منافع امریکا پای پاکستان را به جنگ می کشاند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ کد خبر: 172240 منبع: پرینت

اگر امریکا با این شیوه در صدد انتقام از پاکستان باشد که پای پاکستان را به جنگ بکشاند تا شکست بخورد، نتیجه ای که امریکا از این شکست پاکستان و متلاشی شدن آن بدست می آورد چیست و چقدر منافع امریکا را در جنوب آسیا بر آورده می کند؟
این شکست پاکستان و متلاشی شدن آن به تسلط گروه های اسلامی و جهادی تند رو بر پاکستان می انجامد و تسلیحات اتمی را در کنترل آنها قرار میدهد، چیزی که امریکا از آن هراس و وحشت دارد.

نکته ی دیگر این است که برخلاف تصور ما، لابی های امریکا برای پاکستان بسیار قوی بوده است، چه در گذشته و چه حالا. این حرف بایدن را به خاطر بیاوریم که باری گفت پاکستان برای امریکا پنجاه بار بیشتر از افغانستان مهم است.
از همان سال های نخست حضور نظامی امریکا در افغانستان در میان امریکایی ها این ذهنیت و باور وجود داشت که افغانستان را بگذاریم به پاکستان و نباید در این کشور قبایلی روی دموکراسی سرمایه گذاری کنیم که نتیجه نمیدهد.

پاکستانی ها این ذهنیت را به امریکایی ها تلقین می کردند و سرانجام با شکست فضیحت بار دموکراسی امریکا در افغانستان درستی این ذهنیت خود را نشان داد؛ صرف نظر از اینکه عوامل مختلفی در این شکست نقش داشت.
از نظر اهمیت و تاثیرگزاری رهبران ما و رهبران پاکستانی ها بر امریکا نیز می توان دید که برای امریکایی ها یک جنرال ارتش و آی اس آی پاکستان بیشتر از ده تا عبدالله، غنی و کرزی اهمیت دارد.
بنا بر این من باور ندارم که امریکا پاکستان را درگیر جنگ با اسلام گرایی تی تی پی بسازد تا با شکست پاکستان انتقامش را بگیرد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منافع آمریکا
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکا به دنبال انفکاک بلوچستان از پاکستان است.

>>>   خیلی با واقعیت ها نوشته شده دقیقا همینطور است . پنجاه سال وقت کافی است تا یک کشور خود را از بحران بکشاند ام رسم و عنعات قبایلی و جهالت تا ابد افغانستان را در گرداب نابودی قرار داده است جهل و تعصب کور در خون و ضمیر حاکمان این سر زمین موج می زند از روشنفکر که غنی بود و ملا های کنونی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است