احکام حد و قصاص در ورزشگاه ها اجرا می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۳    ۱۴۰۱/۹/۲ کد خبر: 171866 منبع: پرینت

احکام حد و قصاص از این پس در ورزشگاه‌ها و میدان‌های عمومی شهرهای افغانستان اجرا می شود:
در جریان مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه، شماری از دیپلمات‌های غربی و دستگاه‌های تبلیغاتی برخی دولت‌های منطقه از جمله ایران و پاکستان، با تبلیغ اصطلاح «طالبان جدید»، نوید می‌دادند که اگر طالبان به قدرت بازگردند، دیگر از طالبان دهه ۹۰ خبری نخواهد بود؛ چون این گروه تغییر کرده است؛ اما اکنون که ۱۵ ماه از سلطه طالبان بر افغانستان می‌گذرد، این گروه در حال بازگشت به اصل خود است و از آن وعده‌های امیدبخش دیپلمات‌هایی مانند زلمی خلیل‌زاد و رسانه‌های دولتی کشورهای منطقه خبری نیست.

علاوه بر صدور ده‌ها فرمان واپسگرایانه و سرکوب‌ شدید آزادی‌های اجتماعی و سیاسی در افغانستان در این ۱۵ ماه، حالا فرمان اجرای حکم شلاق و شکنجه در ملاعام یکی از آخرین اقدام‌های ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، برای عملی کردن شریعت طالبانی در افغانستان است.
خبرگزاری باختر، رسانه تحت کنترل طالبان، ۲۲ عقرب از ملاقات ملا هیبت‌الله، رهبر طالبان- زنده بودن او همچنان در هاله‌ای از ابهام است- با گروهی از قاضی‌های این گروه خبر داد و نوشت که به دستور ملا هیبت‌الله، پس از این احکام «حد و قصاص» در سراسر افغانستان اجرا می‌شوند. گفته می‌شود ملا هیبت‌الله عملی شدن حد و قصاص را از احکام خداوند دانسته و به قاضی‌های طالبان چنین دستور داده است: «بر همه شما واجب است که احکام حد و قصاص را اجرا کنید.

پس از صدور این دستور رهبر طالبان، دادگاه‌های این گروه در بامیان و تخار، چند زن و مرد را به اتهام‌های مختلف از جمله رابطه جنسی خارج از ازدواج، سرقت و فرار از خانه در ملاعام و جلوی چشم ده‌ها تن از مردم، شلاق زدند. از جمله در ورزشگاه بامیان، یک دختر و پسر جوان را در حضور نزدیک به ۵۰۰ تن از ساکنان بامیان، شلاق زدند. اتهام این دو جوان که اصالتا اهل کابل بودند، رابطه جنسی خارج از ازدواج اعلام شد. آن‌ها برای تفریح به پارک بند امیر در بامیان رفته بودند.
منابع در بامیان گفتند که ملا عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان، هم در میان تماشاگران شکنجه این دو جوان حضور داشته و به همه هشدار داده است که اگر کسی از صحنه شکنجه عکس و ویدیو بگیرد، او هم شکنجه خواهد شد.

عظیم کوهستانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احکام قصاص
ورزشگاه
نظرات بینندگان:

>>>   اتهام حالت اصلیست .و ثبوت آن که جرم را ثابت بسازد مراحل روشن دارد.
در اخبار گفته شده و اعلان گردیده که فلان و فلان ها اعم از زن و یا زنان-مرد یا مردان به اتهام زنا جزا داده شده اندقرآن ثبوت زنا را تشریح کرده است و دیگر جرایم را هم.
ثبوت جرم به اساس اعتراف روشن بدون جبر ، شکنجه نه قراین مشکوک در محضر قاضی یا قضات ذوالحکم است و مراحل سه گانه دارد.
دوم اینکه:- ان تعداد چند صدی طالبان که به اتهام فعل لواط گرفتاری شان اعلان شد. در باره آنها چه اقدام و فیصله شده ؟؟؟
اسلام الدین بقال

>>>   روزگاری در کتابهای تاریخ خواهند نوشت: در دوران پساجمهوری ودر قرن بیست ویکم مطابق قوانین تحریف شده، دوست داشتن و عشق ورزیدن خطا وجرمی نابخشودنی بوده و برای عبرت مردمانی گوسفند صفت، احکام قضایی در ورزشگاه واستادیوم هایی که با پلان کفار و پول جامعه جهانی ساخته شده اجرا می شدند!

جمله معترضه؛
حضرات طالبیون! لطفا در جواب این چند خط بالا، پای دین و شریعت را وسط نکشید که همان پیامبری که خود را مدافع دینش می دانید رآفت و مهربانی را در میان مردمان ترویج می کرد و عشق و زیبایی الفبای رسالتش بود که؛ ان الله جمیل ویحب الجمال!

یک بار دیگر به گزارش از بامیان توجه کنید؛ دختر و پسری برای تفریح به پارک بند امیر میروند! اما گویی خبرچینان و ماموران برای آنکه پیسه آدم فروشی اشان حلال باشد از ارتباط جنسی آن دو قصه می کنند!
اگرچه همان رابطه جنسی هم نیازمند ادله وشهادت چهار مرد عادل ویا اقرار متهم و.. می باشد.
شما نمی توانید مدعی دفاع از دین وشریعت اسلامی باشید و روایت واحادیثی که در باب چشم پوشی بزرگان دین از خطای گنه کاران مکتوب شده را نخوانده باشید.
کمتر کسی از میان شما مومنان مسجد ندیده از تعداد کسانی که در زمان پیامبر به جرم زنا کیفر دیده اند باخبرند. جالب اینجاست که این مجرمان قلیل به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسند ودر دو مورد بر اساس اقرار اشخاصی غیرمسلمان بوده! زنی به اسم اسلمی، ودیگری از قبیله بنی غامد و زنی از قبیله جهینه...
اگر براستی در باره دلایل احکام شریعت بیشتر می خواندید و تفکر می کردید به عینه در می یافتید که این مجازاتها با هدف انتقام و رسوایی مردمان نبوده و بیشتر جنبه باز دارندگی داشته تا جامعه از گناه و الودگی دورباشد و بنیاد خانواده مستحکم تر!

این شیوه مجازات و تاسی از مجازات در ملاءعام
به همان دوره وبا ساختار اجتماعی قبیله ای با تعصبات بدوی عربستان تعلق دارد و برای جلوگیری از فساد و فحشاء در این زمانه ودر این جغرافیا بایستی راههای دیگری را برگزید..
شما تصور کنید این دو جوان بعد از این مجازات وشلاق خوردن امکان زندگی در بامیان وحتی هرگوشه دیگری از افغانستان را خواهند داشت؟!این دونفر به جمعیت پریشان ودرمانده اجتماع ما اضافه می گردند.
زندگی این دو و صدها انسان دیگر با خانواده هایشان با این شیوه مجازات نابود خواهدشد و روزگار برایشان مداربسته ای خواهد شد لبریز از چرخه خطا و مجازات هایی که نه تنها بازدارندگی ندارند که خود آسیب هایی دیگری بر بدنه این جامعه زخم خورده وارد ساخته در پی آن فقر و ناامنی و مهاجرت به کشورهای دیگر ارمغانی است که با این شیوه از مجازاتهای سخت و متعصبانه نصیب مردم میشود.
«لیلا جعفری_ایران»


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است