افغانستان می تواند یک کشور مستقل باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۴۰۱/۸/۲۷ کد خبر: 171817 منبع: پرینت

کنستانتین کوساچف نایب رییس شورای فدراسیون روسیه: افغانستان می تواند به عنوان یک کشور مستقل و ظاهر شود.
به گزارش اسپوتنیک، افغانستان اکنون در نقطه ای قرار دارد که می تواند به یک کشور مستقل و غیر وابسته تبدیل شود، اما این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که نظم جهانی چند قطبی باشد. این نظر روز پنجشنبه توسط کنستانتین کوساچف نایب رییس شورای فدراسیون در نشستی در مورد نقش ژیوپلیتیکی افغانستان و تامین امنیت منطقه بیان شد.
این سناتور گفت: "افغانستان همچنان یکی از عوامل اصلی در سیاست جهانی است. اکنون افغانستان در نقطه ای قرار دارد که می تواند به عنوان یک کشور مستقل و مستقل عمل کند. این تنها در یک نظم جهانی چند قطبی می تواند اتفاق بیفتد."

به نوبه خود، گریگوری کاراسین، رییس کمیته شورای فدراسیون در امور بین الملل، خاطرنشان کرد که مشکل افغانستان برای سیاست خارجی روسیه اهمیت زیادی دارد. طرف روسی مرتباً موضوع افغانستان را در چارچوب فرمت مشوره‌های مسکو در مورد افغانستان، در سازمان همکاری شانگهای، در سازمان پیمان امنیت جمعی مطرح می‌کند. این پلاتفرم‌ها و دیگر پلتفرم‌های بین‌المللی نزدیکی یا همزمانی مواضع شرکای ما با رویکردهای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های بین‌المللی را تایید می‌کنند. فدراسيون روسيه كه بر ضرورت تشكيل يك دولت واقعاً فراگير در افغانستان، مبارزه با تروريسم، قاچاق مواد مخدر، رعايت حقوق اساسي بشر، كمك به بهبود اقتصادي كشور تشكيل شده است."

به گفته این سناتور، روسیه به منظور کمک به حل و فصل این وضعیت، قصد دارد به کار در چارچوب پلتفرم های چندجانبه ادامه دهد. "ما همراه با شرکای منطقه ای خود، تلاش های قابل توجهی برای تثبیت وضعیت سیاسی و اجتماعی-اقتصادی در افغانستان انجام می دهیم. در عین حال، ما بر توسعه عملی روابط دوجانبه، تمرکز بر همکاری های تجاری، اقتصادی و بشردوستانه تمرکز می کنیم."

این نماینده مجلس معتقد است در شرایط ژیوپلیتیک کنونی اقدامات موثرتری برای تقویت تعامل روسیه با کشورهای منطقه از جمله از طریق خط پارلمانی لازم است.
همانطور که ولادیمیر چیژوف، معاون اول کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون خاطرنشان کرد، مخالفان ژیوپلیتیک روسیه امیدوارند که اکنون تمام توجه روسیه به وضعیت اوکراین معطوف شود. با این حال، به گفته این سناتور، بررسی دقیق روندهایی که در افغانستان جریان دارد، ضروری است. وی تصریح کرد: روسیه مانند سایر کشورهای هم مرز با افغانستان به حل مسالمت آمیز مسئله افغانستان علاقمند است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
کشور مستقل
نظرات بینندگان:

>>>   دوباره برادران روسیه برای ما خوابهایی دیده اند. خیراست.

>>>   میتواند باشد اما حالا نیست!!!!!!!!!!

>>>   •● البته چرانی، حق شان است .!
بشرطیکه با ناقلین سابقه از ولایات مرکزی ...و سمت شمال کشور دوباره پس به جای اصلی شان در خط دیورند پشتونستان-افغانستان برگردند و ساکن آنجا شوند تا خوب یک فغانستان با عزت-غیرتی-پشتون خالص جور شود آمین یاربالعلمین ●•


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است