مسجدسازی در سرزمین گرسنگان
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۶    ۱۴۰۱/۹/۵ کد خبر: 171881 منبع: پرینت

اعمار مساجد و مدارس دینی در مناطق مختلف افغانستان به یک رقابت و هم چشمی میان فرماندهان و مسولان طالبان تبدیل شده است. گفته می‌شود هر فرمانده طالب حالا تلاش می‌کند که در ولایت یا ولسوالی خود یک مدرسه دینی بنا کند.

به گفته برخې از تاجران، طالبان از آنها برای ساخت این مدارس پیوسته پول می‌خواهند.

در همین حال، اعمار مدارس دینی در دستور کار حکومت طالبان قرار دارد. به گفته مسولان وزارت معارف طالبان، در هر ولایت یک مدرسه بزرگ جهادی و در سطح هر ولسوالی سه تا ده مدرسه ابتدایی دینی بخشی از برنامه این وزارت است.

چندین فرد ثروتمند و تاجر به بی‌بی‌سی گفتند افراد طالبان به ویژه فرماندهان این گروه که تعدادی از آنها حالا مسولیت‌های رسمی را برعهده دارند برای ساخت مدرسه دینی در ولایت یا منطقه خود از آنها کمک مالی می‌خواهند.

امروز نیز وزارت امر به معروف طالبان اعلام کرد که طی ۱۵ ماه گذشته ۱۰۰۰ مسجد در سراسر کشور ساخته است.

این در حالی است که مردم افغانستان از گرسنگی و فقر رنج می برند، قحطی، سرما، بیکاری و بیماری جان میلیون ها نفر را تهدید می کند، خانواده ها برای آرام کردن کودکان گرسنه شان به آنان تابلیت های خواب آور می دهند، مردان و زنان خانواده، مجبور می شوند برای سیر کردن شکم فرزندان شان، یکی از آنها را به فروش بگذارند، صدها هزار نفر به امید پیدا کردن یک لقمه نان، مسیرهای مرگبار مهاجرت به کشورهای همسایه و منطقه را در پیش می گیرند و در این مسیرها شماری از آنها سرنوشت تلخ و غم انگیزی پیدا می کنند و در نتیجه تیراندازی مستقیم مرزبانان همسایه جان می دهند و یا در اردوگاه ها و بازداشتگاه ها به شدت لت و کوب و شکنجه و تحقیر و سپس طرد می شوند.

اینهمه در کشوری رخ می دهد که طالبان بر آن حکومت می کنند؛ طالبانی که «شریعت» را مبنای اصلی قانون گذاری شان می دانند و اجرای احکام شریعت را بزرگترین فلسفه حکومت داری خود اعلام کرده اند.

آیا شریعت حکم می کند که به گرسنگی میلیون ها انسان مسلمان توجهی صورت نگیرد؛ اما در مقابل برای ساختن هزاران مسجد و مدرسه مذهبی در سراسر کشور، میلیون ها دالر هزینه شود؟

آیا با ساختن مساجد و مدارس مذهبی، دین مردم حفظ می شود یا با سیر کردن شکم و تامین مایحتاج اولیه اقتصادی و معیشتی شان؟ مگر این حدیث نبوی نیست که می فرماید: فقر اگر از دروازه وارد شود، کفر از پنجره وارد می شود؟

طالبان آیا با صرف هزینه های هنگفت برای ساختن مساجد و مدارس در پی استحکام بنیان های دین در یک جامعه مسلمان اند یا می خواهند ایدئولوژی مخوف خود را گسترش دهند و ترویج کنند؟

مردم افغانستان پیش از طالبان هم مسلمان بوده اند و در سراسر کشور صدها هزار مسجد وجود دارد که در آن مردم، امور دینی خویش را انجام می دهند و نیازهای فرزندان شان برای فراگرفتن آموزه های مذهبی را برآورده می کنند.

بنابراین، ساختن هزاران مسجد و مدرسه مذهبی، چیزی نیست که افغانستان امروز به آن نیاز داشته باشد. افغانستان امروز به کار و نان و زندگی نیاز دارد. میلیون ها نفر در معرض فقری فاجعه بار قرار دارند و در زمستان پیش رو، ممکن است صدها هزار نفر در نتیجه فقر و سرما بمیرند.

همین اکنون سازمان های امدادرسان غربی در تلاش اند تا از وقوع فاجعه انسانی در افغانستان زیر سلطه طالبان، جلوگیری کنند. این در حالی است که تامین معاش مردم، وظیفه مستقیم و اصلی حکومت است نه سازمان های امدادرسان خارجی. این حکومت به اصطلاح اسلامی است و سازمان های کمک رسان همه کافر! آیا برای یک حکومت اسلامی، مایه شرمساری و سرافکندگی نیست که به کمک های «کفار» چشم بدوزد؟ مگر همین ها نبودند که علیه نیروهای اشغالگر «کفر»، «جهاد» کردند و آنان را از کشور بیرون راندند؟! پس باید زندگی بهتری برای مردم وارسته از سلطه «کفر» به ارمغان بیاورند و این زندگی بهتر را سازمان های وابسته به جهان «کفر» نه؛ بلکه «مجاهدین مسلمان» باید بسازند.

مسجدسازی در سرزمین گرسنگان اما نشان می دهد که برای طالبان نه دستورات دین درباره معیشت مردم و تهدید ایمان آنها توسط فقر فراگیر اهمیت دارد و نه طلب کمک از جهان «کفر» برای نجات جان میلیون ها مسلمان؛ بلکه طالبان و رهبران شان در صدد گسترش ایدئوژی «جهادی» خود از طریق ساختن هزاران مسجد و مدرسه مذهبی اند تا در این زمینه، رکوردهای پاکستان و عربستان را بشکنند و طبق نقشه حامیان بزرگ تروریزم در منطقه و جهان، طی سال های آینده، افغانستان را به کانون اصلی تولید نسل های جدید تروریست های جهادی تبدیل کنند.

نرگس اعتماد - جمهور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجدسازی
سرزمین گرسنگان
نظرات بینندگان:

>>>   مسجد سازی طالبان نه برای سهولت برای نمازگذاران است بلکه برای سوء استفاده از گرسنگان و تربیه نسل های انتحاری و تقویت صفوف جنگی فرماندهان طالب در مناطق مختلف.
همین حالا در اکثر مساجد قریه جات و دهات هیچ ملایی وجود ندارد تا پیش نماز شود چون همه ملا ها مامور شده اند و مزد بگیر و چوب سوخت دوزخ

>>>   ••● نرگس خواهر اسلام علیکم...
آفرین به شجاعت و همچنان به تحلیل و تجزیه نگاری تان!
اینکه یاد شده مسجد سازی در....
در اصل این (NGO-سازی) است تحت نام دین و مذهب و اسلام.
(NGO-چندین منظوره) برای پرورشی تولیدی صادراتی وارداتی تجارتی جرم-جنایتی... و انواعی پروسس مربوطه آن و... ●••

>>>   طالبان برای اسیر کردن کودکان و نوجوانان برای بچه بریش ساختن و ارضای میل جنسی خود این مدارس و مساجد را میسازند. خود طالبان این دوره های بچه بریشی را در زیر ملاهای وهابی پاکستانی و عرب گذشتانده اند و ماهر شدند.

>>>   یکی از تکنیک های بسیار مهم و موثر تثبیت سیطره و قدرت حکومت های به اصطلاح اسلامی در قرون گذشته مثل سلسله اموی ها، سلسله عباسی ها، خلافت ترکان عثمانی و سلسله های مختلف دیگر در سایر کشور های اسلامی تحت عناوین پادشاهی ، امارت یا حتی سیستم های به ظاهر دموکراتیک عصر حاضر استفاده از روایات و احادیثِ اکثرا جعلی ساخته و پرداخته ملایان درباری زمان امویان میباشد علاوتا در کنار آن تفسیر های دلخواه از آیات قرآنی توسط همین نوع ملایان و مزدورانِ حاکمان این سلسله های قدرت بوده و هنوز هم سوء استفاده از دین جهت احمق سازی توده های بیسواد توسط میراث داران همان سلسله قدرتهای گذشته جریان داشته و به کار گرفته میشود.
امارت طالبان در افغانستان نیز از این روش ها (روایات جعلی یا تفسیر های دلخواه از آیات قرآنی) استفاده نموده و مینمایند. اگر کمی به عقب برگردیم میبینیم همین گروه های به اصطلاح جهادی برای کسب قدرت نیز از همین روش ها استفاده کردند در غیر آن عوامل تحریک مردم در جنگ های بین حزب اسلامی و جمعیت اسلامی را چگونه تفسیر میکنید؟
مگر غیر از این است که بزرگان این دو حزب با استفاده از روایات جعلی و تفسیر دلخواه از آیات قرآنی افراد جاهل و نادان خود را تشویق به موشک پرانی بالای نیرو های مخالف خود کردند؟ همین اکنون مسئولین امارت طالبان با استناد و استفاده از روایات مجعول و تفسیر های دلخواه در حفظ حکومت تک قومی شان اصرار دارند ، محروم ساختن زنان و دختران از تحصیل علم و دانش و منع کارکردن زنان در بیرون از خانه توسط طالبان ریشه در همان روایات دارند ، اخراج ساکنان بومی یک محل و جایگزینی شان با مردم غیر بومی باز هم ریشه به همین باور های غلط دارد که با استناد بر آنها این نوع ستم ها انجام میدهند .
مثالهای بیشتر از ستمهای طالبان را خواننده های محترم بهتر از من میدانند . بناء برای تولید نیرو های آماده به کشتار مردم بیگناه چه کاری بهتر و موثر تر از ایجاد پرورشگاه های عقیدتی آنچنانی است تا گروه طالبان به آسانی به اهداف شان نزدیک شده و برای قرن های دیکر از گرده مردم غیر از قوم خود شان سواری بگیرند ؟ لذا مردم باید هوشیار ساخته شوند تا به نام دین فریب این دسیسه ها به ظاهر اسلامی را نخورده و اطفال معصوم خویش را به چنین مدرسه ها یا همان پرورشگاه های عقاید جعلی نفرستن . روشنفکران در هر فامیل و هر قریه مسئولیت دینی و وجدانی دارند تا در زمینه آگاهی دهی و تنویر افکار مردم شان تلاش نموده و نباید سکوت اختیار کنند در غیر آن از قوم خود شان جوانانی را تربیه خواهند کرد که نه تنها مردم جد اندر جد مسلمان خود را بلکه تمامی مسلمین در سراسر جهان را آرام نخواهتد گذاشت و هیچ کسی در جهان روی آرامش را نخواهند دید.

>>>   صدها هزار نفر به امید پیدا کردن یک لقمه نان، مسیرهای مرگبار مهاجرت به کشورهای همسایه و منطقه را در پیش می گیرند و در این مسیرها شماری از آنها سرنوشت تلخ و غم انگیزی پیدا می کنند و در نتیجه تیراندازی مستقیم مرزبانان همسایه جان می دهند و یا در اردوگاه ها و بازداشتگاه ها به شدت لت و کوب و شکنجه و تحقیر و سپس طرد می شوند./// این ها دروغ های شاخدار BBC مزدور است. میلیون ها افغان در پاکستان و ایران مصروف کارو زندگی و تحصیل هستند بدون کدام مشکل جدی. BBC کثافت از انگلیس نجس است و انگلیس دشمن خونی دوصد ساله مسلمین. انگلیس از کلوخ استنجا کثافت تر است و مجری وطنفروش و بیشرف و دروغگوی BBC همتای مجریان خائن و رذل عنترنشنال سعودی (بن سلاخ آدمکش).

>>>   محترمه نرگس اعتماد!!
اعمار مساجد بین کشور های اسلامی و در میان افراد متمول ، به یک رقابت مبدل شده است.از سالها قبل بیش‌تر از شصت سال بدینسو به یاد دارم
که معمولا افراد پول دار سعی میکردند در محل زندگی شان در قریه و شهر مسجد اعمار کنند ، پولهای هنگفت. برای ساختن مساجد رد و بدل میشد و می‌شود،کشور های ثروتمند اسلامی منظورم کشور های نفت خیز است همیشه کمک های شان به کشور های فقیر مسلمان یا ساختن مسجد بوده است و یا توزیع رایگان قرآن شریف. همیشه چنین اندیشه وجود داشته است و طالبان هم از همان اندیشه پیروی میکنند که هر قدر مسجد و مدرسه اعمار گردد به همان اندازه راه رسیدن به جنت کوتاه تر می‌شود، یعنی اینکه اینها به خداوند روشوه. می‌دهند. من یکبار به اسلا م آباد پاکستان. سال‌های 1990رفتم
دوستان برایم گفتند برای دیدن مسجد فیصل برو. رفتم ، واقعا مسجد زیبا از سنگ مرمر ، ساحه بزرگ و در گوشه ای ای یک قبر نام نهاد از جنرال ضیاالحق قرار داشت و به روی آن کلاه جنرال را گذاشته بوند. در این مسجد پول فراوان را سعودی ها خرچ کرده بودند ...در حالیکه. دور تر از مسجد و در مجموع پاکستان ملیونها فامیل با فقر دست و گریبا بودند ، ملیونها طفل از اثر سوءتغذی میمردند.
بنام دین اسلام و بنام خداوند در طول تاریخ اسلام خونهای ناحق ریختانده شده ، نوامیس مردم بخاطر دفاع از میهن شان در برابر تجاوزات اعراب لگد مال گردید ، زنان و دختران خوب صورت. به حیث اسیر و برده و غنیمت جنگی در اختیار اعراب قرار گرفت.
در افغانستان نیز یک تعداد اخوانی ها بنام خدا و محمد و گویا نجات اسلام دست به فساد زندند بعدا با آمدن. شوروی ها به بهانه کفار نوکری پاکستان را کردند و بر اساس فرمان. پاکستانی ها ، امریکایی ها ، فرانسوی ها ، یهودیان. صهیونیست کشور را به خاکدان تبدیل کردند اینها افرادی چون گلبدین ،احمد شاه مسعود ، ربانی سیاف، مولوی محمد نبی ، حضرات شوربازار ، خاندان دایم الخمر گیلانی و مولوی حنا عبدالعلی مزاری و مجموع سران دزد حزب وحدت صد ها دزد دگر ...در جنایات بشری شریک اند.
اینها افغانستان را چور کردند و دارایی های طبیعی انرا چور کردند ، بنام خدا انسان را گردن میزدند و امروز طالبان میراث شوم همین تروریستان است.
محترمه نرگس !!!
شما کاملا به جا فرموده اید. در افغانستان هفت ملیون کودک بی نان و بی سر پناه است پس ضرورت ساختن مدرسه و مسجد در چه است در حالیکه هزاران مسجد در کشور موجود آست. شما باید بدانید که معمولا. این افراد هم در جمع آوری پول و هم در داشتن زن‌های زیاد حریص استند . ساختن مسجد یک تجارت است و از ابنراه پول وافر بدست سران طالب می‌رسد .
در خارج از افغانستان نیز اگر مشاهده کرده باشید کار افغان‌ها فقط جمع آوری پول و ساختن مسجد در هر گوشه و کنار است. هیچگاهی افغان‌ها در کار های جمعی امداد رسانی در حوادث. طبیعی در کشور های خارج که مقیم استند سهم نمیگیرند فقط مسجد ....
من با دین اسلام هیچ مخالفتی ندارم به این دین بیش از هزار ملیار د انسان باور دارند ولی از پیروان خود ساز و پوک آنها ک دین را وسیله ای برای فخر فروشی. قرار داده اند نفرت دارم...
در میان ادیان آسمانی فقیر ترین بدبخت ترین. افراد همین افرادی اند که پیروی از دین اسلام میکنند یعنی کشور های اسلامی ...دلیل آن این است که در افغانستان از احمد شاه مسعود زیر دار گریخته تا گلبدین. کثیف و از حامد کرزی دزد که همیشه تسبیح بدست. دارد تا دگر سگان دون صفت شان دین را در سیاست ، دزدی ، چپاولگری ، انسان کشی ، عقب گرایی ، گره زدند و از این راه فامیل های شان ملیونر شدند و اکنون هم طالبان خشتک کشال.
نر گس جان !!!!
درد آور تر از همه این. بوده است که همین تنظیم‌های دزد هفت گانه دوازده سال بنام دین علیه شوروی جنگ کردند ، مکتب و شفاخانه را سوختاند ، معلم و داکتر را سر زدند ، افسر و سرباز را بنام جهاد علیه کفر کشتند ، پس چطور شد که همینها با کفار از چهل و سه کشور به شمول صهیونیستها قول برادری دادند و بیست سال تمام یکبار دگر افغانستان را غارت کردند و هم جیب های حامیان شانرا خالی کردند؟؟؟؟
خدابخش
شهر تورنتو ، کانادا

>>>   خدا بخش،
چی میخواستی بگویی؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است