ده ها تن میوه خشک و زعفران افغانستان به اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۲    ۱۴۰۱/۹/۶ کد خبر: 171889 منبع: پرینت

یکصدوبیست تُن میوه خشک و زعفران افغانستان که ارزش پولی آن به دو میلیون دالر میرسد، از مسیر آسیای میانه به اروپا صادر شد.
قرار است این محموله تا ۲۵ روز دیگر به ازبکستان و در نهایت به اروپاانتقال یابد.

به گزارش باختر؛ مولوی قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت، در نشست خبری که در کابل برگزار شده بود، از تلاش ها و فعالیت های تاجران قدردانی کرد و نقش آنان را در رشد و توسعه تجارت کشور مهم خواند.
وی تبلیغات نادرست در مورد محصولات افغانی را بی اساس خواند و اطمینان داد که محصولات و تولیدات افغانستان با کیفیت و معیار های بین المللی صادر می شود، به همین دلیل است که اکنون بسیاری از کشورهای خارجی به دنبال محصولات و تولیدات افغانستان هستند.
وی همچنان افزود امارت اسلامی افغانستان به ویژه وزارت صنعت و تجارت، به حمایت از زمین داران، دهقانان، سرمایه گذاران، صنعت گران و تاجران متعهد بوده و تلاش می کند تا تجارت را گسترش داده و صادرات را افزایش دهد.
وی از هموطنان خواست برای خودکفایی و رشد اقتصادی کشور از محصولات و تولیدات داخلی استفاده کنند.
مولوی ثناالله نوید، رییس گمرک کابل در مورد این محموله صادراتی گفت که بعد از حاکمیت امارت اسلامی افغانستان این بزرگترین محموله یی است که به خارج کشور صادر می شود.

بر اساس اطلاعات وی؛ این محموله شامل میوه خشک و زعفران است که ارزش آن، نزدیک به دو میلیون دالر است که از طریق آسیای میانه به آلمان، هالند، اتریش و بلجیم صادر می شود.
خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت با آمدن امارت اسلامی، امنیت در کشور تامین شده و سطح فساد به صفر رسیده و مشکلات اساسی سرمایه گذاران، صنعت گران و تاجران تا حدی زیادی حل شده است؛ فقط مشکلات اقتصادی باقی مانده است، تلاش می کنیم که آن را نیز برطرف کنیم.
آنها بر ظرفیت سازی داخلی تاکید کردند و از تاجران خواستند ، صادرات خود را افزایش دهند.
این در حالی است که اخیراً ۷۵ تُن جلغوزه به ارزش حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دالر امریکایی از افغانستان به چین صادر شد و پیش از آن اولین محموله بزرگ ۱۲ تُن جلغوزه به ارزش۴۰۰ هزار دالر امریکایی از هرات به جرمنی صادر شده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میوه خشک
زعفران
نظرات بینندگان:

>>>   یک چک چک برای فرقه طالبان _این خشکبار را صادرکنید در عوض بشکه های زرد وجلیقه های انتحاری و تی ان تی وارد کنید. مردم بیش از نان به مردن محتاجند. بهشت جایتان باد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است