وزیر تحصیلات افغانستان ژنرال پاکستانی است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۴۰۱/۱۰/۳ کد خبر: 172116 منبع: پرینت

از ۲۰۱۰ که جنگ در جغرافیای شمال افغانستان شدت گرفت، من همواره در جریان جستجو در مورد آدم‌های پشت صحنه جنگ، با یک نام بر می‌خوردم: «شیخ ندیم پاکستانی، مسوول نظامی طالبان در صفحات شمال.»
اطلاعاتی‌های دولت پشین افغانستان، شیخ ندیم را یک ژنرال پاکستانی معرفی می‌کردند و می‌گفتند او معمولاً در رفت و آمد میان شمال و جنوب است و بیشتر در پاکستان زندگی می‌کند و هر چند ماه یک‌بار به قصد نظارت از جبهات طالبان به شمال سفر می‌کند. آنان همچنین می‌گفتند که هیچ یک از فرماندهان محلی طالبان، اقدامی را بدون دریافت دستور از شیخ ندیم انجام نمی‌دهند و او بر همه امور از اعدام اسرا تا حمله به قرارگاه‌ها و شهرها نظارت دارد.

نظامیان پیشینی که این مطلب را می‌خوانند، حتماً به یاد دارند که نام «شیخ ندیم، ژنرال پاکستانی» هنوز در یادداشت‌های شان درج است.
با فروپاشی دولت در افغانستان، عکس و نام شیخ ندیم، از ننگرها و به عنوان والی این گروه در آن ولایت رونمایی شد. در آن زمان متوجه شدم که نظامیان پیشین، ممکن است در مورد شهروندی شیخ ندیم اشتباه و یا اغراق کرده باشند. هرچند هنوز کسی نمی‌داند که سند هویت او پاکستانی است یا از افغانستان. چون بسیاری از سران طالبان، سند هویت از دو کشور پاکستان و افغانستان دارند و هنوز زن و فرزندان اولی شان در پاکستان زندگی‌‎ می‌کنند تا مزاحم تازه عروس‌های شان در کابل نشوند.

به هرحال، آنچه مسلم است این است که شیخ ندیم، در شمال افغانستان بی شمار انسان کشت. اما اکنون در مسند وزیر تحصیلات عالی، برای سرنوشت میلیون‌ها نفر تصمیم می‌گیرد و می‌گوید، آنچه را انجام می‌دهد، برامده از متن صریح قرآن و دستورات خداوند است. البته آنچه را شیخ ندیم انجام می‌‌دهد، بیانگر ذهنیت تمامی طالبان به عنوان عناصر ضد تمدن حاکم بر افغانستان است که از مدرسه‌های اکوره ختک نشات گرفته است.

مختار وفایی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر تحصیلات
ژنرال پاکستانی
نظرات بینندگان:

>>>   سلطان محمود اندرابی
نظامیان حکومت اسبق افغانستان به هیچ صورتی در شناخت تروریست ها بیرونی و داخلی اشتباه نشده ودقیق بودن
آهسته آهسته هویت تروریست ها تمام مردم میدانند

>>>   Ashraf Sarwari
شیخ ندا ندیم مسول تنظیمیه طالبان زون شمال بود که والی طالبان زون شمال از وی اطاعت میکرد او یک پاکستانی میباشد...

>>>   Seyid Izzet Ulah Rüstemzadeh
مشهور به شیخ مطیع الله مسوول نظامی صفحات شمال و شرق جبهات طالبان بود

>>>   Rashid Rashad
بسیار راپور تحقیق ساختی بهبهبهب اینست جرنالیست!!!!
شیخ ندیم تا سال ۲۰۱۳ در قندهار بود و مدرسه داشت بعد از آن مجاهد شد.

>>>   Waheed Rafeay
پاکستانی بودنش خو قابل اثبات نیست، ولی ممکن لقب او بوده باشه. د جای ما یک معتاد زنجیری بود معروف به "سهراب شیرازی"...به هرحال هرچه مصیبتی است تباه کن

>>>   Sadiq Ghafori
می شناختیم همو وقت بنام شیخ پاکستانی مشهور بود مسول نظامی صفحات شمال بود

>>>   Qurban Ahmadi
جالب است که اسلام تنها در افغانستان در خطر است و در پاکستان همه چیز مطابق شریعت پیش می‌رود و در آنجا هیچ نیازی به جهاد نیست.

>>>   Asraa Afandy
چرا در هر مورد پاکستان یا امریکا را ملامت میکنیم بزرگترین خیانت راخانواده های که ۶ الی ۱۲ یا ۱۵ طفل ازیک همسر یا چندین همسر به دنیا میاوردن و حتا خود خانواده ها نمیدانند که هویت اصلی این کودکان چیست از زمانکه دست پای میکشد در راه رفتن کمتر به زمین میخورد روانش میکنند تا لقمه نانی پیدا بکند و به هرقیمتی که شده باید خودش مسوول سیر شدن شکمش باشد بلاخره یکی مثل شیخ الکثیف ندیم میشود ویکی هم انتحاری میکند یکیش هم نوکر میشود دیگرش هم بچه ..... میشود وبلاخره همانند مکروب پخش می شوند و این است تکرار سرنوشت ندیم ها هیبت الله ها کرزی ها غنی ها و عبدالله ها صیاف ها ربانی ها و دیگرایی که از قید قلم بازماندن حتا خودشان هم نمیدانند هویت اصلی شان چیست
پ ن: متن بالا برگرفته از کودکان کار در سرمرز تورخم وزندگی مشقت بار تاسف باری آن ها وآینده نامعلوم شان است که من خودم تصاویر از آن کودکان وبرخورد وحشی هانه طالبان سرمرز وپولیس های پاکستانی را با این کودکان کار دیده ام و از این کودکان قصه های شنیدم که درد آور است ازکودکی که چهار صبح با باز شدن مرز وتا ناوقت های شب دربین مسافرین خود را جا میزند تا یکمی مواد مخدر یا هم مال قاچاقی تاجر را با کیف کوچک مکتب ویا بقچه کوکله شده در پشتش بتواند آن طرف مرز برود و ده یا بیست روپیه کمایی بکند آیا میشود انتظار بیشتر این ها را داشت کودکی از زمانکه خود را شناخته مورد لت کوب تجاوز و سوی استفاده قرار گرفته نوکر بودن را باید انتظار داشت نه علم دانش را شیخ ندیم هم در گذشته هایش یکی از همین کودکانی بین مرزی بوده مگه میشه ازش توقع هویت مشخص را داشت

>>>   پنجشیر دره مرگ
پس زن دیگر را در پاکستان که رها کرده فکر کنم موقیعتش هیرامندی است در این مدت ۱۸ماه چند تا حرامی پیدا کرده و برای آموز فرستاده میشود نه تنها زن این خبیس حتا زن غیبت ..سنوع کور تمام شان زن های خودرا در پاکستان هیرامندی رها کردن به مثل یک ابزار چوچه کشی توسط سران پاکستان

>>>   می گویند از مردمان پرسیدن که چطور یک ملک را خراب کنیم :
یکی گفت با توب و تانک ، یکی گفت با بمب و دیگری با انتحاری و هر کسی برای تخریب یک کشور یک چیزی به اندازه فهم خود پیشنهاد کرد اما بالاخره شیطان گفت که هیچ اینقدر مصرف و مشکلات برای تخریب یک کشور ضرورت نیست فقط یک پیشنهاد ساده و بی مصرف من دارم و انگه برای تخریب یک کشور کار را به اهل کار نه سپارید و جاهلان و نا فهمان را در راس کار قرار دهید خود به خود ملک ویران می شود.
حالا همین داستان در افغانستان تطبق می شود !

>>>   همه فساد و فتنه در زیر سر پاکستان است. هدایتها از طرف سی آی ای و آ اس آی داده میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است