آیا انتقال ماهانه هزار نفر به آلمان واقعیت دارد؟
آلمان با چنین تبلیغاتی ده ها هزار افغانستانی را به فکر انداخته که دار و ندار خود را بفروشند و به المان بروند. اما چه افرادی در مرحله اول به آلمان می روند و بر مبنای کدام میکانیزم بررسی ها صورت میگیرد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۲    ۱۴۰۱/۸/۱۴ کد خبر: 171717 منبع: پرینت

این گزارش از چندین رسانه معتبر المان تهیه شده است و به بعضی از سوالات هموطنان پاسخ می گوید؟
دولت فدرال برنامه حفاظت از افغان های در معرض خطر را راه اندازی می کند.
خبرنگاران در معرض خطر چگونه شناسایی می‌شوند؟ لطفا به عکس هایی که از روزنامه های معتبر المان در این مورد بشما تهیه نموده ام توجه نمایید.

این مطالب شاید بتواند به سوالات هموطنان که مرتب سوال می کنند (این پروسه ماهانه هزار نفر چیست) تا اندازه ای روشنی بیندارد.
گفته میشود تا زمانیکه حدود ۲۴ تا ۳۶ هزار افغانهایی که پذیرفته شده و هنوز به المان نیامده اند تکمیل نشود، (پروسه ماهانه هزار نفر) آغاز نخواهد شد و یا ماهانه انتقال هزار افغان از همین افراد پذیرفته شده که هنوز در پاکستان، ایران و سایر کشور انتظار دارند حساب میشود.
(بنا است این پروسه در اواسط ماه اکتبر ۲۰۲۲ اغاز شود و تا سپتامبر سال ۲۰۲۵ ادامه یابد ولی هنوز این پروسه اغاز نشده است. آقای رحیمی عضو خبرنگاران بدون مرز در المان گفته است تا حال ۳۵۰۰ درخواست از افغانستان به دفتر ما رسیده است که ما مشغول بررسی آنها هستیم تا دقیق بررسی شود که این افراد واقعا خبرنگار هستند؟

در جای دیگر آمده است که این برنامه فقط برای خبرنگارانی درنظر گرفته شده که در داخل افغانستان می باشند و آنهایی که به ایران و پاکستان و سایر کشورهای همسایه رفته اند شامل این پروسه نمی شوند.
(حدود یک ماه میشود این خبر مانند بمبی در افغانستان منفجر شده و ده ها هزار نفر از افشار مختلف مردم افغانستان به فکر شامل شدن در این لیست ها هستند، حتی گفته میشود صدها تن به فکر اسناد جعلی بوده تلاش می کنند خود را در چنین لیست ها (معلوم و مشخص نیست چگونه این لیست ها تهیه می شود) جا بزنند.

بدون شک در چنین شرایطه بازار تبلیغات و سوء استفاده و گرفتن پول دور از حقیقت نیست که باید هموطنان عزیز خوب توجه کنند و نشان دادن باغ های سبز و سرخ آنها را به دام قاچاقچیان نیندازند و هیچگونه پولی از این بابت به کسی ندهند. حتی از فروختن ادرس های جعلی به افرادی که می خواهند افغانستان را ترک کنند خبر می رسد.
با آمدن طالبان در بیشتر از یک سال گذشته و کشته شدن صدها تن از اعضای حکومت پیشین و فعالان حقوق بشری و اقلیت های قومی که در معرض خشونت طالبان قرار دارند بقیه افراد تلاش می کنند کشور را به هر قیمتی که شده ترک کنند.

آلمان اعلان کرده است که سالانه یک هزار خبرنگار، فعالین جامعه مدنی و حقوق بشری، عدلیه و قضایی، سیاست، آموزش و فرهنگ، ورزشکار و علمی و آن عده از افرادی که به علت گرایش های جنسی و مذهبی آزار و اذیت را تجربه کرده اند و در معرض خطر قرار گرفته اند به المان انتقال دهد.
دولت فدرال برنامه پذیرش افغان ها را راه اندازی می کند. این پروسه احتمالا بتاریخ ۱۷ اکتبر آغاز میشود (از زمانی که طالبان دوباره قدرت را در افغانستان به دست آورده اند،) زندگی در آنجا برای بسیاری از مردم خطرناک تر شده است. دولت فدرال می خواهد به افغان های تحت تعقیب طالبان کمک کند تا به آلمان برسند.

حکومت آلمان با چنین تبلیغاتی ده ها هزار افغانستانی را به فکر امدن به المان می اندازد که دار و ندار خود را بفروشند و به المان بروند و از طرفی بازار قاچاقبران را داغ می کند. این در حالی است که المان نتوانسته همکاران افغانی که با نیروهای المانی در افغانستان مشغول خدمت بوده و جان آنها در خطر است را از افغانستان خارج کند.
(دولت فدرال باید بگوید که در این ۱۵ ماه گذشته که طالبان به افغانستان آمده اند چند هزار افغان را به المان آورده اند؟ هیچ آمار دقیقی در این مورد منتشرنشده است فقط گاهی گفته میشود که چندین هزار ویزا در سفارت المان در اسلام آباد برای افغانها رسیده. ولی از زمانیکه جنک اوکراین و روسیه در ماه فبروری 2022 یعنی حدود ده قبل اغازشده است، پروسه انتقال افغانها متوقف و یا به شدت کند شده است.
(پاسخ به سؤالات 5 و 19 در کاغذ چاپی با پارلمان المان بوندستاگ شماره 20/1224 از طرف شماری از نمانیدگان). فقط المان فدارال پذیرفته است، که تا 25 فوریه 2022، از حدود 30000 (افغان پذیرفته شده)، تقریبا 47 درصد، حدود 14000 نفر، به المان آمده است. (پذیرفته شدن تا به آلمان رسیدن فرق می کند، انهایی که پذیرفته شده اند در کشور های همسایه منتظر انتقال به المان می باشند.)

گزارش‌ها حاکی است که پس از اعلام برنامه آلمان برای پذیرش خبرنگاران و فعالان در معرض خطر از افغانستان، کسانی که خبرنگار هم نیستند اقدام به تهیه مدارک جعلی خبرنگاری کرده اند. رحیمی، عضو سازمان خبرنگاران بدون مرز در آلمان از ویژگی های این پروسه توضیح می‌دهد که این سازمان چگونه خبرنگاران واقعی را تشخیص و به وزارت خارجه معرفی می‌کند. ولی او توضیح نداده است بر مبنای کدام میکانیزم این بررسی ها صورت میگیرد؟

پروژه یک هزار نفری در یکماه برنامه پذیرش فدرال برای افرادی در افغانستان است که (پس از قبولی می توانند به طور قانونی وارد آلمان شوند، که خود ماه ها طول می کشد.) افرادی که واجد شرایط هستند، از جانب سازمان های جامعه مدنی که با دولت فدرال همکاری می کنند، پیشنهاد می شوند. (سوال اصلی این است که اینها کدام سازمان ها هستند و تا چه اندازه میتوانند این وظیفه را عادلانه انجام دهند؟
خانم فائسر وزیر داخله المان گفت نهادی که توسط وزارت داخله فدرال تامین مالی می شود، هماهنگی را بر عهده خواهد گرفت.
باربوک وزیر خارجه المان نیز گفت که نقش کلیدی در اجرای برنامه پذیرش فدرال است. او گفت: "از تابستان گذشته، طالبان به ویژه از زنان و دختران، همه چشم اندازها و امیدها را غارت کرده اند، حقوق آنها را بیش از پیش محدود کرده اند و به طور وحشیانه علیه هرکسی که در برابر آنها مقاومت می کند، اقدام می کنند. (از آن زمان تا کنون، حدود 26000 افغان وارد آلمان شده اند و در مجموع حدود 38100 افغان اکنون (پذیرفته شده اند) یعنی تاحال نیامده اند و منتظرهستند. از این تعداد 38100 نفر، حدود 24500 کارمند محلی سابق و حدود 13600 نفر دیگر که در معرض خطر می باشند شامل هستند. یا به عبارت دیگر از این 38100 تا حال هیچ کس وارد المان نشده است.)

چه افرادی در مرحله اول به آلمان می آیند و پروسه آلمان چطور است؟
فعالان حقوق بشر در گذشته تجربیات متفاوتی داشته اند. اطلاعات داده شده پس از کمپین تخلیه نظامی که در یک اطلاعیه کوتاه در ماه اوت 2021 سازماندهی شد، در ابتدا هیچ مورد قابل اعتمادی وجود نداشت. اعداد موجود در این مورد اولین ارزیابی در پاسخ به سوال شماری از نمایندگان حزب چپ ها در پارلمان المان است.
در کاغذ چاپ بوندستاک یا پارلمان المان بر اساس پرسش ۱۹/۳۲۶۷۷حزب چپ المان دولت فدرال المان در مورد سوال گروه پارلمانی این حزب چنین پاسخ می دهد،
در مجموع 5347 نفر توسط بوندسوهر ارتش المان از افغانستان تخلیه شدند. (همان، پاسخ به سوال 19). در آن زمان (8 اکتبر 2021)، حدود 25000 شهروند افغان پذیرفته شده بودند: 4300 کارمند محلی ثبت نام شده، به شمول کارکنان آنها. (حدود 18000 نفر با اعضای خانواده و حدود 2600 نفر که به طور خاص در معرض خطر هستند، با خانواده های آنها حدود 6600 نفر.

از آنجایی که گزارش‌های تهدید و درخواست‌های پذیرش هنوز در حال بررسی و بازبینی است، تعداد کل افراد دارای حق پذیرش همچنان در حال افزایش است. (پذیرش یعنی هنوز به المان نیامده و منتظر انتقال می باشند.)
پس از سقوط کابل در اوت 2021 و خروج عجولانه نیروهای غربی از افغانستان، دولت آلمان در برخی موارد به دلیل تلاش های ناکافی برای تخلیه مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
(پاسخ به سؤالات 5 و 19 در کاغذ چاپی با پارلمان المان بوندستاگ شماره 20/1224 از طرف شماری از نمانیدگان). فقط المان فدارال پذیرفته است، که تا 25 فوریه 2022، از حدود 30000 (افغان پذیرفته شده)، تقریبا 47 درصد، حدود 14000 نفر، به المان آمده اند. (پذیرفته شدن تا به آلمان رسیدن فرق می کند انهایی که پذیرفته شده اند در کشور های همسایه منتظر انتقال به المان می باشند.)

هنوز این سوال باقی است که چه افردای در مرحله اول به آلمان می آیند و پروسه آلمان چطور است؟

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   برنامه ماهانه هزار نفر به المان شفاف نیست من نوشته رسانه های نشر المانی نشر شده هر روزه پدر و مادرم و کاکایم بمن زنگ می زند چرا کاری برای ما انجام نمی دهی مردم هر روزه پاسپورت های خود را به قیمت های زیاد تمدید می کند که المان بیایند پدرم میخواهد دوکان خو را بفروشد که با المان بیاید. وطن داران لطف فریب چنین برنامه ها را نخورید صبر کنید و پدرچان دوکان خود را نفروش و خود را سرگردان نکن
انور از برمن

>>>   آواز دهل شنیدن از دور خوش است
اینجا هیچ خبری نیست جز دویدن و دویدن و دویدن.........
فیروزه از هامبورگ

>>>   چرا اینقدر به آمدن به آلمان علاقه نشان میدید آلمان مثل بقیه کشورهاست همه درگیر زندگی خودهستند و هیچ پول اضافه ای نیست که شما بیایید و جمع کنید

>>>   ثبت نام آن لاین صورت میگیرد اما متوجه باشید که طالبان سایت های جعلی ایجاد کرده اند تا متقاضیان را شکار کنند.
کسانیکه در داخل اوغانستان هستند محتاط باشند.

>>>   آمنه آسنا
آنچه که درباب پذیرش 1000پناهجو افغانستانی در هرماه در کشور آلمان باید بدانید !!!!
دوستانی که بابت برنامه خروج شهروندان افغانستان، پیام گذاشتند و خواهان معلومات شدند ،باید گفت : طی دوهفته صحبت هایی که درباب آن جريان داشته است خبر دقیق بوده .
و برای خروج شهروندان افغانستانی که جان شان در خطر بوده بادرنظر داشت اسناد لازم و بعد انجام پروسه تحقیق ، ازطریق ایمیل مورد نظر ، تایید پذیرش دریافت خواهند کردوهر ماه 1000 شهروند افعانستانی، طبق برنامه جدید دولت آلمان خارج خواهند شد !
سه لینک بابت پروسه خروج ،طی دوهفته اعلان خواهد شد تا بتوانید اقدام کنید !
اما فعلا تنها یک لینک، برای دوستان خبرنگارکه جان شان در خطر بوده واکنون در افغانستان زندگی می‌کنند ، اعلان شده که می‌توانند دراین لینک ثبت نام کنند و لطف کنید دوستان خبرنگارا تان را در جریان بگزارید تا ثبت نام کنند ، و دولینک دیگر در طی روزای آینده اعلان خواهند شد که درصورتی که پیدا توانستم شریک خواهم کرد!
لینک ثبت برای خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای که در افغانستان هستند

>>>   در زمان حاضر، اکثراً پناه جویان یا مزدورکاران اند و یا دزدان و چپاول گران و همچنان وکلای چورلمان دوره کثیف کرزی و غنی خائن۔

>>>   پیام‌های بسیاری از دیروز در رابطه به "خبر پذیرش ۱۰۰۰ نفر در هر ماه" دریافت کرده‌ام.
۱. ده‌ها وب‌سایت خبری مهم آلمان را بررسی کردم.
من هنوز اعتقاد دارم که در مورد این خبر غلط‌فهمی صورت گرفته است و حدس می‌زنم که قرار است ۱۲۰۰۰ نفر از میان ۳۸۰۰۰ نفری که باقی مانده‌اند و قبلا درخواست داده‌اند به آلمان سریع‌تر انتقال یابند.
هفته گذشته در آلمان خبری نشر شد که ۳۲ تن از کسانی‌که در افغانستان تأییدی کشور آلمان را به دست آورده بودند و قرار بود که طی ماه‌های آینده به این کشور منتقل شوند، بر اثر روی‌دادهای مختلف از جمله چند روی‌داد طبیعی و یک مورد خودکشی جان باخته‌اند. مبنای جلسه وزرای داخله و خارجه آلمان به خاطر همین موضوع بود.
۲. حتا اگر این موضوع، برعکس آن‌چه من می‌پندارم باشد، هنوز هیچ مکانیزمی برای پذیرش این افراد اعلان نشده و گفته نشده که کجا باید ثبت کنیم و کجا باید درخواست بدهیم. پس بهتر است صبر کنیم و مطمئنا در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
وحید پیمان

>>>   خداوند سر لچ را کلاه ندهد و پاه برهنه را کفش ! آنگاه خواهید دید که این شکم گرسنه و پای رهنه های گدا متکبر چه کاری که تصورش نمی رود میکنند .

>>>   كشور هاي ناتوان و فقير مثل افغانستان و ايران و پاكستان جمعيت بيشتر مهاجر در جهان دارند .

>>>   آلمان باید بخاطر امنیت جان مردم خود پشتونها را
شناسایی کنند و باید سریع دیپورت کنند چونکه پشتونها
همگیشان وابسته به طالب وداعش هستند اگرطالب وداعش نیستند تفکرطالبانی و داعشی دارند همگیشان
مانند ویروس هستند که برای سلامتی خطرناک هستند
و همگیشان مجردی به آلمان آمده اند وفقط کارشان خرابکاری و موادمخدرفروشی و اذیت وآزارمردم دیگرکاری
ندارند وهمگیشان خلافکارهستند وهمه جرم وجنایت در
اروپا زیرپای قوم پشتون است

>>>   بيشتر پناه جويان كه به مشكل روحي و رواني دچار اند پناه جويان كشور هاي فقير و عقب مانده مانند ايران و افغانستان پاكستاني و چند كشور افريقايي اند. پناه جويان ساير كشور ها حال شان بهتر است.
شمس از المان

>>>   مهاجرين كشور هاي فقير مثل ايران و پاكستان در المان بيشتر مشكلات روحي و رواني دارند چون از طرف فاميل هاي شان پول برايشان نميرسد . چراكه در كشوز هاي شان نان خشك هم پيدا نميشود بخورند. الحمدلله وضع افغانها خوب است از افغانستان براي اكثر شان پول ميرسد.
نظام باي المان

>>>   برادر عزيزم !
همانطوريكه يك برادر تذكر داده اينجا همه مصارف را كشيده يك مهاجر بيكار افغان ماهانه دوصد يورو پس انداز ميكند و افغانها كه خيلي كارگر و فعال اند برعلاوه ان دوصد يورو كار هم ميكنند و پول كار كردگي شان را هم پس انداز ميكنند و همچنان از افغانستان هم براي اكثر شان كه پولدار اند پول هاي زيادي مياييد. اينجا تنها ايراني ها به مرض رواني و روحي از اثر فقر مبتلا اند چون نه كارگر و زحمت كش اند تا پول دربياورند ونه فاميل هاي شان توان دارند كه كمك شان كنند چون ايران از جمله كشور هاي فقير است. و اكثر ايراني ها از فقر فرار نموده اند ولي افغانها اكثرا پولدار ها به اروپا امده اند و مليون ها دالر در افغانستان دارند.

>>>   اين طرح چيزي تازه در ألمان نيست. چند سال قبل هم نظر به تقاضاي بازار كار متخصصين در رشته كمپيوتر ساينس را با معاشهاي گزاف از خارج مخصوصن هند خواستند. وقتي قرارداد كار شان پوره شد، باز به مشكل ويزه اقامت رو برو شدند. در نتيجه يا پناهنده شدند و يا هم ألمان را ترك كردند. اما هزار ها دانشجو در رشته كمپيوتر ساينس تحصيل كرد، چون تقاضا موجود نبود، أكثريت بيكار ماند. تركيه در سالهاي اخير، متخصصين و تحصيل يافتگان مهاجر از افغان، إيراني، عراقي، سوري و غيره خود نگه ميدارد و متباقي را به اروپا و از جمله ألمان ميفرستد. حالا ألمان هم ميخواهد راه براي تحصيل يافتگان هموار بسازد. تا از يكطرف راه مهاجرت هاي غير قانوني را بگيرد و از طرفي هم براي تحصيل يافتگان اميد واري بدهد. وأما واقعيت دروني جامعه ألمان چيزي ديگري است. هزار ها خارجي تحصيل كرده بيكار و بي روز گار است.

>>>   سلام من پناهنده افغان هستم درایران میخام درخاست پناهندگی بدم ازکشورآلمان برای ادامه تحصیل فرزندانم دخترم دیپلم گرفته ۱۹ ساله پسرم ۱۶ساله که یک شیفت به مدرسه میره وشیفت دیگر کارمیکند ویک پسر ۴ساله دارم شوهرم بناه هست که شغل اصلیش سیمان کاره وخودم هنر دستی بلدم میخام برای ادامه تحصیل فرزندانم درخاست پنا هندگی دارم

>>>   آلمان سراب خارجیها و مهاجرین

>>>   برادران عزیز و اگاه فقط با خاطر این اعلان المان کار و زندگی خود را خراب نکنید دکان و یا خانه خود را نفرشید صب کنید اگر واقعا چنین برنامه که شفاف و بتواند به مرحله اجرا در اید شما هم میتواند به ادرس های مطمعین ثبت نام نماید
م از برلین

>>>   سلام به دوستی که گفته میخواهم پناهنده گی بدهم برای تحصیل فرزندانم . به المان امدن فقط برای تحصیا فرزندان نمی شود یپناهنده گی باید یک دلیل سیاسی داشته باشد و یا جانش در کشور به خطر باشد و بتواند ثابت کند . لطفا در فرمه های خود علت امده را برای کار کردن ننویسید و یا فقط برای ادامه تحصیلات فرزندانم تشکر
م از المان

>>>   به کشور آلمان نیایید که پشیمان میشوید.
در تمام کشور ها، زمانی که مردم پوست بکس خود را خبر میگیرند و میبینند که یک نامه برایشان آمده است،خوش میشوند. به جز از کشور آلمان.
زیرا زمانی که شما به آلمان می آیید،برای چند ماه در یک لاگر شما را نگاه میکند و تنها چاشت به شما یک وقت نان گرم میدهد و باقی دو وقت دیگر نان خشک همراه کم ذره پنیر و مربا.
بعد از آن کم ذره زبان به شما یاد میدهد و شما را به کرایز جاب سنتر معرفی میکند. بعداً کرایز جاب سنتر هر روز به شما نامه روان میکند و شما را به کار های شاقه خشره کاری معرفی میکند. اگر به کار نروید و کار را قبول نکنید،دفعه اول معاش شما بیست و پنج فیصد کم میشود،دفعه دوم پنجاه فیصد و دفعه سوم هفتاد و پنج فیصد و دفعه چهارم تمام معاش ات قطع میشود و گرسنه میمانی.
اینجا گدایگری وجود ندارد و باشد هم هیچ کس به هیچ کس پول نمی دهد.
بنأ سنگ در جای خود سنگین است. در کشور خود باشید.دولت آهسته،آهسته زمینه کار را برایتان فراهم میکند و در کشور خود باشید و کشور خودتان را آباد کنید.در فکر خارج نباشید.
از طرف دیگر فامیل ها در افغانستان کلتور و عنعنات خود را دارند و اکثراً فامیل های افغان که اینجا می آیند،خانم ها و دختران و پسران تان تحت تأثیر کلتور و عنعنات این جوامع قرار میگیرند و شما نمیتوانید آن را قبول کنید و در نتیجه باعث طلاق و جدایی فامیل ها از یکدیگر میشود.
پس با یک لقمه نان تر و یا خشک خود بسازید و در کشور خود باشید و بدون دغدغه زندگی کنید.
صدای دول از دور خوش است.

>>>   شخصی بنام مرتضی که میگوید عضو خبرنگاران بدون مرز می باشد اعلان انتقال هزاز نفر درماه را معرفی می کند . در صوریکه خودش خبرنگار نمی باشد و او هیچ گونه شفافیتی و ابزاری را که این پروسه دقیق چه زمانی اغاز می شود و دقیق چه وقت به مرحله اجرا در می اید پاسخ نداده است . و نیز نگفته که این انتقال این هزار نفر از حدود بیشتر از ۳۰ هزارافغانی که در لیست های گذشته ثبت نام نموده و انتظار تخلیه هستیند تا جدا گانه انتقال می یابد . اگر بنا باشد از این ۳۰ هزار نفر که پذیرفته شوده و منتظر انتقال می باشد ، در این صورت هموطنان باید ۳۰ ماه منتظر بمانند تا نوبت افراد جدید برسد .
حمید از هامبورگ

>>>   جعل اسناد خبرنگاری؛ خبرنگارانی که یک روز هم خبرنگار نبودند
«از یکی از آشنایانم پرسیدم که چگونه اروپا رفتی، برایم پاسخ روشن نداد. هفت سال است که او را می‌شناسم و از دوستان نزدیکم است. زمانی که برای پرسش بالا خیلی تأکید کردم، برایم گفت که از طریق کیس خبرنگاری به اروپا رفته است. من او را می‌شناسم و می‌دانم که او هیچگاه خبرنگار نبوده است. دست از پرسش بر نداشتم و جزئیات خواستم. او گفت که ده هزار دالر مصرف کرده است و با استفاده از اسناد خبرنگاری به اروپا رفته است. این در حالی است که صد ها و یا هزاران خبر نگار زن در کابل هرات مشهد و اسلام اباد منتظر فرار هستید و اسنادی معتبری دارند از این لیست ههای هزار نفر در یک ماه اطلاع ندارند و یا نتوانستند به ادرس انها دست رسی داشته باشند

>>>   یک منبع معتبر در دفتر پناهندگی اتحادیه اروپا (EASO) به خبرنگار روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که پس از اعلام پروسه جدید کشور آلمان، آنان صدها درخواست پناهندگی دریافت کرده‌اند که ۸۰ درصد اسناد درخواست‌کنندگان جعلی بوده است. اینکه چگونه اسناد جعلی را شناخته اند معلوم نیست

>>>   سلام خواهران و بردارن وطندار
خوش می آید بیاید عجله کنید فقط لطفاً قوانین آلمان جان را مراعات کنید با وجوده همه امکانات و آزادی همه اش از خود قاعده و سرحدی دارد! ناگفته نماند بخیر بعد از رسیدن به علتی پشیمان نشويد
عبدالله از هواده

>>>   •●● ۱۵ هزار چوپان طالبان-پشتونی در عربستان، قطر ... و ترکیه برای کاری چوپانی، از طرف گروه طالبان فرستاده شده و میشود.
چرا ؟ در پشت پرده چه بازی... جریان دارد !؟

*** اما آنعده چوپان های ترکمن-ازبک که قبلا در ترکیه کاری چوپانی داشتند آن چوپان ها قبلا به سازش و معامله گری طالبان و ترکیه، از کشور ترکیه اخراج و دیپورت شدند با وجودیکه چندین ساله اقامه ترکیه را داشته و زبان ترکی نیز بلد بودند !!!؟

*** و در افغانستان چوپان های تاجک، هزاره، ترکمن...و ازبک، از سوی طالبان-پشتونها چرا قتل عام گردیده و میگردند !!!؟

تجربه رنگ رنگ منافقت افغان -پشتون را نشان داده که .....،
اینبار طالبان افراد اوغان خود را بنام چوپان بیرون از کشور روانه کردند تا افراد ترکی و عربی را گمراه نموده و بنوعی بنام های پروژه ای داخل کشور ما بیارند تا بعد بنام اسلام و جهاد بر ضد ما مردم (فارسیزبان-ترکتبار و آسیای میانه، چین و ایران...) به جنگ و خونریزی سوق بدهند.!؟ ●●•


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است