روي كار آوردن طالبان يك حقيقت را به نمايش گذاشت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۴۰۱/۹/۳ کد خبر: 171867 منبع: پرینت

آناني كه در بيست سال گذشته خود را امپراطور شمال، رهبرانه شمالي بزرگ، مارشال طالب كش و كلایي با نفوس، وكيله اي هايی مبارز و آهنين و... القاب كهكشاني كسب و به خود تفويض مي كردند و از اين رهگذر به جايگاه و درگاه بزرگ مادي و معنوي رسيده بودند و از تهي دست بودن جوانان، استفاده اي ابزاري و بسا موارد غرور اين نسل آزاده را جهت كسب شغل نيز در هم شكسته بودند؛ اما با گذشت يك سال، ديده مي شود كه اين حباب ها، بدون حمايت خارجي يك دوتایي پشه كارايي و ارزش نداشته است.
ضمن اينكه هنوز يك جمع اين ها، در همان ديدگاه كج و سياه چاله اي منطقه و محل گرايي خود گير كرده اند و تا هنوز از اين رهگذر معادلات جهاني را سياه و سفيد مي بينند.

پسا غني، توده هاي مردم به ويژه نسل جوان كه از رهبران گذشته به ستوه آمده بودند، از احمد مسعود به گونه اي بي نظير استقبال كردند، به اين اميد كه با نسل اقتدار فروش و بي شرفي كه در بيست سال گذشته مردم را از عرش تا فرش لگدمال و له كردند، اقتدار را به ماموريت معاوضه و معامله كردند و درز بزرگ ميان جامعه تاجيك/فارس به نام هاي شمالي، بدخشي، پنجشيري، هراتي، بامياني، بلخي و... ايجاد كردند، براي هميشه خدا حافظي كند و در يك برنامه منظم و منسجم در هماهنگ با نخبگان نيك نام و نسل نو، بدون درنظرداشت موضوعات حزبي، سياسي، چپي و راستي و با درنظرداشت قطب بندي هاي بازيگران بزرگ جهاني، منطقه اي و فرامنطقه اي و ظرفيت فوق العاده اي نيروي بشري داخلي و روحيه آشتي ناپذير حوزه اي مقاومت و گماشتن شخصيت هاي كاريزماتيك همچون دو پدرام (بدخشي/هراتي) به عنوان مغزهاي توانمند و متفكر فرهنگي و سپاهيان گمنام و خوش نام نيروهاي امنيتي گذشته به عنوان بازوان توانايي نظامي، با اهداف مشخص، آشكار و واضح، بدون إغماض و محافظه كاري به ميدان بيايد و براي أحياي شكوه، عظمت و تاريخ گذشته؛ همچون رستم، سهراب و مسعود گونه در برابر دشمنان مردم و سرزمين اش مبارزه و خالق تاريخ دوباره و طلوع خورشيد نوين باشد.

اما بدبختانه با گذشت يكسال و از دست دادن فرصت هاي طلایي، آنگونه كه ديده مي شود، احمد بگونه مطلق در دام بسم الله، احمد ولي، صالح، منصور، مولوي حسام و... اهالي يك منطقه گير كرده است؛ همان مسير اشتباه بيست سال گذشته، اشتباهي كه كشورهاي دوست در حضورشان، حاضر به حمايت از جبهه نشدند، ظاهرأ احمد نيز توان آزادي خود از شر اين سياه جامگان گذشته را ندارد.

به همين دليل هم است كه امروز اكثر رهبران جهادي و سياسي، مسير عوض كرده اند و در يك قدمي تفاهم با طالبان از طريق كانال هاي ارتباطي امريكايي هستند.
كاري كه به هيچ عنوان به خواست مردم همخواني ندارد.
اما يك نكته را به خاطر داشته باشيم؛ رهبران، سازش انجام بدهند يا نه، صف مردم با طالب معلوم است؛ طالب يك نيروي سركوبگر قومي است كه جهت سركوب اقوام غير پشتون در لباس دين تشكيل شده و به هيچ عنوان در طولاني مدت قابل دوام نيست.
ملتي كه در برابر سركوب ٦٠٠ سال اعراب تمكين نكرد، در برابر قبيله اي كه هنوز فرضيه اصلي اش، مجاز بودن و نبودن تحصيل براي دختران است؛ تمكين نخواهد كرد!

جلالي


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
رهبران
نظرات بینندگان:

>>>   جلالی صاحب عالیقدر!
شفقت کنید مراتب احتراماتم رابپذیرید.واماعرایض من.
۱-رهبران فاسدنابکارانتخاب جامعه با تاخرعقلی پیشرفته بود.
۲-هیچ نیرویی بدون کمک مالی وتسلیحاتی خارجی وپشتیبانی مردمی قادربه اجرای عملی نیست.همه ممالک ازطالبان هراس دارند وتوان مقابله باانهارادرخودنمیبینند.
۳-همه دول جهان به شمول همسایگان درفکرانندتاازطریق ارایه کمک های مالی طالبان راطرف خودبکشانندودرمقابل حریفان خودازانها استفاده نمایند.
۴-طالبان جزباگروه های تروریستی مشابه باهیچ کشوری دوستی صادقانه نداشته وهمزمان بااخذ کمک های نقدی درمقابل انهاازنیرنگ وحیله کارمیگیرند.
۵- وقتی ۹۵ فیصد جامعه مصاب تاخرعقلی پشتیبان طالب است،سقوط طالب انقدرسهل نیست.
۶- دین ودیانت برای طالب حرف دوم رامیزند،مهمترازهمه موضوع پشتونوالی است.طالبان با همه طالب های نکتایی دار(پشتونهای تحصیلکرده)که دین ومذهب راخرافات میدانندباصمیمیت تام درتماس اندوازرهنمایی های انها استفاده میکنند.
عاقل

>>>   جلای صاحب محترم ،
احمد مسعود اگر برای مردم عزیز است به خاطر گوهر وجودی خودش است.
هرچند اطرافش را مفسدین احاطه کرده اند اما در نهایت همه مفسدین در دام شیطان و نفس سقوط میکنند و این گوهر گرانمایه در کنار جوانان دلیر مقاومت تا پیروزی شاندار خیر بر شر و روشنی بر تاریکی و مردم بر طالب و فاسدین با قامت استوار ایستاده خواهد ماند و انشاءالله خداوند حفظ اش میکند و از این امتحانات کامیاب بیرونش میکند.

>>>   تمام جهل طالب چون حباب است
بداند امریکا! مثل سراب است
ندارد فتنۀ بایدن دوامی
که بایدن پیر منفور خراب است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است