در دایکندی چه می گذرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۵    ۱۴۰۱/۹/۵ کد خبر: 171883 منبع: پرینت

طالبان بدون محاکمه و اثبات جرم مردم تیرباران کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در جمله نظامیان سیواک-شبر، در نزدیکی شهر نیلی، مرکز این ولایت، طالبان به گزارش مزدوران محلی (جنرال صداقت)، خانه یکی از خانواده های محلی را که متهم به همکاری با جبهه مقاومت بودند، محاصره کردند. طالبان آنها موظف کرده بودند اسلحه خود را تحویل داده و تسلیم طالبان شوند.

مردم محل می گویند که یک فرد بنام امین الله مالی به عنوان مصلح به پیشواز طالبان رفته بوده که جنگ در نگیرد و بین آنها میانه روی کند، بعد از اینکه امین الله مالی به نماینده از مردم قریه گفته است که اگر طالبان ضمانت می کنند که امنیت ما را می گیرند ما سلاح های خود را تسلیم می کنیم. طالبان با شنیدن سخنان مالی وی را درجای تیر باران می کنند.
وقتی این درخواست طالبان با امتناع روبرو شد و خانه این افراد هدف راکت قرار داده شد. 8 نفر از ساکنان بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند (طبق منابع دیگر - 11 نفر)، از جمله 4 کودک. بر اساس برخی گزارش ها، در میان کشته شدگان، سامیه محمدی یکی از اعضای شورای ولایتی تحت جمهوری و امین الله مالی، یکی از بزرگان محلی دیده می شود. گفته می شود که او توسط شبه نظامیان سر بریده شده است که گفته می شود به دلیل کشته شدن 2 طالب در جریان این حمله بوده است.

منابع محلی اذعان می کنند که اعضای خانواده اسلحه را داشته و حمل می کردند – اما صرفا به دلیل اختلاف بر سر زمین با یکی از همسایگان (جنرال صداقت) و نه وابستگی جبهه مقاومت. این حادثه توسط یونیسف و خدمات مالیاتی فدرال محکوم شد.
طالبان بار ها در مناطق مختلف افغانستان به بهانه سلاح و ارتباط داشتن با جبهه مقاومت مردم ملکی را مورد حمله راکتی قرار دادند. از جمله حادثه بهسود در هفته های گذشته که منجر به تخریب خانه های مردم بهسود و به آتش کشیدن آنها شد.
گفته میشود در تمام این موارد مناطق غیر پشتون (هزاره نشین، تاجیک نشین و ازبک نشین) مورد حملات و محاصره و در نتیجه کوچ اجباری قرار گرفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دایکندی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان با حیله های شیطانی و تاکتیک های پشتونوالی یک برادر را در بر میگیرد و برادر دیگر را میکشد.
یادتان باشد که این جنرال صداقت بی وجدان هم یک روز از جانب طالبان کشته میشود.
طالب دین اصلی اش پشتونوالی است و در دین پشتونوالی غیر پشتون باید برده باشد و مطیع و فرمانبردار.
همه غیر پشتون ها اگر با هم یکدست نشوند ، نابود میشوند.
اما جبهه مقاومت
در هر حالت و هر شرایطی به کمک و یاری خداوند متعال و با توکل به خدا تا نابودی تمام انواع فاشیسم و بی عدالتی میرزمد و پیروز میشود.
معادلات موجود دنیای جنگ و سیاست تاثیری بر مقاومت ملی ندارد چون ایجاد جبهه مقاومت نه بر اساس فورمول و اهداف سیاسی و نظامی است بلکه بر اساس ایمان به خدا و دفاع از عزت و ناموس و شرف و خاک و زادگاه مقاومتگران است بی خیال از فورمول و قید و بستی.
پس یگانه راه نجات و رسیدن به عزت پیوستن به جبهه مقاومت ملی است و بس.

>>>   انچه که واضح است، این است که مردم سلاح داشته و مقابله کرده اند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است