"140" کیلومتر حصار آهنی در مرز یونان با ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ کد خبر: 172223 منبع: پرینت

یونان در پی اتهام‌ها مبنی بر عقب راندن غیرقانونی مهاجران، اعلام کرد که قرار است برای حفاظت از مرزهای این کشور، دیوار ۱۴۰ کیلومتری را در مرز با ترکیه احداث کند.
به گزارش شفقنا، تاکیس تیودوریکاکوس، وزیر حفاظت از شهروندان یونان اعلام کرد که یونان به عنوان دروازۀ ورودی مهاجران به اروپا، قصد دارد تا در امتداد مرز این کشور با ترکیه، حصار آهنی ۱۴۰ کیلومتری بسازد.
این وزیر همچنان در مصاحبه با یک تلویزیون محلی گفته است که یونان به اتهام عقب‌راندن مهاجران بدنام شده‌است و به همین دلیل وزارت حفاظت از شهروندان، پروژۀ ساخت دیوار فولادی را برای جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور روی دست گرفته‌است.

این در حالی است که مقامات یونان یک ماه پیش نیز از افزایش ۲۵۰ تن نیروی مرزی در منطقۀ مایتسا خبر داده بود. البته آتن در اگست ۲۰۲۱ نیز از یک حصار فولادی ۴۰ کیلومتری در مرز با ترکیه رونمایی کرد.
یونان بارها از سوی سازمان‌های حقوق مهاجران و فعالان حقوق بشر متهم به بدرفتاری با مهاجران شده‌است و عقب‌راندن غیرقانونی مهاجران از سوی نیروهای مرزی این کشور بارها گزارش شده‌است. اما مقامات یونانی همواره این اتهامات را رد کرده‌اند.
در همین حال، هفتۀ گذشته وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین نیروهای دریایی ترکیه تصاویری را ضبط کرده است که نیروهای یونانی را در حال عقب‌راندن قایق مهاجران به سمت آب‌های ترکیه نشان می‌دهد.

بربنیاد گزارش تحقیقی یک سازمان ترکی، نیروهای یونانی بین سال های ۲۰۲۰ تا ۳۱ مه ۲۰۲۲ ۴۱ هزارو ۵صدو ۲۳ مهاجر را عقب‌رانده‌ اند.
بر بنیاد قوانین و توافقات بین‌المللی حمایت از پناهندگان، نیروهای مرزی نباید مهاجران را به کشوری عقب برانند که ممکن است زندگی و امنیت جانی شان در آن‌جا به دلایل نژادی، مذهبی، قومی و سیاسی به خطر مواجه شود. کشورهای اروپایی به عدم عقب‌راندن مهاجران غیرقانونی متعهد هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرز یونان
مرز ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است