پناهندگی از طریق مرز مکسیکو دشوارتر می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۴۰۱/۹/۱۳ کد خبر: 171945 منبع: پرینت

ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده طرح‌های را بررسی می‌کند که براساس آن روند پناهندگی از طریق مرز مکسیکو به امریکا دشوار‌تر خواهد شد.
رسانه های امریکایی گزارش دادند، دو مقام وزارت امنیت داخلی ایالات متحده گفته‌اند که ادارهٔ بایدن در حال بحث روی مقرراتی برای رد سریع پناهندگان بالغ مجرد می‌باشد؛ پناهندگانی که قبلاً در کشور دیگری درخواست پناهندگی نکرده باشند.
این مقامات گفته‌اند که این طرح‌ها شباهت زیادی به پالیسی‌های اعمال شده توسط دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده دارد.

به گفته منابع امریکایی، آقای بایدن که خود یک دموکرات است، پس از به قدرت رسیدن در ماه جنوری ۲۰۲۱ تعهد کرد که بسیاری از پالیسی‌های مهاجرتی سخت‌گیرانهٔ دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، را که یک جمهوری خواه است، تغییر خواهد داد.
اما از زمان گرفتن تصدی ریاست جمهوری در جنوری ۲۰۲۱، ادارهٔ بایدن هم از نظر عملیاتی و هم از نظر سیاسی با تعداد بی‌پیشینه‌ای پناهندگان غیرقانونی در مرز مکسیکو- امریکا مواجه شده است.

مقامات مرزی ایالات متحده گفته‌اند که در سال مالی ۲۰۲۲ که در ۳۰ سپتمبر به پایان رسید، ۲.۲ میلیون پناهنده را که به گونهٔ غیر قانونی از مرز عبور کرده بودند، بازداشت کرده‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهندگی
مرز مکسیکو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است