مسکو در تلاش با ثبات ساختن اوضاع در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۲    ۱۴۰۱/۹/۳ کد خبر: 171873 منبع: پرینت

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، می‌گوید که مسکو در راستای ایجاد ثبات در افغانستان کمک خواهد کرد.
آقای پوتین که در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی سخن می‌زد، بر فراگیر بودن حکومت سرپرست در افغانستان نیز تاکید ورزید.
این نشست روز چهارشنبه در شهر ایروان ارمنستان برگزار شد.

رییس‌جمهور روسیه در این نشست گفته است: «وظیفه‌ی که برای ما اولویت ‌دارد در این مرحله، اطمینان از تشکیل یک دولت واقعاً فراگیر در افغانستان است که شامل نمایندگان همه اقوام در سطح مناسب باشد.»
ولادیمیر پوتین در این نشست همچنان گفته است که کشورش بر این باور است که هماهنگی بیشتر در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی در برطرف شدن مشکل افغانستان نیاز است.

در همین حال، معاون سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به این گفته‌ها می‌گوید که حکومت کنونی افغانستان فراگیر است و جامعه جهانی باید از مداخله در مسایل داخلی افغانستان خودداری کند.
به گزارش طلوع، بلال کريمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، گفت: «تشکیل نظام، تشکیل حکومت، تشکیل حکومت فراگیر موضوع داخلی کشور ما است امارت اسلامی منحیث یک نظام واقعی و نماینده واقعی مردم خود در مورد قضایای داخلی افغانستان تصمیم میگیرد.»

در کنار رییس‌جمهور روسیه در این نشست، نخست‌وزیر ارمنستان، رییس‌جمهور بلاروس، رییس‌جمهور قزاقستان، رییس‌جمهور قرقیزستان، رییس‌جمهور تاجیکستان و دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعمی حضور داشتند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسکو پوتین
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   •● ای سیاستمداران ما:
این گفتهء مرا اگر به پوتین برسانید که:
ای پوتین چرا اینقدر ضعیف، کم حوصله و بی تحمل برامدی ؟؟؟

درین (۸) کم از سبب عملکرد نیونازی های اکراین به ستوه آمده صدای آه ناله و فریادت به تمام کره زمین و حتی به فضای بلند دیده شنیده و به مرز های شمالی کشور ما نیز رسیده و شنیده شده است.
و در نتیجه خودت در برابر نیونازی ها جنگ شدیدی را آغاز کردید و سرانجام با یک خط-مرزی جدا کشور های جدید را جور و تاسیس کردید.
یعنی با تجزیه کردن قسمت اکراین دوری و دوستی را اختیار کردید. و با وجود جدا سازی ها منطقه خرسون هنوزهم موضوع لاینحل نیونازیگری است!

پس صد آفرین بما مردم فارسیزبان-ترکتبار-هزارستان-خراسان... که قریب (۱۴۵) سال در برابر کهنه-نازی های سرکش و متجاوز (مردم-پشتون-ناقلین) در سرزمین خود ما نهایت حوصله افزایی و گذاره کرده ایم !!!

و این چه سیاستی (یکبام و دوهوا) است که بالای ما مردم (غیرپشتون) با این همه جنگ تحمیلی و نسل کشی را که بارها وبارها در سرگذشت داریم،
حال پوتین/خودت حکومت فراگیر یا اتحادملی را بالای ما مردم اکثریت-فارسیزبان-۷۸-فیصدی در فکرتحمیل و اراده دارید ؟؟؟●•


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است