به زودی شاهد برگشت اعدام‌ها در افغانستان هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۵    ۱۴۰۱/۹/۱ کد خبر: 171854 منبع: پرینت

روبرتا متسولا:‌ جهان به زودی شاهد برگشت اعدام‌ها، سنگسار، شلاق و قطع اعضای بدن در افغانستان خواهد بود.
هشدار این مقام ارشد پارلمان اروپا هشت روز پس از آن بیان که هبت‌الله اخندزاده در دیدار با قاضیان این گروه، بر عملی‌شدن حکم شریعت و تطبیق این دستور (حدود و قصاص) تاکید کرده است.

خانم متسولا که در نشست عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه صحبت می‌کرد، گفت که گزارش‌های رسیده از ولایت قندهار نشان می‌دهد جهان به زودی شاهد برگشت مجازات سنگین از جمله اعدام و سنگسار در افغانستان خواهد بود.
متسولا در ادامه گفت:‌ ''نخست از همه،‌ در افغانستان، ۱۵ ماه پس از سقوط کابل، زنان به طور فزاینده در زندگی عامه فشرده می‌شوند. گزارش‌های رسیده از قندهار نشان می‌دهد که با وجود وعده‌های اولیه [طالبان] برای محافظت از حقوق زنان،‌ جهان بار دیگر به زودی شاهد برگشت اعدام‌ها درمحضر عام،‌ سنگسار،‌ شلاق و مجازات قطع اعضای بدن انسان خواهد بود.

او افزود که "پارلمان اروپا به مردم افغانستان متعهد است، نه به حاکمان آن. طالبان می‌خواهند زنان نامرئی باشند. ما می‌خواهیم‌ آنان [زنان افغان] پیشرفت کنند و تا زمانیکه آنان جایگاه برحق شان را در جامعه دوباره به دست بیاورند، ما به تقویت صدای آنان ادامه خواهیم داد.

یک هفته پس از دستور هبت الله اخندزاده، محکمه عالی طالبان با نشر اعلامیه‌ای تایید کرد که ''مجازات تعزیزی'' بالای ۱۹ نفر در ولایت تخار در محضر عام اجرا شد.
جهان باید بداند، با قدرتمند تر شدن طالبان اعدام و سنگسارها و فشار بر زنان بیشتر خواهد شد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پارلمان اروپا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر کسی مرتکب قتل شود نباید اعدام شود ؟ مگر می شود شریعت را نادیده گرفت ؟ اگر شخصی مرتکب جرم شود و ان شخص مرد باشد و یا زن باید مجازات شود ،
حبیب الله یوسف زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است