چین و استخراج منابع دست‌نخورده افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ کد خبر: 172221 منبع: پرینت

عضو ارشد و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که این گروه امنیت سرمایه‌گذاران چینی را در افغانستان تامین خواهند کرد. به گفته وی، چین می‌خواهد منابع دست‌نخورده افغانستان را استخراج کند.
به گزارش اندپندنت، سهیل شاهین، از سخنگویان امارت طالبان و عضو دفتر قطر این گروه، به روزنامه انگلیسی‌زبان ساوت‌ چاینا مورنینگ پست، چاپ هنگ‌کنگ، گفت: «ما از هرگونه سرمایه‌گذاری در افغانستان استقبال می‌کنیم و این سرمایه‌گذاری‌ها برای افغانستان و مردم آن خوب و تاثیرگذارند.»
به گفته سهیل شاهین، چین به منابع معدنی افغانستان نظر دارد و می‌خواهد منابع دست‌نخورده افغانستان را استخراج کند.

این درحالی است که ماه گذشته اقامتگاه سرمایه‌گذاران چینی در کابل هدف حمله گروه داعش قرار گرفت که در آن حداقل پنج تن زخمی شدند.
هفته گذشته، یک شرکت چینی نخستین قرارداد رسمی استخراج نفت از منابع نفتی شمال افغانستان را با گروه طالبان امضا کرد. این نخستین قرارداد منعقده میان چین و افغانستان است که به‌صورت رسمی گزارش می‌شود.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
استخراج منابع
نظرات بینندگان:

>>>   به "رذالت کراسی" ها خو باور همیشه گی داشتیم و با یاد آوری نام هایشان وزن میگرفتیم و از سفر به غرب افتخار مییافتیم!!! بعد ها روس را امتحان کردیم و در بلای برژنف لوده ماندیم و حالا چین نازنین را امتحان میکنیم خدا کند که اینبار سر یخ لغزش نخوریم و همان پای شل را هم از دست ندهیم!!!!
آتش خاوری

>>>   طالبان میگویند که همه کار های ما مطابق شریعت اجرا میشود چرا قرارداد ها همرای چین.
ممالک اسلامی کجا هستند از چه وقت چین یک مملکت اسلامی شده است ههههههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است