حکمتیار خشمگین از طالبان....!
حکمتیار به اشاره پاکستان در صدد تخریب روند مذاکرات آمریکا و طالبان برآمده، سخنان نامنتظر او در انتقاد از دور جدید مذاکرات دوحه، سبب خشم مقامات طالبان گردیده است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۴۰۱/۸/۱۱ کد خبر: 171699 منبع: پرینت

حکمتیار در یک سال گذشته که از واگذاری قدرت به طالبان می‌گذرد از تمامیت خواهی و ستم طالبان بر اقوام دیگر دفاع، اعمال آنان را توجیه نموده و بر مخالفان و دشمنان طالبان تاخته است. اما چرا او هم اکنون از مذاکرات مستقیم میان آمریکا و طالبان خشمگین است؟ چرا طالبان بر او خشم گرفته، خانه اش را محاصره کرده و دروازه تلویزیون کابل نیوز مربوط آقای کریم خرم از اعضای برجسته و با سابقه حزب اش را بسته است؟

‏حکمتیار جاسوس وفادار و مطیع پاکستان است. او سال ها است که به هرساز آی اس آی می رقصد. تابع مطلق و گوش به فرمان این سازمان جهنمی است. حال که آمریکا برای مذاکره با طالبان از عدم نیاز به وساطت پاکستان سخن گفته و مذاکراتی میان نمایندگان استخباراتی دو طرف، در دوحه حال انجام است، پاکستان احساس می‌کند که از پروسه مذاکرات کنار گذاشته شده و در انزوا قرار گرفته است.

از این رو ‏حکمتیار به اشاره پاکستان در صدد تخریب روند مذاکرات یاد شده برآمده است. سخنان جسورانه و نامنتظر او در انتقاد از دور جدید مذاکرات دوحه، سبب خشم مقامات طالبان گردیده است. این گروه دستور محاصره خانه و شاید بازداشت او و مسدود ساختن تلویزیون کابل نیوز رسانه اعلام ناشده حزب اسلامی را داده است.

حکمتیار در هیچ دوره ای از خود اراده ای نداشته‌، همواره گوشش به مقامات آی اس آی بوده است. در هر برهه بر اساس خواست و برنامه های پاکستان عمل کرده است. سالهاست که دهان و زبان و دست و پا و قلب و قلم او در اجاره مقامات استخباراتی پاکستان است. او در این مقطع برای انجام وظیفه ریسک بزرگی کرده و موضع تندی علیه آمریکا و طالبان گرفته است و صد البته در تلاش خنثی سازی اثر سیاسی مذاکرات میان آن ها است.

پیدا است که طرح سخنان فوق به منظور ایجاد مشروعیت برای مذاکره میان طالبان و آمریکا نیست. گروه تروریستی طالبان و دولت ریاکار آمریکا سال ها است که با اقدامات و رفتارهای سوء؛ عاملان اصلی سیه روزی شهروندان افغانستان هستند و خدا می‌داند که چه خواب وحشتناکی برای آینده کشور ما دیده باشند.

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار طالبان
آمریکا طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین از منفور ترین نمامیت خواهان تربن جبهه جنگهای افغانستان علیه شوروی است.
جاغوری

>>>   حکمتیار درهیح مقطع زمانی مثبت فکر نکرده پیوسته منفی بافی کرده است..چون برای نفاق وشقاق مسولیت دارد. خوب است تویه کند چونکه به مرگ نزدیک شده است.
عبدالقیوم دانش

>>>   Sa Mahbub
اقای حکمتیار مذاکرات یک بخش ط هارا نشان‌گرفته که اونها هم به سرعت جواب رد دادند
محاصره فکر نکنم باشد بلکه افراد جناح حقانی برای امنیت بهتر از جناح ملابرادر ، دفتر و حویلی متذکره را زیر کنترول خود گرفته اند تا به اقای حکمتیار ضرر نرسد

>>>   ضيايي پشي
ههههههه وکیل صاحب ما چه ساده ایم.
حکمتیار بیشتر از هر حزب دیگر فعلا در قدرت سهیم است تو می‌گویی حکمتیار از حاکمیت فلان دفاع می‌کند.

>>>   متاسفانه حکمتیار همیشه با رویکرد قوم گرای وبر انگیختن احساسات قومی بر مردم حاکم بوده وچیزی بعنووان علمیت در وجود شان دیده نمیشود
اسدالله صالحی

>>>   شما‌در گوش‌ فیل خواب هستد ، یعنی طالبان توانی دارند که ر خلاف خواست پاکستان عمل کنند ، و. ای اس ای به اندازه ضعیف شده که بخاطر فشار وارد کردن بر طالبان از حکمتیار استفاده می‌کنند .
احمد جواد انوری

>>>   Arsalan Shahzada Alidad
راکت یار قصاب کابل همین پشتون والی را میخواست که خودش چه در حکومت باشد نباشد مهم نیست فقط پشتون والی برایش مهم بود که به هدف رسیده است این مکار زیر آب خوب نامش را از لیست سیاه خودش را با نیرنگ فریب بیرون آورد .

>>>   Matto Kitto
گلبیدین حکمتیار یگ دوختر خوده هم به قاضی حسین احمد توفه داد ه به همین خاطر که به غلامی قبولش کردند .

>>>   •● پشتون-افغانها همه شان یکی اند تک و تگمار چارتگه هستند از شعار اسلام و مقدسات دینی بخاطر قومی-فاشستی-پشتونی خود استفاده برده و میبرند
حتا در فارسی گپ-زدن پشتون نژاد ها اعتماد و خوشباور نشوید که به شما بیانیه و شعار و سیاسیگری کنند که از گپ و استفاده زبان فارسی-دری ما، خود مارا خر و خوشباور ساده میسازد و مورد استفاده جویی قرار میدهند بعد به انتحاریون حواله تان میکنند.
به نقل لفظ (انتحاریون) از سخنان محترم استاد ملک ستیز تحلیلگر سیاسی جهانی●▪

>>>   طالب و حکمتیار هردو شاگرد یک مداری هستند.

>>>   بیچاره گلو ،
ذلیل بود و ذلیل تر شد.
تا باد چنین بادا.

>>>   یکی از منفورترین شخصیت های شناخته شده که در هر برهه از زمان با جاسوسی و غلامی برای این وآن گلیم خود از آب بیرون کشیده و به تنها چیزی که می اندیشید منافع شخصی است وبس!
زمانی با فریب دادن ایران و بالا نشان دادن جایگاه کاذب خود، دم ودستگاهی به هم زد و مانند خیلی از مجاهدین ان زمان که به یمن ورود به نیروهای نیابتی از سوی آمریکا جهت مبارزه با شوروی و غوطه ور شدن در میان دالرهای اهدایی و جورشدن خدم وحشم مدعی شکل گیری حکومتی همانند ایران بود! اما برای خود جایگاهی کمتر از رهبری و رئیس جمهوری طلب نمی کرد و یکی از دلایل اصلیش برای مقابله با داکتر نجیب و سربازان حکومت وقت، عطش سیری ناپذیر وی برای رسیدن به هرم قدرت بود ...
بعدها به مرور زمان مشتش پیش ایرانی ها باز شد و دروغ هایش رفته رفته افشاء شدند.بنآ به طرفةالعینی ارباب خود را تغییر داد و با برادران پاکستانی یکجا شد و زیر نظر آی اس آی ماموریت تازه خود را آغازکرد.
در انجام ماموریتش برای همسایه خائن آن همه خسارت مالی و انسانی را بر افغانستان و به ویژه شهر کابل تحمیل کرد.با راکت به شهر حمله کرد و زیر ساختها را ویران ساخت و شگفت اینکه سالها بعد بیشرمانه و منافقانه جلوی اصحاب رسانه از وحدت گفت! و از اسلام و شریعت گفت!
هم خدا می داند وهم مردم رنج دیده ما که راکت یار نه به اسلام اعتقادی داشت و دارد! ونه به وحدت و حفظ منافع ملی میهن! حکمت یار تنها می تواند قصاب خوبی باشد برای ذبح فرزندان این سرزمین! و ماموری سرسپرده و گوش به فرمانی برای استخبارات پاکستان!
در حال حاضر هم واکنش هایش در قبال همرزمان دیروز و همفکران امروزیش حاکی از فرصت طلبی و بدست آوردن جایگاه ومنزلتی است که دیرزمانی است از دست داده و این مهم را حتی طالبان بخوبی دریافته اند. گلبدین مهره سوخته ای است مانند دهها نفر دیگر که تا ابد ننگ تاریخ افغانستان خواهند بود!

لیلا جعفری_ایران

>>>   خار بدین از نو کران ای اس ای پاکستان می با شد و در این شک نیست .واینکه با طلان هم نو کر بی اختیار ای اس ای می باشد بر همه واضح وروشن می باشد واینکه افغانستان امروز در اسارت پا کستان است دونیا می دانند .در نتیجه اینکی گفته می شود خا ر بدین مذاکره ای با طلان امریکاه را برون داده و افشاگری کرده این درست نیست با اشاره ای مستقیم با طلان این سخن گفته شده تا افکار ملت را اماده هر نوع سازش و خیانت وفروش وطن بکنند این یک نوع خیانت و وکر نش وتسلیم در برابری اریکا ه می باشد نه افشا گری .
و اینکه گفته می شود خانه او در محا صره ای با طلان است این هم دورغ است بلکی برای محا فط است نه محا صر ه.هههههههه

>>>   ضرب المثلی است که گفته اند : سگ زرد برادر شغال اند .
پشتون پشتون است ؛ حکمت یار و طالبان و غنی و کرزی و...دیگر نداریم ؛ همه شان ناس یک قوطی نسوار هستند و سر و ته ندارند مردم افغانستان دیگر گل این قوم خائین به وطن را نخورند که دیگر خوب و بد ندارند بلکه همه شان بد و بدتر اند .
هزاره ؛ تاجیک ؛ ازبک و ...بیائید دست در دست هم داده و با قوم یهودی مسلک مبارزه نمائیم و دگیر ذلت پذیریم و گول شعارهای پشتون را نخوربم

>>>   اقای رحمانی!
بااحترام به دانش وعلمیت تان دوعرض کوچک دارم.
۱-من دریک ادره کوچک کارمیکنم وانهابرایم ماهانه منظم معاش میپردازندواوامروهدایا ت شان برایم مهم است وهمواره میکوشم موبه مواوامروهدایات شان راتطبیق کنم. درموردعزیزدلم راکتیار وای اس ای نیزعین داستان است. شایدتفاوت قدری اینجاباشد که انچه من انجام میدهم خدمت عام المنفعه است وخلاف منافع فردی یاگروهی نیست.
۲-توقع ازامریکا یاکشوردیگری که درجهت منافع ما وکشورماعمل کنندنادرست است.هر کشوری درهرگوشه دنیا ازجمله امریکا صرف براساس منافع خودشان عمل میکنند،چه درگذشته،امروز ویاهم اینده.
عاقل

>>>   نویسنده از نتایج مذاکرات غیر مثمر و همیشه به زیان امنیت افغانستان هیج پندی نګرفته است . امریکا در طول بیست دو سال موجودیت قدرتمندانه اش در افغانستان چه کرد که حالا در مذاکره با طالبان کند .؟ باید از هر حرف و موضع ګیری مثبت و حق طلبان اگر به زبان دشمن ما هم باشد حمابه کرد . جناب نویسنده ؛ شماجرئت گفتن این سخنان و این موضع ګیری گلبدین حکمتیار را ندارید ولی او گفته است ، مشکل شما درین مسئله چیست ؟ از گلبدین بی صلاحیت انتقاد کردن آسان است ولی مرد است کسی که از طالبان انتقاد کند .

>>>   راکتیار خودش هم امریکایی است وهم پاکستانی وهم طالبانی هرجا نفع ببرد همانجا پیدا میشود ملت قهرمان افغانستان باید به هوش باشند.

>>>   گلو بچو
چوکی ارگ در قسمت تو نوشنه نشده .
روز های آخر عمرت را تلاش کن تا با معذرت خواستن و کسب حلالیت از مردمانی که به ایشان ضرر رسانده یی و توبه و استغفار از درگاه خدا ، طول مدت ماندن ات را در دوزخ کمتر کنی.

>>>   گلبیدین+طالب+القاعده+پاکستان= امریکا

>>>   بیچاره گلبیدین
ریش اش سفید شد مگر عقل اش پخته نشد.
فقط همه چیز را برای خود خواست و خداوند همه چیز را از وی گرفت.
روزی بود که اردوغان در پای کرسی اش مینشست و امروز جز چند آدم بیکار و مجبور دیگر کسی حتی در پای منبر خطبه های نماز جمعه هم به سخنانش گوش نمیکند.
نیمچه ملا ها آمدند ارگ نشین شدند اما گلبیدین بیچاره زیر سایه ریش یک طالب اسیر است.

>>>   بیچاره گلو
پایش لب گور رسیده مگر هنوز هم نوکر است.

>>>   گلبدین حکمتیار ،نماینده مردم پشتون نیست. این تحلیل و طرز نظر پاکستانی ها است که از این طریق شخصیت های مفلوک و چاپلوس افغان را که خدمتگزاران واقعی برای پاکستانی ها میباشند به نمایند گی از یک ملیت
معرفی میدانند. این هم نیرنگ پنجابی ها است تا تاجیک و پشتون با هم بجنگند ...پاکستانی ها تاریخ. غدر و اداری انگلیسها را میدانند و به آن ایمان دارند.ما افغان‌ها یا افغانستانی ها نباید در دام حیاه های پاکستان بیافتیم.
برای گلبدین هیچ بدیلی جز تسلیم به خواسته های طالبان باقی نمانده است. گلبدین باید احسانمند پاکستان باشد ورنه طالبان مثل عبد العلی مزاری
رهبر حزب وحدت این شخص را نیز میکشتند.
فراموش نباید کرد که تنها گلبدین مسوول حوادث چهل سال اخیر نیست در ابن راستا بودند افرادی که بنام اسلام و جهاد ، جوانان قوای مسلح دولت کارمل و نجیب را بعد از اسارت زنده پوست کرده اند ، محاکمات صحرایی به کار روزمره آنها مبدل شده بود.در بربادی و دست بالا داشتن پاکستان در افغانستان ، شخصیتهای منفی مذهبی. چون برهان الدین ربانی ، مجددی خیل ، گیلانی خیل ، مولوی محمد نبی عبدالرب رسول سیاف نقش اساسی داشتند.عدم هماهنگی و همکاری آنها باعث مداخلات بیش‌تر پاکستان در امور داخلی افغانستان گردید و طالبان را رویکار آوردند.
شخصیت گلبدین از دوران مبارزات. سیاسی وی در پوهنتون کابل روشن است. این شخص همیشه به تقابل و جنگ‌های فیزیکی و توطیه مبادرت میورزید و با کشتن سیدال سخندان و استاد پوهنحی انجنیر ی و بعد از ناکام شدن
توطیه مشترک اخوانی ها علیه داود خان که در آن هم گلبدین و هم احمد شاه مسعود شرکت داشتند ، و هر دو به پاکستان فرار کردند ، گلبدین خود را یکسره در آغوش پاکستان انداخت و تا امروز. نوکر با ایمان برای پاکستانی ها است . از آنجا که پاکستان طرفدار یک افغانستان متحد نیست ، زیرا یک پارچگی ما خار چشم پاکستان است ، به افرادی چون گلبدین حکمتیار نیاز
دارد تا ماشین تفرقه را همچنان بچرخاند. این بر ما است که از تخریب یکدگر بپرهیزبم . خاینین یکدگر را حمایت نکنیم فقط و فقط به حال وطن و آبادی و صلح بیاندیشیم.
فخر اهنگر

>>>   اگر تالبان یک کار مثبت کرده باشد همین است که دست یکی از قاتلان مردم افغانستان و مزور پاکستان را میخواهد از صحنه سیاسی افغانستان بر اندازد. حکمتیار فرد خشن و متعصبی هست به با مردم این کشور رحم ندارد. فقط به منافع پاکستان و استخبارت این کشور است. او زمانی صدراعظم افغانستان شد عوض انکه به کابل بیاید و نشان دهید که میتواند به این مردم ستم دیده این کشور کمک کند و راه صلح را نشان دهد . ولی او اصلا به کابل نیامد و از همان جا از چهار آسیاب به دشمنی با کسانیکه به او مقام صدارت را دادند منافق کرد . او هیچ وقت نمیتواند فرد مفیدی برای مردم افغانستان باشد هنور داختران داننشگاهی که با اسید پاشیدن به صورت انها بخشی از صورت و یا چشمان شان معیوب شده است در کابل زندگی می کنند. این ادام ظالم سفاک وبسیار بی رحم است. روزیکه او از بین برود مردم افغانستان بی غم خواهند شد چون تا او زنده است به خراب کاری وجنگ ادامه می دهد.
محمد از هرات

>>>   نظریاتی افراد که در بالا در قسمت حکمتیار صاحب ارایه شده است و سگوارو دشنام دادنداین افراد زیر این سه کته گوری قراردارد.
۱- اعضای حزب کمونست خلق وپرچم که امپراطوری باداران شان(اتحاد شوروی) تحت رهبری این بزرگ مرد مجاهد(صلاح الدین وقت) تارومار شد وجنازه کمونیزم خونخوار زیر خاک شد. البته به اساس اعترافات جنرالان وقت شوروی که اعتراف کردند که علت شکست ما در افغانستان دشمن سرسخت ما حکمتیار بود.
۲- اعضای شرمنده ومنفور باند شورای نظار که از نوکری هیچ کافردریغ نه نمودند وبا هراشغالگر در اشغال افغانستان کمک کردند. مسعود با روسهادر دوران اشغال شوروی به خاطر مغلوب کردن حزب اسلامی معاهده امضا کرد و شاگردان وفادارش با اشغالگران غربی در اشغال افغانستان کمک کرد.(این را میگوید جهاد ومقاومت).
۳- اعضای اتلاف جبل سراج (احزاب جمیعت،وحدت وجنبش) که به پادشاهی خیالی خویش نایل نشدندو حکمتیار مانع تحقق این خواب شان شد.
بناء زنده بادحکمتیار این مجاهد نستوه وبا ایمان که پوز هر اشغالگر ونوکران وابسته اش را به خاک مالید وهیچگاه از هیچ ستمگر وظالم ترس را در دل خود جا نداد و صرف از خدا ترسید وخداوند تا اکنون اورا ازگزندهر نوع دشمن داخلی وخارجی نگاه داشته است وحریفان مزدور مجاهدنما اش نیست ونابود شدند ویا شرمنده ورسوا از وطن فرار وبه اغوش باداران شان پناه بردند. حکمتیار را خداوند عزیز نگهداشت وحریفان مزدورش را خوار وزبون ساختند(اناالله علی کل شیء قدیر) واقعا که عزت وذلت در دست خداوند است.

>>>   به محضر نظر دهنده اخری
تنها یک جمله؛ ای کاش آن طور که خودت نوشتی گلبدین از خدا می ترسید!
ای کاش این موجودات نفرت انگیز خداترس بودند. این دیکتاتورهای کوچک تنها خواسته شان تکیه زدن بر اریکه قدرت ونشستن بر چوکی رهبری است.

>>>   بیچاره گلبیدین و بیچاره تر پیروان کر و کور این شریر تاریخ افغانستان.
جناب عالی که بر همه تاختید و فقط گلو را برتری دادید ، کمی تاریخ معاصر را مطالعه کنید.
وقتی که گلبیدین سیدال را کشت کجا رفت؟؟؟؟
به بیانیه های گلبیدین در مورد قیام سال ۵۴ بر ضد داود گوش کنید ، حتما" در یوتیوب موجود است و آنگاه خواهید فهمید که کی به دستور جنرال بابر و بوتو اعظای نهضت را مجبور به قیام کرد و خودش پایش را بیرون کشید؟؟؟؟؟
بعد سقوط دولت نجیب کی و چرا جنگ را در کابل راه انداخت و به دستور کی؟؟؟؟؟؟؟
چه نیازی به جنگ در کابل بود ، در حالیکه تمام احزاب در پشاور به توافقاتی دست یافتند و به همان اساس جناب مجددی باید قدرت را تسلیم میشد و بعد درایت و مدیریت به کار بود تا نظم اعاده شود اما گلبیدین در چهار آسیاب همراه با قاضی حسین احمد پاکستانی و مشاورین ISI بدون دلیل جنگ را بر کابل و کابلیان تحمیل کرد در حالیکه خودش صدر اعظم دولت مجاهدین بود.
کمی تاریخ را معاصر را که هم کتبی وجود دارد و هم شفاهی و هم تصویری مطالعه کنید.
درست است که رقابت های سمتی و گروهی و تنظیمی و زبانی و مذهبی برای تثبیت جایگاه وجود داشت اما اینها دلیل به خاک و خون کشاندن کابل و کابلیان نمیتوانست باشد.
اگر گلو استقلال فکری و عملی میداشت با راه اندازی مذاکرات داخلی با تنظیم های مطرح آنزمان میتوانست به یک راه حل صلح آمیز برسد ، اما گلو وظیفه اش ویران کردن کابل و از بین بردن زیر بناهای کشور بود تا پاکستان با دست باز در بازی سرنوشت افغانستان عمل کند.
حیف مجاهدین دلیر و قهرمان حزب اسلامی که نادانسته و نا خواسته قربانی اهداف پلید گلو و پاکستان شدند و تا امروز خود به حال خود حیران اند که چرا؟؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است