تلاش‌ها برای پیدا کردن کار پناهجویان در امریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۴۰۱/۸/۲۶ کد خبر: 171812 منبع: پرینت

یک موسسه امریکایی موسوم به «ولکم یو اس» یا به امریکا خوش آمدید، گردهمایی‌های کاریابی را برای پناهجویان افغان و اوکراینی در شهرهای مختلف امریکا برگزار کرده است.
گردهمایی کاریابی مهاجران که تا کنون در شش شهر ایالات متحده امریکا برگزار شده توانسته در مدت زمان کوتاه زمینه استخدام ۱۴۰۰ پناهجوی افغان و اوکراینی را در شرکت‌های بزرگ امریکایی مساعد کند.

به تازگی یکی از این گردهمایی‌ها در شهر سکرمنتوی ایالت کالیفورنیا، جایی که میزبان هزارها مهاجر افغان و اوکراینی است برگزار شد. طی آن در کنار معرفی شماری از متقاضیان به شرکت‌های امریکایی، شیوه درخواست شغل با استفاده از تکنولوژی‌های جدید کاریابی نیز برای آنها آموزش داده شد.

صدیقه فهیمی، مسوول استراتژی و عملیاتی ولکم یو اس گفت: هدف از برنامه ما کمک کردن به افغان‌ها و اوکراینی‌های است که تازه به امریکا آمده‌اند و با تکنالوژی بلد نیستند و زبان را نمی‌دانند تا چگونه شامل کار شوند تا زندگی بهتر داشته باشند.
مسوولان این موسسه می‌گویند با مهاجرین کمک می‌کنند که در رشتهٔ که تحصیل کرده‌اند و یا تجربهٔ کاری دارند، کار دریافت کنند. ملک ملکیار، سخنگوی گردهمایی کاریابی در شهر سکرمنتو، گفت: ما کمک می‌کنیم که آنها در رشته خود‌شان کار پیدا کنند نه به کار‌های که زود آنها استخدام می‌شوند و برای همیش آنجا می‌مانند.

شمار پناهجویانی که تنها در یک روز این گردهمایی درخواست شغل دادند به بیش از ۳۰۰ نفر رسید، و بیشترشان افرادیست که فاقد مهارت‌های خاص هستند.
فرشاد امیری، یک تن از اشتراک کنندگان گردهمایی کاریابی گفت: ما راجستر شدیم بعداً برای ما ریزومی ساختند و ما را به نمایندگان کمپنی‌ها معرفی کردند.
سحر، مسوول رسیدگی به مهاجرین در یک موسسه غیر دولتی، می‌گوید مشکل اساسی بیشتر مهاجرین تازه آماده نداشتن سند رانندگی و نابلدی به لسان انگلیسی است. او گفت: ما همرایشان صحبت می‌کنم که چطور سند رانندگی بگیرند و کار‌های برایشان پیدا می‌کنیم که زبان انگلیسی نیاز نباشد.

مهاجران پس از رسیدن به ایالات متحده، مهمترین دغدغه‌شان دریافت شغل مناسب است، شغلی که بتواند درآمد کافی برای تأمین زندگی پر هزینه در ایالات متحده داشته باشد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پیداکردن کار
پناهجویان امریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است