حنا ربانی به ۹۱۷ ضربه شلاق محکوم شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۴۰۱/۹/۱۰ کد خبر: 171922 منبع: پرینت

حنا ربانی در سفر به کابل حداقل شش قانون طالبان را نقض کرده و خلاف شریعت هبت‌اللهی رفتار کرده است. وزارت امر‌ به‌ معروف این شش مورد را چنین برشمرده‌ است:

۱. زنان در افغانستان حق دارند فقط ۷۲ کیلومتر بدون محرم سفر کنند. حنا ربانی از اسلام آباد به کابل آمده است. اگر خاک پاکستان را حساب نکنیم، حنا در خاک افغانستان ۲۲۸ کیلومتر بدون محرم سفر کرده است که حداقلش ۸۰ ضربه شلاق محکومیت دارد.

۲. فعالیت مدنی و کمپین برای گشایش مکاتب دخترانه جرم است. حنا در دیدار خود با سران طالبان از آن‌ها خواسته است تا مکاتب دخترانه را باز کنند. در حالت عادی حنا باید از دفتر امیرخان متقی اختطاف می‌شد، امارت منکر می‌شد که از وجود او خبر دارد و بعد از یک هفته می‌گفت که برای یک بازجویی کوچک به دفتر استخبارات برده شده و شش ماه آنجا می‌ماند. اما از آنجا که حنا مهمان است، ایشان فقط به ۲۰۰ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

۳. زنانی که حجاب را رعایت نکنند توسط افراد ناشناس کشته و سپس جسدشان توسط امارت به خانواده‌‌شان تحویل داده می‌شود. حنا حجاب را رعایت نکرده است. امارت از افراد ناشناس خواسته‌ تا او را نکشند و به جایش ۱۲۰ ضربه شلاق بزنند. افراد ناشناس گفته‌اند «ما فقط نمی‌کشیم، شلاقش را خودتان بزنید.»

۴. ابرو برداشتن، آرایشگاه رفتن، رنگ‌ کردن مو و حمام کردن برای زنان مسلمان جرم است. حنا ربانی نه تنها که تمام این کارها را کرده، بلکه عطر «چنج شانل» هم زده تا مقام‌های امارت را تحریک کند. با تخفیف پنجاه درصدی هم حساب کنیم حنا با این کارها مستحق ۱۳۷ شلاق است.

۵. کار کردن زن خلاف شریعت امارتی است. حنا ربانی به عنوان یک کارمند وزارت خارجه پاکستان به افغانستان سفر کرده است. ضمن شاغل بودن، او با توصیه‌های خود به رهبران امارت، در مسایل داخلی افغانستان مداخله کرده است. از این رو مستحق ۹۳ ضربه شلاق شناخته می‌شود.

۶. زن بودن در افغانستان جرم است. حنا ربانی زن است. یعنی که باید زده شود. حتی اگر هیچ کاری هم نکرده باشد.

وزارت امربه‌معروف طالبان با حساب کتابی که بلد است تشخیص داده که حنا ربانی به شش جرم فوق جمعاً به ۹۱۷ شلاق محکوم است.

طالبان گفته‌اند که فردا چهارشنبه در پل‌علم، مرکز لوگر جمع می‌شوند و از حنا ربانی خواهش کرده‌اند تا تشریف بیاورد و به مقامات طالبان شلاق بزند. حنا ربانی به زدن شلاق محکوم شده است، نه خوردن شلاق.

انترنشنال


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز سیاسی
حنا ربانی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است