رقابت در ساخت مدارس دینی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۴۰۱/۹/۲ کد خبر: 171862 منبع: پرینت

در هر ولایت افغانستان یک مدرسه ی دینی بزرگ جهادی ساخته می شود که کم از کم گنجایش یک هزار طالب را برای آموزش داشته باشد. در هر ولسوالی نیز ساخت دو تا سه مدرسه دینی مد نظر است.
یک مقام وزارت معارف در کابل می گوید تا کنون ساخت و ساز مدارس بزرگ جهادی در ۲۵ ولایت تکمیل شده است.
گفته می شود که بر سر ساختن مدارس بزرگ جهادی و مدارس دینی در پایتخت، ولایات و ولسوالی ها میان طالبان نوعی از رقابت جریان دارد و هر یکی از مقامات طالبان می خواهند در ساختن مدرسه ی بیشتر و جذب طالب بیشتر برای درس از دیگری سبقت داشته باشند.
برخی از تاجران شکایت کرده اند که طالبان از آنها برای ساختن این مدارس دینی و مصارف آن پول می خواهند.
به این ترتیب با ساختن صد ها مدارس دینی جهادی در افغانستان و جذب ده ها و شاید صد ها هزار طالب، افغانستان به یک کشور ‌‌و ملت واقعی جهاد پرور تبدیل می شود.
نکته ی مهم ایجاد زمینه ی کار و اشتغال برای این همه نیروی عظیم جهادی فارغ از این مدارس دینی است که افغانستان ظرفیت جذب این نیروی عظیم را نه در جامعه و نه در ادارات دولتی و نهاد های اقتصادی و تجارتی ندارد.
حتما مقامات طالبان برای ایجاد اشتغال به این نیروی عظیم برنامه های عملی مدنظر دارند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدارس دینی
مدارس طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   •●...حداقل مثل گلبدین که نیروی جنگی مهاجرین ما را را برای آذربایجان به مزدوری و فروش انداخت
و در جنگ اکراین مزدور جنگی که مورد استفاده قرار گرفت
بلاخره در مورد شاگردان مدرسه برنامه معامله گری در نظر گرفته شده،
که در ضمن جایگزینی و امتیازاتی-قومی ... و برنامه مثل عملکرد سابقه محمدگل مهمند و عبدالرحمانی در سر و نظر کرده اند و.....
اما اراده خداوند مافوق اراده بنده های بدنیت است که سوء استفاده از شعائر دین اسلام... و بارکج در راه چپه و تباه شدنی است... انشاالله ●•

>>>   •● ساده جان من !
این رقابت مدرسه ای بنظر نمی آید
این رقابت ساختاری مدرسه در اصل رقابت چندین منظوره ای (( N.G.O = چنده گیری-سازی است، به مقاصد مافیایی-تجارتی-قاچاق-مغزشویی-پولشویی-نیروتولیدی مثل فارم چوچه مرغ که بجای تخم مرغ، ثمر آن نقدپولی از ممالک بیرونی میرسد، که احتمالن نوجوانان، بیوه ها، یتیم-جوان، بی سرپرستان... را به نام های مختلف به کشور های دیگر نیز صادر کنند در ضمن چنین افراد و نیروی آدمی را بخاطر اهداف خاص شان وارد کشور ما و در مدارس زیر تربیت هدف خاصی گرفته شوند )) یعنی جلب و جذب به اصطلاح خود شان (NGO-تربیت و پرورش اسلامی) نیرو تولیدی صادراتی وارداتی (به نام اسلام و مدرسه دینی) بر بنیاد سیاسی-نظامی-افراطی، دهشت وحشت ترورستی، آیدیولوژیکی + نیروی آدمی-فزیکی-جنگی ) به نام شعائر دین مذهب...) از کشور های اسلامی عربی ترکی اندونیزیا و و و به عناوین (زکات عشر صدقه خیرات فطرروزه گوشت پوست قربانی سرسایه هدیه خرما...) و از کشور های غیر اسلامی به نام (یتیم خانه، دارالامان بیوه خانه، بی سرپرست...) و از بنیاد های خیریه اسلامی و غیراسلامی استخباراتی نظامی ناتویی...، بنام نیروی جهادی، قطعه خاص، اردو عسکر....، و دیگر معامله های بلندبالایی خرید فروش داد و گرفت... و تبادله ها را در پشت پرده در برنامه شان معین شده قرارداد دارند که در داخل کشور و در بیرون کشور نیز به عمل آمده و صورت میگیرد....

>>>   نزدیکی هر مدرسه یک دکان عمامه فروشی یک دکان ریش.فروشی
جاغوری

>>>   تاسیس مدارس پروژه امریکگا و سعودی و پاکستان است. طالبان از درون همین پروژه بیرون آمدند و در بچه بریشی خود را در زیر ملاهای پاکستانی و عرب گذشتاندند او بیادر جان. طالبان به کودکان نیاز دارند تا عطش جنسی طالبان را در این مدارس آی اس آی ارضا کنند. طالبان بر این کودکان در مدارس تجاوز جنسی میکنند.

>>>   در این مدارسی که ساخته می شود جاهل و ضد دین تربیت می شوند. طالبان فرزندان وطن را از کودکی خشن، آدم کش و خونریز تربیت می کنند. طالبان به غیر از کشتن به چیزی دیگری فکر نمی کنند.

>>>   نیویارک‌تایمز:
«مقامات قطری - با تایید ایالات متحده و سازمان ملل - به اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه حقوق ماهانه به ارزش هزاران پوند به عنوان بخشی از تلاش ها برای کمک به تسهیل گفتگوهای صلح با غرب پرداخت میکرده اند. همچنین به مقامات بازدید کننده خودروهای SUV لوکس، خدمات بهداشتی رایگان و تحویل منظم غذا ارائه میشد.
گفته شده است که این پول ابتدا به صورت نقدی پرداخت میشد، بعدها مستقیماً به حساب بانکی مقامات طالبان واریز میشده است.»

>>>   مدرسه خوب است. بیست سال امریکا لوده تربیه کد آخر تمامش همراه زن و ننه و بیبی که داشت گریخت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است