متنفذین قوم هزاره در دیدار با معاون ریاست الوزرا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۴۰۱/۹/۱ کد خبر: 171850 منبع: پرینت

معاون سیاسی ریاست الوزرا، در دیدار با شماری از بزرگان قوم هزاره و اهل تشیع گفت: امارت اسلامی در محدوده حاکمیت خویش، به هیچگونه تعصب و بدبینی اجازه نمی دهد.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان، با شماری از متنفذین قوم هزاره و اهل تشیع دیدار کرد.

بزرگان یاد شده، ضمن ارایه مشکلات و پیشنهادات اهل تشیع و قوم هزاره، گفتند که ما طرفدار جنگ نیستیم، بلکه تلاش می کنیم تا قوم هزاره و اهل تشیع بیشتر به حکومت نزدیک و همه افغانان یکجا جمع شوند.
آنان همچنان گفتند که ما بدون هیچگونه تعصب، از نظام حاکم حمایت می کنیم و برای حفاظت از آن، آماده هرنوع همکاری می باشیم. خواستار برادری و وحدت ملی هستیم، صدای تعصب و فساد را از جانب هرکسی باشد، رد می کنیم.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تشکر از آنان، گفت که امارت اسلامی در محدوده حاکمیت خویش، به هیچگونه تعصب و بدبینی اجازه نمی دهد، بلکه به تمام اقوام افغانستان، ارزش قایل است و آن را بخشی از ملت میداند.
معاون سیاسی ریاست الوزرا در اخیرصحبت هایش، اطمینان داد که امارت اسلامی به خاطر حل مشکلات قوم هزاره و اهل تشیع توجه جدی می کند.

بهزاد
کابل باختر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوم هزاره
ریاست الوزرا
نظرات بینندگان:

>>>   •● مگر مکر حیله فتنه خپک-تگی و گرگ پوست-گوسفندی-پشتونهارا تجربه نکرده اید که بابه مزاری خوشباور-غافل به پشتون-طالبان (درون کینه عقده یی) پناه برده و اعتماد به آنها کرده بود همچون به این پشتون-طالبان به همان سرگذشت مزاری خودتان را می سپارید !!؟؟؟ ●•

>>>   همانطوری که اهل هنوز افغانستان مراسم مذهبی خود را تنها در داخل محوطه عبادتگاه های خود انجام میدادند،اهل تشیع تیز در زمان ظاهرشاه و داود خان و بعد از انقلاب، مراسم مذهبی خود را در تکیه خانه های خود انجام میدادند.
در زمان دولت های کرزی و اشرف غنی،اهل تشیع به کوچه و بازار بر آمدند و شروع کردند به تجلیل و قمه زنی در سرک ها و کوچه ها.
بنأ امارات اسلامی باید به آنها توصیه کند که منبعد دوباره تنها در داخل تکیه خانه هایشان باشند و بیرون نبرآیند.

>>>   تمام مردم افغانستان که شامل قوم های مختلفی هستند حق دارند در تشکیل حکومت مشارکت داشته باشند ، این حق شرعی و حق قانونی مردم افغانستان است ، مهم تر از ان نباید زنان را نادیده گرفت ، مشارکت زنان در امور های مختلف حکومت باعث پیشرفت و ترقی کشور در تمام زمینه ها خواهد شد ، افغانستان خانه مشترک تمام مردم افغانستان است ، از مردم شریف افغانستان میخواهم در امور امنیت جامعه با استخبارات افغانستان همکاری لاز داشته باشند ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   امارت اسلامی فقط یک شرط دارد و آن اینکه تمام مردم مطیع و فرمانبردار باشند و در مقابل دستورات امارت خم به ابرو نیاورند و به خصوص هزاره ها در مقابل کوچی ها سر تعظیم فرود آرند و فرمانبردار بی چون و چرا باشند.

>>>   تواضع های دشمن مکر صیادی بود بیدل
که خم خم رفتن صیاد بهر قتل مرغان است.
گر حریف نکته فهمی. نکته را فهمیده یی
ورنه چون مرغان به دام این صیاد افتیده یی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است