شرکت ها ششصد میلیارد دالر اسلحه فروختند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۴۰۱/۹/۱۶ کد خبر: 171979 منبع: پرینت

شرکت های تولید اسلحه در سال 2021 در حدود ششصد میلیارد دالر اسلحه فروختند.
بر اساس گزارش انستیتیوت بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (‌SIPRI) یکصد شرکت تولید اسلحه که در صدر فروشندگان تسلیحات قرار دارند،‌ در سال 2021 میلادی مجموعاََ به ارزش 592 میلیارد دالر تسلیحات و خدمات نظامی را به فروش رساندند.

بر مبنای این گزارش شرکت‌های امریکایی مانند همیشه در بخش تولید تسلیحات بر جهان مسلط هستند. از جمله، 299 میلیارد دالر فروش تسلیحات در سراسر جهان،‌ بیش از نیم آن از سوی شرکت‌های امریکایی فراهم شده و چهل شرکت برتر فروش تسلیحات جهان در امریکا می‌باشند.

جنگ اوکراین در سال روان 2022 به میزان فروش تسلیحات افزوده و تقاضا برای تولید اسلحه را بالا برده است.
پیامد و نتیجه ی دیگر جنگ اوکراین برای شرکت های تولید اسلحه و کشورهای غربی اعضای ناتو و هم چنان اعضای سازمان همکاری شانگهای تغییر در کیفیت تسلیحات و رفع نواقص آن در تولیدات جدید است که در میدان های جنگ اوکراین آزمایش می شوند. اوکراین در واقع به میدان آزمایش تسلیحات متعارف روسیه و غرب تبدیل شده است.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شرکت ها
اسلحه
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ اوکراین باعث نوسازی ارتش روسیه شد و حالال روس ها متوجه شده اند که باید نظم نوین جنگیدن مورن را تموخت.
غربی ها هم زراد حانه های کلاسیک خودرا در اوکراین به زمین میریزند و مشغول نو سازی و به ستری اند .
تنها بی عقل های پولدار ترسو که تا حال حتی جراُت جنگیدن را هم نوتشته اند مشغول خرید های ملیاردی هستند تا کمی از ترس و اضطرتب خود بکاهند.

>>>   ایالات متحده امریکا ، با دامن زدن جنگ‌های داخلی در افغانستان سال‌های 1980-1992و با اجیر ساختن افغان‌ها و در چوکات تنظیم‌ها زیر چتر ای اس ای ((. گلبدین ، احمد شاه مسعود ، ربانی ، حضرات شوربازار ، گیلانی خیل دایم الخمر ، مولوی حنا ، مولوی محمدی و ...) زمینه ای فروش سلاح را برای کمپنی های تولید سلاح در امریکا مساعد گردانید. سلاح زمانیکه تولید می‌شود باید از آن استفاده کرد. زیرا سلاحها ، معیاد دارند و هم برای حفظ و نگهداری آن پول گزاف ضرورت است .در جنگ افغانستان امریکا تحت دو شعار نهایت عمده ( دفاع از اسلام و نابود کردن کفار )توانست تروریستان افغانی ((تنظیم‌های هفتگانه )) را ایجاد و آماده جنگ‌های خونین نیابتی علیه جمهوری دموکراتیک افغانستان نماید.امریکا برای تروریست‌های افغانی. سلاح خفیفه ، ثقیله ، وسایط زرهی ، اوضاع راکت‌های چون سکر 20، سکر 40 , سکر 60 و هم راکت‌های استنگر و راکت‌های خوشه یی. را فدای سر مجاهدین ((تروریستان)) برای کشتار و تخریب افغانستان نمود تروریست‌های افغانی از کشور های جمهوری خلق چین ، جمهوری مصر ، دولت اسراییل ، انگلیسها ، ایران. از طریق چینل های مشخص پاکستانی سلاح ، پول دریافت میکردند. ....مصارف امریک کمتر از پنجاه ملیارد دالر امریکایی بود این مقدار هفتاد و پنج فیصد مصارف جنگی امریکا را در جنگ‌های ویتنام احترام میکند. جنگ افغانستان. راه را برای مداخلات نظامی ناتو در آفریقای شمالی و شرق نزدیک با تربیه تروریستان. بیش از پیش مساعد گردانید.
جنگ اوکراین مشابهت های زیاد با جنگ افغانستان دارد. شاملین جنگ ، همان امریکا ، اروپا روسیه میباشد ، اهداف ناتو در این جنگ نیز با اهداف ناتو در جنگ افغانستان. نزدیکی دارد بخصوص در بخش حمایت از تروریستان و تبعیض گرایان سرخورده. و فاشیست اروپا....امریکا پلان مصرف بیش‌تر از 30ملیارد دالر را در این جنگ داشت که این سر آغاز کمکهای امریکا زیر نام دموکراسی به اوکراین بود در گام نخست امریکا گدامهای سلاح تاریخ زده ای خود را با فروش آن تخیلیه کرد و هم مفاد قابل ملاحظه چون همیشه بدست آورد. همزمان امتحان سلاح جدید در میدان جنگ روسیه و اوکراین در حقیقت نندارتون سلاحها برای خریداران جدید بود، کشور های بالتیک ، پولند و دگر کشور های خرد و کوچک. مقدار زیاد سلاح از امریکا خریداری نمودند.‌در امریکا هر سال بیش‌ترین بخش بودجه به سلاح و تولید آن تخصیص داده می‌شود و در حقیقت این پول مالیه دهند گان است که چند کمپنی مخصوص تولید سلاح با گرفتن امتیازات تولید سلاح مفاد سرشار به جیب میزنند...وعده های همکاری های نظامی امریکا زیر نام کمکهای بشری به اوکراین همچنان ادامه دارد و هیچ نشانه ای از علاقمندی طرفین بخصوص امریکا برای گفتگو در رابطه به ختم جنگ به نظر نمیرسد، منتظر عواقب خطرناک جنگ خواهیم بود.....
‌حنظله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است