر و وابسته به خود را در آن پایه گذاری کند، تقابل میان هند و پاکستان، نبردی نیست که با پادرمیانی و یا حتی اعطای کامل کشمیر به اسلام آباد به پایان برسد زیرا در مقابل موضع نرم تر هند این پاکستان است که هیچگاه به دنبال صلح نخواهد بود.

پاکستان بر پایه سیاست تروریست پروری از یک کشور منزوی تبدیل به قدرتی شده که بر مناسبات منطقه ای و بخصوص افغانستان نقش پررنگی دارد و همچنان که متحدترین کشور خارج از ناتو برای امریکا می باشد زیر چتر حمایت مالی و معنوی واشنگتن با سلاح تروریسم به امتیازها و اهداف خود دست می یابد.
گستاخی و ستیزه جویی پاکستان از آنجا نشات می گیرد که حامی قوی چون امریکا دارد و دیگر کشورهای جهان مجبور به نادیده گرفتن اقدامات تروریستی اسلام آباد بخصوص در افغانستان هستند.

بارها این سوال پیش آمده که چرا جنگی که از سوی گروه طالبان بر افغانستان تحمیل شد و به طور مستقیم در حمایت مالی و معنوی پاکستان بود، جامعه جهانی و به طور خاص امریکا هیچ اقدام موثری در خصوص فشار بر کاهش اقدامات تروریستی این کشور نکرد؟
گروه های تروریستی که از دل آنها، طالبان در افغانستان زمینه رشد و ریشه دواندن پیدا کرد، جزیی از پروژه ی پاکستان بود تا با برپایی حکومتی افراط گر و وابسته به اسلام آباد به طور کامل از شر دشمن دیرینه خود، هند خلاص شود.

نگاه منطقه ای که امریکا در دولت ترامپ نسبت به افغانستان داشت، همان سیاستی استوار بر منافع می بود، جنگ و ناامنی که توسط گروه های تروریستی طالب و داعش و... در افغانستان جریان داشته و دارد، سبب به انزوا کشاندن رقبای منطقه ای امریکا همچون روسیه و ایران شده است.

نقش قربانی که برای چهل سال، افغانستان را تبدیل به کشوری جنگ زده و مامن تروریستان کرده از سوی قدرت های منطقه ای و جهان در جهت منافع خارجی ایجاد شده و با به خطر افتادن مناطق تحت حاکمیت داعش در سوریه و عراق، خبرهایی از جابجایی نیروهای این گروه خشن تروریستی به افغانستان با قتل عام فجیع و نسل کشی به حقیقت بدل شده است.

حمایت های آشکار پاکستان از طالبان و پایگاه های امن سران گروه حقانی در دو دهه اخیر، سبب شده است که برخی کشورها چاره ای جز فشار (نه آنچنان که به تغییر رویکرد این کشور بیانجامد) را در پیش گرفته و امریکا نیز چون خود را مبرا از دخالت در حمایت های تروریستی نشان دهد، خود را زخم خورد از عملکرد اسلام آباد در حمایت از طالبان جلوه می دهد.
اما در طرف دیگر رسما اعلام می کند که با طالبان بطور مستقیم در تماس بوده و نیاز به میانجیگری کسی نیست.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتهام پاکستان
تروریست پروری
نظرات بینندگان:

>>>   هر کس سگ ارباب شد نامش را شیر میگذارند.
نمونه اش طالبان
نمونه اش پاکستان
در ایران یک دختر کشته شد و حالا دنیای غرب با خت کردن آب در صدد گرفتن ماهی مراد هستند بی خیال از اینکه چه پیامدی خواهد داشت.
اما
در کابل طالبان بیشتر از ۵۰ پنجاه دختر زیر ۱۸ سال را در یک آن به خاک و خون کشیدند و بیشتتر از صد دختر را زخمی و معلول کردند اما غرب و امریکا با یک تقبیح تاثیر از کنار قضیه گذشتند و با طالبان در تعامل بیشتر شدند.
راه نجات ملت ما فقط مقاومت پایدار است تا حل کامل معضله قدرت در افغانستان.

>>>   @@@ بلی، اما چطور ؟
به این دلیل که تمام اکثریت اوفغان-پشتون که از لحاظ فطرت و ماهیت ژن به خود استعمالی-مستعملی، بیگانه پروری، غلامی، خودکوشی-انتحاری، مفت خوری، خون خرابه گری، وحشت دهشت وحشیگری، دلقک گری، تروریستی.....، از برای تماشا شدن شان و خوش ساختن اجنبی ها از خود به عمل آورده و به نمایش گذاشته و می گذارند،

چندی قبل سردمداران پاکستان از خاطر راه اندازی پروژه جدید شان، همهء این مفتخور-مضر را مثل گله ریموتشده از دروازه اسپینبولدک و...، به داخل وطن به نام فغانستان قمچین و رانده کرده اند، یا نی!؟
آخر چرا مگر انسان نیستند انسان نمیشوند ؟؟
با این همه خداناراضیگری، حرام-مفتخوری، خشن گری در بین خودشان، باز تائید طلبی و رسمیات شناسی را از کافران-دشمن خداوند طلب دارند!

عجیب مخلوق خدعه گر حسادتگر گرسنه-سیرنشدنی ؟
جناب کد۴: (عقلانی باش نه القا پذیر-فریبخور)،
اکنون واضح است که پاکستان از تروریست پروری پاک شده، حالا که همهء پرورشیان در پهلوی تو خودرا جا زده یا که نه !؟
یک انگشتت طرف پاکستان و چار انگشتت طرف خودکت اشاره داره نداره !؟

تا وقتیکه القاء پذیر ماکرین-حسادتگر و تلقین-خورک این گروه فریبگفتار-غیرانسانی باشید جان و ملیت تان در عذاب میباشد و... .

>>>   خود کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش!!!!!
آتش خاوری

>>>   @@@ بخاطریکه از نام و لفظ (افغان افغانستان واحد، متحد، یکپارچه، وطن همه اقوام.... آنهم از گفتار و از زبان مردم پشتون-افغان) شنیدن و قبول کردن آن بارها خود کشی و خونریزی را بوجود آورده است.،.

با این شیرین زبانی و مکر درونی پشتون-افغان،ها، در حقیقت-عمل مردم فارسیزبان-ترکتباران را قتل عام ،تاریخ تمدن و فرهنگ زبان شان حذف و نابود شده اند مثل جریان حالا در هرات مزار کابل بامیان... که تمام نوشتار عناوین و لوحه ها آموزشی و رسمی و حتا زبان فارسی در دفتر محاکم را حذف نموده اند که در اصل زبان دومی مسلمانان دنیا است.

با خاموشی و بی پروا بودن در مقابل (عمل غیر انسانی این گروه پشتون-متعصب) به محدویت و محدودسازی (علمی، دانشمندی، پژوهشی، کارشناسی، آزادی، ترقی، اقتصادی...) سوق سردچارم میگردید
چونکه زبان پشتو در تمام عرصه علمی اجتماعی اقتصادی، سیاسی، پیشرفت، فناوری و و و جهانی شدن نهایت قلیل، ناقص،... و حقیر ناسازگار است.

ازین قبیل گپهای اوغان های حسادتگر بخیل برادر شیطان بوی خون، نتیجه جنگ تحمیلی، جابجایی ناقلین-کوچیگری، کوچ قومی اجباری، خانه سوزاندن قومی، نسل کشی قومی، قتل عام قومی-مذهبی و تجاوز ها خرابیها از سالهای سال مکررا تازه گردیده و بوجود آمده است، ببین حالا را!؟
که در تاریخ هم خوانده و اکنون در جریان فعلی هم شنیده و می بینیم چه در تخار میدان وردک هرات مزار بامیان پروان فاریاب دایکندی زابل قندوز سرپل بغلان و و و،
پس واضح و معلوم است که این پشتون-افغانها از این سرزمین است یا نیست!؟

این گروه متعصب ضدگر هر وقت که گرسنه و یاغی میشوند به کشور بیگانگان میروند... و بعد از مدتی با پرورش-گیری متعصبی و ترورستی از آن کشور فراغت طوق غلامی را گرفته و به طرف سرزمین (فارسیزبانها-تورکتبارها) رانده میگردند،
و با یک عالم اسناد جعل و قباله ساختگی
و... مهمان ناخوانده،
آن زمین و دشت و سیه و زیاد (نا-آباد بیحاصل زحمت ناشده نترسیده و ناشخم شده را) درمرزها و قندهار پکتیا و مشرقی جنوبی و لغمان... را الا کده می مانند.
و می آیند در سرزمین مردم تورکتبار و فاریسزبان، که ما را نان و آب جایداد و علفچر بدهید!؟ نامهمان ناخوانده!؟
*** این خیال و عملکرد شان در واقعیت مفتخوری حرامخوری و همچنان عمل شرک و کفر آمیزانه است که از اینها سرزده یا نی ؟

در قضاوت از احکام خداوند سرکشی کردند، که در عمل
از امر ایزدیکتا یاغیگری طغیانگری تجاوزگری، وحشیگری، وطنفراری و وطنفروشی، ازحد خدا گذری، خدابیزاری... رو آوردند، اینان به جنت یا به طرف دوزخ کمر بسته اند!؟
ظالم و مظلوم هر دو به دوزخ میروند پس باید هویت خط و نشان مانرا از حالا درست و بدون پشیمانی تعین کنیم.

این گروه متعصب قومی به زغم فکر خودشان گفته و میگویند که غیر از مال و اموال پشتون (هر چیزی یا اموال مردم فارسیزبان یا ترکتباران، ...، را بگیری و بخوری صواب دارد) مثل این دیگه فتواهای کفری و شرکی دارند!؟.
پس از چنین گروه، دوری و جدایی و خود مختاری شدن فرض و صواب دنیا و آخرت را نصیب میشوید.

در ضمن از نام و نشان افغان-تروریست نیز مبرا میگردید طوریکه حالا بی ارزش ترین پاسپورت-هویت و هم فقیرترین مردم کشوری را به ماوشما درجه داده اند.
جدایی از افغان-پشتونستی، (دوباره راندن و کوچاندن ناقلین ۱۴۰ ساله کوچی-افغان به سمت مرزهای مشرقی و جنوبی و آنسوی دیورند)، از سرزمین ملیت فارسیزبانها و ترکتبارها یک نکته حتمی ضروری و خط قرمز اسلامی و انسانی ما به شمار میرود.

تا که این گروه قومگراه خود شان هم به خود شده و دست به زحمت کار ترقی آبادی و نامفتخور شوند و نسل آینده شان در راه انسانیت و خودکفایی و مسلمانی کامل سوق گردند در عمل نه شعاری.
هم صواب و خرما به ما مردم.هم امنیت و اسلامیت.

>>>   پاکستان افغانستان را اشغال کرد دیگر از تروریست خلاص شد حالا افغانستان را لانه وآشیانه تروریست ها ساختند.
حالا بجان تاجکستان شروع می شود صدور تروریست ها
روسیه را بگویئد آماده باش کامل باشند با تاجکستان وازبکستان وچیچنستان وترکمنستان وارمنستان حمله بعدی بالای آنها است.
اریا جرمنی

>>>   در کشوری، تا موقعی که مردم داخل حول شعارهای محوری آزادی و دموکراسی خواهی و پایبندی به قوانین حقوق بشر جهان به وحدت نرسند، همانند ده ها و قرنهای گذشته همواره قرباتی نفوذ و دخالت و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی گشته و مانده و خواهند ماند. پس خیانت و ویرانگریهای حاکمان مرتجع و مستبد داخل را فقط به بیگانه ربط و حواله ندهیم.زنده باد آزادی. پیروز باد مرد دلیر افغانستان.

>>>   اگر عنکبوت را شیطان فرض کنیم .جال
او جال شیطان است.
لا حول و لا قوت الا باالله.
این سخن دنباله دارد و انرا بعد از
خواندن قسمتی از نظرات بینندگان خواهم نوشت.
م. فدایی

>>>   دوستان عزيز يك سوال
طالبان ادعا دارند كه بزرگترين قدرت جهان را شكست داده اند و به اشغال خاتمه داده اند ازينرو بزرگترين دشمن اش امريكا است .
سوال اينجاست كه اين كدام نوع دشمني است كه در هفته چهل ميلون دالر به طالب ها از طرف امريكا داده ميشود و توماس ويست سخنگويي رياست جمهوري امريكا اذهان ميكند كه بزودي بانكنوت هاي جديد چاپ و به حكومت افغانستان تحويل داده مى شود .
اين چه نوع دشمني است ؟؟؟
زکیه نوری

>>>   این هم پاداش ارباب بزرگ به غلام دست نشانده خود پاکستان، همان کشوری که بیش از نود فیصد مشکلات ما حاصل اعمال ورفتار خبیثشان است.
گروههای تروریستی را مانند مزبله هایی دردسرساز به ان سوی مرز دیورند پرتاب می کنند! سیستم حکومتی کشور همسایه را با پلشتی ومنافقت به دست می گیرند وبه نام دین گروهی بی ارزش و وحشی را بر سر کار آورده واز این رهگذر با ساخت وپاخت های مخفیانه با ابرقدرتها و از قبل خون هزاران هزار انسان بیگناه که در سرک ها و شفاخانه ومکاتب ریختاندند بودجه کشورشان را جور می کنند و خون می خورند وخون می ریزند و باز دستان پاک شده از خون را به جهانیان نشان می دهند و باربار از سوی ارباب تشویق وتحسین می شوند و شیطانک هایشان را در وطنم به نمایش می گذارند. شوربختانه ما مردم نادان همچنان پیرو این شیطانک ها هستیم وبا خود واگویه داریم: که خیر است انشاءالله.. اینها هرچه نباشد مسلمانند!
و همین مسلمانان ادمکش و غاصب وعقده مند دیرزمانی است روزگار ما را تیره و تارساخته اند و نقش لبخند را از صورت مردمان کشورم زدوده اند..
با این وقاحت! شرمتان باد!
لیلا جعفری
ایران___مهاجر

>>>   امریکا گویا ۸۰ ملیارد $ سلاح به اوکراین کمک رسانده در افغانستان هم سلاح داد و در ختم طبق راپور خود شان مبلغ ۲،۵ تریلیون $ از افغانستان سود بردند.
امریکا سرمایه گذاری میکند در جنگها البته در جنگهای سوریه خساره کشیدند و هزینه امریکا و ناتو ۱۳۰ تریلیون $ به اوکراین است که دو چند بودجه روسیه میشود.
دیوید میلر از لندن گفته، تظاهرات ایرانی ها و افغانها را امریکا و موساد سازماندهی کرده است. دلیل خشم امریکا اینست که ایران نقش کلیدی در منطقه دارد و شامل پیمان شانگهای است.
امریکا و اروپا یک باغ در نظر امریکا است و بقیه جنگل های خطرناک و طبعا" حیوانات خطر ناک باید کشته شوند تا همه جهان باغ شود!!!
نصیر احمد

>>>   در هفته آینده یک زلزله در ارگ خواهد شد و تاثیرات آن تا خوست و قندهار احساس میشود.
مردم قریه جات و دهات در فکر حفظ ملا های سنتی حود باشند در غیر آن دچار قحطی ملا و چلی خواهند شد.
کردم اشارتی و مکرر نمیکنم

>>>   تصمیم گیری این سازمان یا آن سازمان به معنی آن نیست که پاکستان واقعا به یک کشور پاک و عاری از تروریزم مبدل شده است.اینرا هم جهان و هم پاکستانی ها بخوبی میدانند...کشور های امپریالیستی مطابق میل و اهداف شان هر گاه خواسته اند نام افراد و یا کشوری را در فهرست سیاه شامل و یا حذف میکنند.در مورد پاکستان قضیه مثل آفتاب روشن است.
در پاکستان بیش از بیست هزار مدرسه دینی فعال است. بیش‌تر این مدارس در ایالت پنجاب ثبت نام شده اند.در تدریس شاگردان از شیوه های مکاتب فکری شیعه ، بریلوی ، د یوبندی استفاده میگردد، اکثریت مطلق شاگردان از فامیلهای ناتوان و دهاقین کم زمین و مزدور کاران روز مزد میباشد یعنی اینکه فقر از دلایل عمده برای فرستادن اطفال یه مدارس دینی میباشد، زیرا در این مدارس اقامت و غذا رایگان است.مصارف گزاف این مدارس از طریق پرداخت ذکات و جمع آوری اعانه از ثروتمندان داخل و خارج از کشور میباشد، البته عربهای خرپول در ردیف نخست قرار دارند.
سازمانهای استخباراتی پاکستان و امریکا از همین مدارس سرباز گیری کرده و میکنند.
عایشه صدیقی تحلیل گر مسایل سیاسی در پاکستان همواره گفته است که اکثر شبه نظامیان در پنجاب از میان شاگردان مدارس سربازگیری شده اند.استخبارات پاکستان نظر به تحلیل دقیق از جامعه ای افغانستان و جنگ‌های قومی بین تنظیم‌های اسلامی در آغاز سال‌های نوزده نود، قویا معتقد بود که بعد از خروج امریکایی ها از افغانستان جنگ دگری باید براه انداخته شود و انرا جنگ قومی نام گذاشتند ،بر اساس همین برداشت استخبارات پاکستان بین سال‌های 2014-2016 تلاش کرد تا تعداد ملیشه های پنجاب پاکستان را سه برابر ساخته و زمینه را برای ایجاد بیش از یکصد و پنجاه گروه دگر ملیشه ای در مناطق قبایلی بخصوص در مناطق کوهستانی و جنگل زار های وزیرستان شمالی مساعد گرداند این گروه ها در تشدید نفاق قومی بین تاجیک و پشتون سخت فعال بوده اند..ملیشه های پنجابی که عمدتا پشتون استند از طالبان حمایت میکنند.. لشکر «جنگوی » که یک گروه سنی مذهبی و افراطی میباشد و توسط شخصی به اسم مستعار ((احمد ضیا صدیقی)) رهبری می‌شود در یک مصاحبه با اسوشیتید پرس پاکستان گفت:«ما در افغانستان خواهیم رفت و مانند گذشته در کنار طالبان خواهیم جنگید....» این گروه از فعالترین و خشن ترین گروه است که اکثر حملات انتحاری را در پاکستان و افغانستان راه اندازی کرده اند.
در سطح جهانی بر علاوه آنکه ایالات متحده امریکا حامی تروریزم در جهان بخصوص در اسیاس جنوبی و مرکزی است جمهوری خلق چین ، یک کشور کمونیستی نیز میباشد . چین بخاطر اختلافات. مختلف النوع با هند نیز در شامل ساختن نام تروریست‌های پاکستانی در لیست تروریزم در سازمان ملل متحد موضع منفی می‌گیرد...نماینده هند از ملل متحد تقاضای شامل شدن نام معاون گروه «جیش محمد » عبدالرووف اظهر را در لیست سیاه تحریم‌های سازمان ملل متحد نمود که متاسفانه این پیشنهاد از جانب نماینده چین رد گردید.عبدالرووف اطهر در برنامه ریزی و اجرای حملات تروریستی متعددی از جمله ربودن هواپیمای هند در سال 1999، حمله در پارلمان هند و حمله درپایگاه نیروی هوایی هند در پتهان کوت سال 2016
از جانب هند متهم میباشد.نماینده چین همچنان پیشنهاد دگر هند را در مورد شامل ساختن نام شخص دگر بنام ((عبدالرحمن مکی )) معاون سازمان اسلامی ((لشکر طیبه )) در لیست سیاه سازمان ملل متحد سد واقع گردیده است.
نام فعالین سازمانهای اسلامی پاکستانی در لیست سیاه ملل متحد طویل است. شادمانی شهباز شریف در رابطه به کشیدن نام پاکستان از لیست سیاه یک سازمان قبل از وقت است.
رهبران پاکستانی معتقد برانند که در افغانستان همچنان جنگ و ناآرامی ادامه یابد .انها معتقد اند که اگر افغانستان کاملا به یک کشور آرام
تغییر کند در انصورت تمام این بدبختی ها به پاکستان انتقال مییاید و پاکستان به افغانستان ثانی مبدل میگردد...
در زمان جمهوری دموکراتیک افغانستان پاکستانی ها افغان‌ها را فریب داد ه و اجیر ساختند تا یکدگر را بکشیم. بعد از سقوط جمهوری دموکراتیک افغانستان تنظیم‌ها را با هم در گیر ساختند و جنگ‌های قومی را دامن زدند....اکنون بعد از بیست سال جنگ طالبان با دولت‌های سابقه طالبان را دو باره بر قدرت آوردند و باز هم از همان کارت جنگ‌های قومی. استفاده میکنند...و ما یکبار دگر شاهد تطبیق مو به مو ی پلانهای پاکستانی ها در افغانستان میباشیم...
حنظله

>>>   پا کستان تروریست پرور نیست.
پاکستان تروریست میزاید و میزاید و میزاید.
مهم نیست که پدر این تروریست ها کی است اما مادرشان پاکستان است و دایه شان کشور های خلیج و عربستان .

>>>   آفرین بر حنظله وحقایق تلخی که بیان کردید👏👏

>>>   محمدنعیم غیور
ایالات متحده آمریکا و متحدینش در ناتو!
جالب است چرا اصلا به انتقال نظاميان، پولیس محلی و خیزشهای مردمی که در طول (۲۰ ) سال و بعد از سقوط جمهوریت به نام دوستی و جنگ در کنار شما بیشترین تلفات، شکنجه، عذاب و رنج را کشیده اند و میکشند توجه ندارید. متاسفم به نوع عملکرد تان چه در زمان حضور در افغانستان و چه بعد از بازگشت و انتقال، حتی به هزار ها حامیان تروریسم و اشخاصیکه اصلا خطری متوجه شان نبوده انتقال دادید ولی به مدافعان ساده دل و جان فدای وطن ما و جمهوریت که تحت حمایت ناتو بود و هر لحظه مرگ و شکنجه در کمین شان است توجه لازم ندارید.
آیا دنیا در آینده به شما اعتماد خواهد کرد؟ هرگز! عملکرد شما در افغانستان بدترین الگوی اعتماد مردم دنیا برای شما خواهد بود.
و یک نکته هم خطاب به مقامات نا بکار و فاسد ارشد و مهم نظامی و امنیتی خصوصا شورای امنیت، وزرای دفاع، داخله و ریس امنیت ملی سابق! شما ها همه مشاورین ارشد نظامی و امنیتی ناتو را داشتید آیا یکبار شده که در مورد خطر حیاتی، تباهی، آواره گی، شکنجه، عذاب و تحقیر نظاميان و مدافعان نظام با مقامات ناتو صحبت کنید. طبعا نه! چون در وجود شما نالایق های فاسد و نا بکار چنین احساسی نبوده. هنوز هم به فکر خود خواهی ها و منافع و آسایش خود و اطرافیان تان هستید. من افراد سطوح پایین ملکی و نظامی و اینجیو ها و نهاد را میشناسم که هزار ها خانواده و افراد را منتقل نمودند.

>>>   Fardin Hashemi
خارج شدن پاکستان از فهرست کشورهای حامی مالی تروریسم گامی دیگر برای سیاستمداران و نظامیان پاکستان در جهت کسب جایگاه کشور خط مقدم در مبارزه علیه تروریسم از سوی آمریکا و کشورهای غربی هست.این تغییر یادآور دهه ۱۹۸۰ است،دوره ای که سیاستمداران و استراتژیستهای پاکستانی با درک شرایط نظام بین الملل و تحمیل هزینه های این مبارزه بر افغانستان سیل کمکها و حمایتهای غرب را کسب کردند.
موفقیت این استراتژی پاکستان جز با خیانت پیشگی سیاستمداران در بیست سال گذشته و جهالت دوره حاضر میسر نمی بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است