کودتای نافرجام در آلمان به شکست مواجه شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۴۰۱/۹/۱۷ کد خبر: 171993 منبع: پرینت

کودتای نافرجام در آلمان به شکست مواجه شد.
از بخت بد بلادرنگ پای روسیه را در این ماجرای سرگم شریک نمودند.
کودتاچیان که قصد کشتن نخست وزیر و بعدا اشغال قصر رایستاک را داشتند به ناکامی انجامید و دستگیر شدند.
دادستانی آلمان از سرکوب تلاش برای کودتا گروه "شهروندان رایش" یا ("شهروندان امپراتوری") خبر داد و تا کنون 25 نفر از رهبران این گروه در اقدامات پیشگیرانه که در جریان یک عملیات گسترده پولیس بازداشت شده اند. دادستانی کل آلمان گزارش می دهد که همه آنها توطئه گرانی هستند که قصد داشتند بوندستاگ را تصرف کنند، تعدادی از سیاستمداران را بکشند و شکل حکومت را در کشور از دموکراتیک به سلطنتی تغییر دهند.

پرونده کودتای نافرجام ممکن است عواقب سیاسی بلندمدتی نیز داشته باشد. از این گذشته، تحقیقات معتقد است که "رایشبرگرها" ("شهروندان امپراتوری")، همانطور که توطئه گران خود را نامیدند، سعی کردند در ارتش و محافل سیاسی با فدراسیون روسیه ارتباط برقرار کنند. در این عملیات که در 7 دسامبر انجام شد، در مجموع حدود 3000 افسر پولیس شرکت داشتند. آنها به 130 خانه در 11 ایالت از 16 ایالت فدرال این کشور یورش بردند و آنها را تصرف کردند.

نتیجه: 25 نفر دستگیر و 27 نفر دیگر در اقدامات تحقیقاتی متهم شدند. 22 نفر از بازداشت شدگان توسط پولیس به عنوان شرکت کنندگان مستقیم در توطئه شناخته می شوند، سه نفر به عنوان حامیان فعال طبقه بندی می شوند. در میان آنها یک شهروند فدراسیون روسیه نیز وجود دارد - ویتالی بی خاص. در گزارش های پولیس او را اینگونه می نامند. این زن 39 ساله روسی دستیار مظنون اصلی، شاهزاده هنری سیزدهم 71 ساله، نماینده خانواده رئوس بود که تا انقلاب 1918 بر تورینگن حکومت می کرد و اکنون ثروت قابل توجهی را حفظ کرده است. چندین قلعه در کشور دارد. تحقیقات بر این باور است که "رایشبرگر" او قصد داشتند پس از کودتا او را پادشاه آلمان کنند.

"رایشبرگرها" قصد داشتند ساختمان بوندستاگ را تصرف کنند، برخی از سیاستمداران (شاید حتی صدراعظم اولاف شولتز) را بکشند و یک قیام عمومی به پا کنند. هاینریش سیزدهم، که اتفاقاً خانه رویس در روز دستگیری او از او جدا شد، بر این باور است که آلمان توسط یک دولت مخفی - "دولت عمیق" اداره می شود. علیه او بود که «رایشبرگرها» قرار بود قیام کنند. در همان زمان، آنها به کمک یک "دولت عمیق" دیگر تکیه کردند که به نظر آنها ایالات متحده و روسیه را کنترل می کند. ظاهراً ویتالی ب. قرار بود با او ارتباط برقرار کند.

یکی از شرکت‌کنندگان کلیدی، بیرجیت مالساک-وینکمن 58 ساله بود. او اکنون در برلین قاضی است و قبلاً از حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در بوندستاگ عضویت داشته است. کودتاچیان سعی کردند خود را مسلح کنند. در میان افرادی که در 7 دسامبر بازداشت شدند، چندین سرباز بازنشسته هستند و همچنین یک افسر تدارکات نظامی فعال برای گروه نیروهای ویژه ارتش آلمان، واحد وجود دارند. تحقیقات، رودیگر فون پی. 69 ساله را به عنوان سازمان‌دهنده مستقیم فنی تصرف ادعایی پارلمان می‌داند. او گفته می‌شود که فعالانه تلاش کرده تا هواداران جدیدی را در صفوف "رایشبرگرها" جذب کند. برند ریکزینگر، معاون بوندستاگ پیشنهاد انحلال موقت یا دایم را داد.

سفارت روسیه در آلمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دفاتر دیپلماتیک و کنسولی روسیه هیچ گونه تماسی با "نمایندگان گروه های تروریستی یا سایر نهادهای غیرقانونی" ندارند. در مورد این موضوع و دبیر مطبوعاتی رییس جمهور فدراسیون روسیه دیمیتری پسکوف صحبت کرد. وی تاکید کرد که "هیچگونه صحبتی از مداخله روسیه وجود ندارد" و کرملین از داستان توطئه "رایشبرگر" از رسانه ها مطلع شد.

کارشناسان خاطرنشان میکنند که "رایشبرگرها" یک سازمان حاشیه ای با ویژگی های فرقه ای هستند و قطعا نباید آنها را تحت تأثیر افکار عمومی قرار داد.
«در میان آنها، تعداد کمی از نظامیان سابق و همچنین افرادی وجود دارند که صادقانه بگویم، سرشان کاملاً خوب نیست. بنابراین، برنامه های انجام کودتا کاملاً شبیه به برنامه های واقعی است. به طور کلی، سازمان های مجری قانون را فقط می توان به دلیل کار خوب و شایسته آنها تحسین کرد.

یکی ازشخصیت های اصلی این کودتل شاهزاده هاینریش ریس اشراف تورینگن است که به عنوان مشاور مالی خصوصی کار می کند و بارها تاکید کرده است که آلمان مدرن یک کشور مستقل نیست و تحت کنترل ایالات متحده و بریتانیا است. پس از کودتا در راس دولت و ایالت آلمان، ریس قرار بود نایب السلطنه هانری سیزدهم شود. توطئه گران در کلبه شکار یک اشراف در تورینگن جمع شدند تا در مورد طرح های کودتا بحث کنند ولی گرفتار شدند.

منبع - روزنامه مستقل
برگردان- عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودتا آلمان
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان! در آلمان ۱،۵ ملیون اوکراینی هجرت کرده، حالا برق اوکراین رفته ۱،۵ ملیون دیگر میرود. نه ملیون اوکراینی در لهستان بحران خطر ناکی گریبانگیر اروپا کرده است. هر کشور اروپائی مهاجر نمی پذیرد. این موجب فروپاشی اتحادیه اروپا میشود. اروپای شرق فکر میکرد که شمولیت در اتحادیه اروپا و در ناتو خوشبختی بیشتر خواهد داشت نسبت به عضویت در پیمان وارسا که نفت و گاز ارزان میگرفتند.! در جنگ قدرت هر کشور غربی دنبال منافع خود است. آلمان موتور اروپا، مرکز ثقل بود امروز دچار بحرانات سیاسی شدید و بحرانات شدید اقتصادی شده است. اینها سیل سلاح وارد ایران و اوکراین میکنند و در درون با کودتای دست راستی در گیر استند. میگوید کسی چاه میکند خودش می افتد.
نصیر احمد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است