پولیس بریتانیا صدها مهاجر غیرقانونی را بازداشت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۴۰۱/۱۰/۲ کد خبر: 172107 منبع: پرینت

در یک ایمیل رسمی وزارت داخله کشور انگلستان که به بی بی سی رسیده، آمده است که صدها مهاجر بگونه غیرقانونی بازداشت شده اند. در این ایمیل آمده است که بازداشت این مهاجران قانونی نیست و افزوده شده که باید هر چه زود تر به هتل ها منتقل شوند.
به گفته مقامات حدود ۴۵۰ تن در این بازداشتگاه ها نگهداری می‌شوند. در ایمیل وزارت داخله کشور همچنان آمده است که مهاجران در مرکز مانستون بیش از ظرفیت آن نگهداری می‌شوند.

وزارت داخله انگلستان گفت که هجوم مهاجران در قایق های کوچک از طریق کانال مانش فشار زیادی بر سیستم پناهندگی وارد کرده است. به گفته این منبع، دولت تلاش های خستگی ناپذیری برای انتقال مهاجران به هتل ها و سایر اقامت‌گاه ها انجام داده است.
یک مقام وزارت عدلیه و زندانیان در بریتانیا گفت: این ایمیل‌ها به وضوح نشان می‌دهد که وزارت داخله کشور از این که آنها قانون را نقض کرده‌اند و چگونه شکست طرح آنها منجر به این وضعیت شده است، آگاه بوده است.
این ایمیل در چهارم نوامبر، یک روز پس از بازدید وزیر داخله کشور سوئلا برومن از مرکز مهاجران در مانستون فرستاده شد.

مرکز مانستون در شهر کنت بریتانیا مکانی است که مهاجران غیرقانونی که با قایق های کوچک به سواحل انگلستان رسیده‌اند، در آن نگهداری می‌شوند. تعداد مهاجران غیرقانونی در ماه اکتبر به ۴۰۰۰ نفر افزایش یافته است، در حالی که این مرکز تنها ظرفیت ۱۶۰۰ تن را دارد.
نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به زندگی مهاجران در این مرکز ابراز نگرانی کرده و از این بابت به شدت از دولت انتقاد کرده اند. در ماه نوامبر یک تن از مهاجران در اثر بیماری در این مرکز جان خود را از دست داد.

این در حالی است که دولت بریتانیا در تلاش است تا از عبور غیرقانونی مهاجران در این کشور بکاهد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ هزار مهاجر با قایق های کوچک از کانال مانش از فرانسه به بریتانیا عبور کرده اند.
مقامات بریتانیا گفته‌اند مهاجرانی که به گونه غیرقانونی با قایق های کوچک به بریتانیا می‌آیند به کشور آفریقایی روندا فرستاده می‌شوند. از سوی دیگر، دادگاه عالی لندن روز دوشنبه ۱۹ دسامبر در یک تصمیم نهایی طرح فرستادن مهاجران به روندا را قانونی ساخت.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولیس بریتانیا
مهاجر غیرقانونی
نظرات بینندگان:

>>>   انتشار این خبر مصداقی از خودباختگی و خودفروختگی متجددین پیرو ارزش های کرانه ی باختری می باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است