سرمایه گذاری گسترده افغانستانی ها در خراسان ایران
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۴۰۱/۸/۲۸ کد خبر: 171822 منبع: پرینت

اتباع افغانستانی در حوزه‌های اقتصادی در خراسان رضوی سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داده‌اند.
به گزارش تسنیم، «حاجی بشیراحمد اربابی» رییس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی گفت فعالان اقتصادی افغانستان حدود 1600 شرکت در حوزه‌های مختلف در این استان به ثبت رسانده‌اند.
وی افزود: این شرکت‌ها در حوزه‌های هتلداری و گردشگری، پتروشیمی و سوخت، صنعت و معدن، خدمات، بازرگانی و کشاورزی به ثبت رسیده‌اند.
اربابی اظهارداشت: مجوز فعالیت رسمی این شرکتها در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی و یا دفتر مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجـی در استان ثبت شده است.

رییس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی ادامه داد: محاسبه میزان دارایی شرکتهای افغانستانی فعال در این استان دشوار است، اما با توجه به فعالیت پرتعداد شرکتها و حضور دستکم 16 هزار فعال اقتصادی در قالب آنها، اعلام حدود یک میلیارد دلار دارایی برای این تعداد تاجر و شرکت دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: مجوز فعالیت انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی، شهریور 1401 به ثبت رسیده است و در حال حاضر بیش از 500 تاجر افغانستانی مقیم استان عضو آن هستند.

این در حالی است که «سید علی قاسمی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: فقط در حوزه تجار و سرمایه گذاران خارجی، خراسان رضوی برای بیش از هفت هزار شرکت خارجی متعلق به اتباع خارجی کشورهای مختلف مجوز فعالیت داده است و به واسطه همین نوع فعالیت برای نخستین بار در کشور توانستیم مجوز انجمن فعالان اقتصادی افغانستانی در استان را کسب کنیم.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرمایه گذاری
افغانستانیها خراسان
نظرات بینندگان:

>>>   عجب خود ایرانی ها پول و سرمایه خود را در خارج می برند مثلا در ترکیه امارت … ولی مردم و تجار افغانستان در ایران .....?


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است