روند توزیع زمین در تخار ناعادلانه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۴۰۱/۹/۶ کد خبر: 171887 منبع: پرینت

شماری از بی‌جاشدگان بومی «مهاجر قشلاق» در ولسوالی خواجه بهاءالدین ولایت تخار که از سوی کوچی‌ها با حمایت طالبان کوچ اجباری داده شده‌اند، می‌گویند که روند توزیع زمین از سوی طالبان ناعادلانه است.
این بی‌جاشدگان توسط کوچی‌ها و با حمایت طالبان مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند و در حال حاضر در حومه‌های شهر تالقان در خانه‌‎های مخروبه و زیر خیمه‌ها زندگی می‌کنند.

یکی از نمایندگان این بی‌جاشدگان که خواست نامش در خبر ذکر نشود، امروز (شنبه، ۵ قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفت که براساس یک فرمان رهبر طالبان، ۱۵۰ جریب زمین به بی‌جاشدگان در نظر گرفته شده بود، اما روند توزیع این مقدار زمین ناعادلانه است و به کسانی که تخصیص داده شده بود، توزیع نشده است.
او همچنین گفت که قرار بود به ۴۰۰ خانواده‌ی بی‌جاشده زمین توزیع شود، اما به ۲۵۰ خانواده از سوی مسئولان اداره‌ی اراضی طالبان زمین توزیع شده است. به‌گفته‌ی او، از توزیع زمین به ۱۵۰ خانواده‌ی دیگر هیچ خبری نیست.

یک منبع معتبر از اداره‌ی اراضی طالبان در تخار می‌گوید که حدود ۱۵۰ خانواده با اوراق دست‌داشته‌ی‌شان همه‌روزه پشت درهای ادارات دولتی سرگردان هستند، اما هیچ کسی به عرایض‌شان رسیدگی نمی‌کند.
به‌گفته‌ی او، روند توزیع زمین برای بی‌جاشدگان «مهاجر قشلاق» بدون آگاهی قبلی از سوی اداره‌ی اراضی آغاز شده است و شماری از خانواده‌های مستحق از دریافت زمین باز مانده‌اند.

مسوولان محلی طالبان در ولایت تخار در مورد چگونگی روند توزیع زمین برای بی‌جاشدگان «مهاجر قشلاق» چیزی نمی‌گویند.
این درحالی است که حدود سه ماه پیش در پی هجوم کوچی‌های مسلح، حدود ۴۰۰ خانواده تاجیک‌تبار و ازبیک‌تبار ساکنان بومی از خانه‌های‌شان در منطقه‌ی «مهاجر قشلاق» ولسوالی خواجه بهاءالدین تخار کوچ اجباری داده شدند.
یک ماه پیش طالبان فیصله‌ی‌شان در مورد نزاع میان کوچی‌ها و ساکنان بومی «مهاجر قشلاق» را اعلام کردند و کوچی‌ها را مالک خانه‌ها اعلام کردند. طالبان همزمان اعلام کردند که براساس فرمان رهبر این گروه، به کسانی که از خانه‌های‌شان بی‌جا شده‌اند، زمین توزیع خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توزیع زمین
تخار
نظرات بینندگان:

>>>   تا بهار منتظر بمانید و بعد آشغال های آنطرف خط دیورند را دوباره به آشغالدانی پاکستان بریرید و خود به خانه و کاشانه خود بر گردید.
زنده باد مقاومت ملی

>>>   عالیقدرنظردهنده اول!
وقتی دنیا تسلیم وحشت ودهشت است،من که دراینده نزدیک امیدی به روشنایی ندارم.امیدوارم برداشت من نادرست وارزوی نیک شما به حقیقت بپیوندد. سعادتمند باشید.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است