تیم کرکت، تیم پشتونی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۰    ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ کد خبر: 172263 منبع: پرینت

تیم کرکت از همان زمان سیاسی بودن را برگزیده بود که شرط ورود ورزشکاران به این تیم را، پشتون بودن گذاشته بود؛ جدا از اینکه خود همین ادعای"ورزش را سیاسی نکنید"درشت‌ترین رویکرد سیاسی است.
این تیم با ضد‌زن ترین گروهی چون طالب متحد شد؛بی‌اعتنا به حذف زنان افغانستان از سراسر کشور، مهمانی های خودمانی و عکسهای رفیقانه با طالب، پخش کرد و هیچگاهی نگفت این عمل‌شان از بنیاد سیاسی است.

از شیادی و ماست‌مالی این تیم هم زشت‌تر،دفاع و ایستادگی تعدادی زنانی پشتون از این تیم است؛ دفاعی که منشاء و ریشه‌اش شری است بنام ناسیونالیسم و جاهایی هم فاشیسم؛ مطمئناً این عمل هم از جهالت و دور بودن از فهم اجتماعی و جامعه‌‌ای است که دهه‌ها بدون وقفه جنگ بوده و فضای بحث، تفهیم و هضم این پدیده ها اندک.

ترویج و تفهیم تضاد میان بحث فمینیسم و ناسیونالیسم بیش از حد باید برای فمینیست ها و نهاد های فمینیستی اولویت قرار گیرد؛ روزی که زن در افغانستان به ریشه مردسالارانه/نرسالارانه ناسیونالیسم(مشخصاً ناسیونالیسم قومی) پی ببرد، مقدمات شکست مردسالاری پنجاه درصد فراهم خواهد شد.

صایمه سلطانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیم کرکت
تیم پشتونی
نظرات بینندگان:

>>>   در آسترآلیا آنرا تیم دوم چرکستان مینامند!!!!
آتش خاوری

>>>   به صایمه سلطانی،
آنچه نوشتید به جا،
اما یکی دو نکته را باید یاد آوری کنم و آن اینکه، وابسته کردن هر مفهومی به یک شی خاص ناخود آگاه نقطه مقابل برای آن دید به وجود می آورد و نمونه اش همین پشتونی ساختن کرکت است که نا خود آگاه فوتبال از جانب غیر پشتون ها موزد حمایت قرار میگیرد در حالیکه هردو سپورت هستند و نیاز جامعه.
و چیز خاص در ارتباط به نوشته شما این است که شما جایی گفتید که مقدمات شکست مرد سالاری فراهم میشود اگر این شود و آن شود حرف من دقیقا" این جاست و سوالی که شما جواب بگویید.
آیا هدف فمینیسم از میان برداشتن مرد سالاری و جاگزین کردن آن با زن سالاری است؟؟؟؟
چونکه به شهادت پژوهشگران تاریخ بشری جوامع در ابتدا بیشتر زن سالارانه اداره میشدند و بعد رفت به طرف مرد سالاری.
مشکل اصلی من با زن و مرد اش نیست با این کلمه سالاری است چون خود سالار بودن در نفس خود یک قدرت را تصمیم گیرس و آمر بودن را دارد که میتواند منجر به تک روی و دیکتاتوری شود چه از نوع مردانه اش یا زنانه اش.

>>>   مشكل همين فيمينست هاى بى باك اند! چه مى خواهيد جور كنيد از افغانستان؟ فيمينيست ها قابل اعتماد نيستند اينها بايد سرشان گرفته شود!

>>>   🤔🤔 در اول همین ّبازی یا ورزش کرکت طبیعتا یک بازی بدی است که در تمامی کشور ها وجود نداشته و مروج نیست
کرکت اگر ورزش خوب میبود، اتلر این بازی را حذف نمیکرد!
دوما این ورزش ناقلین است که در دوران مهاجرت اکثر مهاجرین پشتون-افغان درین بازی علاقمند شدند و...
سوما این ورزش قماری، تجارتی، تجارتی جانبی، و هم بازی سیاسی-استفاده یی که در ضمن استثمار یا استعماری-سیاسی در جهان نیز بوده و است.
گذشته از همه، در کشور بنام افغانستان، این ورزش یا بازی یک فعالیت یا سیستم قومی-پشتونستی بوده و است.
که بطور غیر مستقیم سبب پسمانی مردم و جامعه ما شده و می شود.
خلاصه یک بازی است که چندین بعد سیاسی استخبارات را دربر میگیرد و بضرر کشور و تمام مردم کشور ما تمام میگردد، بجز از چند مرجع محدود و افراد متعصب پشتونیستی-قومی.🤔🤔

>>>   بگریید! دست تان خلاص

>>>   هم وطن این قوم آوغان که همان افغان است
گدام کاری اینها نیک بودن این شود
اینها از بخیل بودن از حسودی در دنیا اول است
این قوم بنام مسلمان است
اینها همان دشمنان پیامبران است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است