طالبان، مولوی عبدالحمید و زلمی خلیلزاد
آیا عملکرد امروز طالبان، قابل پیش‌بینی نبود؟ چرا مولوی عبدالحمید و خلیلزاد و دیگران به مردم نوید می‌دادند که طالبان تغییر کرده‌اند؟ چرا سپاه پاسداران ایران و هیأت امریکایی در دوحه، مثل اعضای یک ارکستر به نواختن یک آهنگ روی آورده بودند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۴۰۱/۱۱/۴ کد خبر: 172315 منبع: پرینت

گفته می‌شود که زلمی خلیلزاد از طالبان خواسته تا به سخنان مولوی عبدالحمید در مورد آموزش دختران گوش دهند. آقای خلیلزاد در مذاکرات دوحه در کنار ملا برادر با خنده‌های صمیمانه، عکس‌های برادرانه می‌گرفت و این خوشی‌ها را از دید رسانه‌ها پنهان نمی‌کرد. او در آن روزها با خوش‌بینی زایدالوصفی به واشنگتن و دیگر مراکز تصمیم‌ساز دنیای غرب پیام می‌فرستاد که طالبان امروز، طالبان ۲۰ سال پیش نیستند و هرچند سربازان و کارمندان دولت افغانستان را سیل‌آسا می‌کشند، اما به سربازان امریکایی احترام ویژه‌ای دارند! و از این احترام ویژه نتیجه می‌گرفت که احتمالاً به زنان افغانستان نیز احترام ناویژه‌ای خواهند داشت. مذاکره‌کنندگان چشم خود را بر کشتارها بسته بودند، اما احتمال اجازه یافتن زنان برای آموزش را راهی به توجیه مذاکرات و کمک‌های پس از آن به این ماشین کشتار می‌شمردند. این از موضع هیأت امریکایی در آن روزها.

در طرف دیگر، گروه‌های بنیادگرا مانند القاعده، اخوان‌المسلمین، حزب التحریر و حلقات محافظه‌کار در ایران، پاکستان، مالیزیا، اندونیزیا، ترکیه و جهان عرب، به شمول چهره‌های مشهوری مانند مولوی عبد‌الحمید، که به ظاهر مخالف امریکا و سیاست‌هایش هستند، همان راهی را در حمایت از طالبان و زیبانمایی‌شان در پیش گرفته بودند که هیأت امریکایی می‌پیمود. مردم افغانستان که زیر ساطور طالبان قطعه‌قطعه می‌شدند، درمانده بودند که چه رازی در این همنوایی میان امریکاییان و بنیادگرایان نهفته است و چرا همه آنان از این خوش‌حالند که طالبان از ریختن خون سربازان امریکایی دست کشیده‌اند، ولی برای‌شان مهم نیست که بر ریختن خون سربازان افغان چندین برابر افزوده‌اند! این معما تا اکنون نیز حل نشده است.

زلمی خلیلزاد به‌تازگی از طالبان خواسته است تا به سخنان مولوی عبد الحمید در مورد آموزش زنان گوش دهند. عربستان سعودی نیز از مدرسه حقانیه که پرورشگاه عمده طالبان و تروریست‌ها در چند دهه اخیر بوده، خواهش کرده است تا برای اجازه یافتن زنان به آموزش با طالبان وارد گفتگو شود. همه کسانی که با طالبان همدلی دارند، از امریکا تا جهان عرب، از ایران تا پاکستان و از مالیزیا تا اندونزیا، دست به دعا برداشته‌اند که دل طالبان نرم شود و خواهش و التماس آنان در مورد آموزش زنان به جایی برسد. هیأت سازمان ملل نیز که روزانه شاهد سرکوب مردم افغانستان و اسارت ملیون‌ها آدم در چنگ دستگاهی استبدادی و سرکوبگر است، همان سازی را می‌نوازد که دیگران می‌نوازند، امید به گشایش مکاتب دختران و بس.

پرسشی که مردم افغانستان دارند این است که آیا عملکرد امروز طالبان، دیروز قابل پیش‌بینی نبود؟ آیا از یک گروه تروریستی که تمام کارنامه‌اش را انفجار و انتحار تشکیل می‌دهد چیزی غیر از این توقع وجود داشت؟ چرا مولوی عبدالحمید و خلیلزاد و دیگران به مردم نوید می‌دادند که طالبان تغییر کرده‌اند؟ چرا سپاه پاسداران در ایران و هیأت امریکایی در دوحه، مثل اعضای یک ارکستر به نواختن یک آهنگ روی آورده بودند؟ چرا تاکنون شلاق و شکنجه روزانه طالبان و تبدیل افغانستان به زندانی چند میلیونی برای کسی اهمیت ندارد؟
شاید تمنیات نیک آقای خلیلزاد، توصیه‌های مولوی عبدالحمید، نصایح مدرسه حقانیه و مشوره‌های سایر بنیادگرایان برای موافقت با آموزش زنان روزی نتیجه بدهد، اما مردم افغانستان تا رسیدن به آزادی و کسب حقوق انسانی خود راه پرسنگ‌لاخی در پیش دارند که در آن نه خلیلزاد همراهی‌شان می‌کند و نه مولوی عبدالحمید. مردم افغانستان باید خود راهی برای تغییر سرنوشت خویش پیدا کنند؛ زیرا به گفته عفیف باختری: “درد هر کس به خودش مربوط است!”

محمد محق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
مولوی عبدالحمید
زلمی خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   گویا همین طالب پذیرفت زنان تحصیل و کار کند آیا افغانستان گل گلزار می‌شوند ؟ بلکه صدا ها مشکلات دیگر را در روند زندگی مردم بوجود آورده از اقتصاد ، فرهنگ و سیاست گرفته تا طرز لباس و خوردن مردم .
اسدالله مردمی

>>>   Amir Bajehkian
مولوی عبدالحمید و سپاه پاسداران ایران هر کدوم دلایل خودشون رو داشتند.
به نظر من مولوی عبدالحمید فکر کرد با استقبال از طالبان میتونه از تهران امتیاز بگیره برای بلوچ‌های ایران.
سپاه پاسداران که خب عملا استادان طالبان بودند در تثبیت حکومت و یک تحلیل ابلهانه داشتند که مثلا آمریکا رو شکست دادند و میتونن با آماده‌سازی طالبان برای حکومت‌داری جای پای خودشون رو محکم کنند. اما مطابق معمول جمهوری اسلامی کوته‌بین بود و یادش رفت که امیرالمومنین قندهار با ولی فقیه تهران در نهایت رقیب هستند و این ماری هست که در آستین پروراندند.....

>>>   Zalmai Salem Muadab
احتمالا همین مکتب بستن و دانشگاه و پوهنتون بستن هم به هدایت امریکا باشد، و احتمالا امریکایی ها به افغانستان برگرند، انوقت دروازه های تحصیل را دو باره به دختر ها باز کنند و این سبب استقبال مردم از امریکای ها شود! ؟

>>>   Nasir Ahmad Kiya
مفکوره ی خلیلزاد برای افغانستان و قبیله اش هیچ تفاوتی با برادران طالبش ندارد، همچنان که طالبان در این چندین سال بدتر شده اند نه بهتر خلیلزاد هم با زندگی در آمریکا و آمریکایی شدن ذاتش هیچ تغییری نکرده و همان قبیله گرا است که اجدادش بودند.

>>>   Qudratullah Kakar
جهانیان درک کرده اند که پدیده طالبان محصول رشد و انکشاف نامتوازن جوامع افغانستانی استند. تفاوت های فاحش در رشد و انکشاف جوامع شهری که با جهان بیرون از کشور از طریق میدیا در ارتباط بوده اند با جوامع روستایی که وسیله ارتباط شان با جهان بیرون تنها با رادیو خلاصه میشده و از برق و دیگر امکانات مدرن دور بوده اند؛ از مدت های دور باعث شده که این دو طبقه مردم نسبت به یک دیگر بیگانه شوند. این را باید بدانیم به هر اندازه که یک شخص از طالب نفرت داشته باشد، طالب نیز به همان اندازه از او نفرت دارد. جهانیان درک کرده اند که نفرت را نمیتوان با نفرت ازبین برد. به نظر من پیش فرض شان این است تا با سپردن قدرت به طالبان این دو طبقه مردم که از سالهای متمادی بدین سو در اثر مداخلات بیرونی و رشد نا متوازن بین هم دشمن شده اند؛ دوباره باهم آشنا شده و به یک دیگر عادت خواهند کرد و از طرف دیگر سیع بر ایجاد اصلاحات از طریق گفتگوه ها و اعمال فشار دارند. اکنون وای برحال کسانی که از مفکوره طالبان خوشش نمی آید ولی مجبورند در افغانستان زنده گی کنند. البته نه خلیل زاد، نه ملابرادر، نه مولوی عبدالحمید مقصر است؛ بلکه این حالت را اجداد و نیاکان ما برای ما رقم زده است؛ همان های که بالایش افتخار میکنیم و بر سر آن بین هم درگیر میشویم.

>>>   Abdul Latif Sabqat
خليل زاد در اصل تغيير وطن و دين داده و جزء منافقين بايد شمرده شود!
باقي تعليق تعليم و تربيه علوم عصري از جانب طالبان كار شرم آور براي همه مردم افغانستان و جهان اسلام است
و ننگ بزرگ در عملكرد خود شان!
خداوند ايشان را توفيق اصلاح بدهد
در غير آن عاقبت اين كار شان جز تباهي براي ملت و شرمساري و نابودي براي خود شان چيزي حاصل نخواهد داشت

>>>   Abdul Khaliq Maqsudi
آوازه تغییر طالبان از طرف خلیل زاد ، کرزی و طرفداران دیگر طالبان، جز قناعت دادن و فریب مردم مظلوم افغانستان، چیزی دیگر ی نبود. این خاهنین، خود می دانستند که طالبان هیچ گونه تغییری نکرده اند.

>>>   Mohammad Hassan
خلیلزاد و امثال اش در آسمان هم بروند افکار فاشیستی و قبیله گرایی را از رها نمی کنند

>>>   Hedaiat Saei
تالب در یک حلقه خبیثه گیر کرده است. اگر امریکا به تالب رسمیت داد، آنهم در صورت رعایت حقوق زنان، دیگر گلیم تالب جمع است. داعش در یک سال نام و نشان تالب را محو میکند.

>>>   Razuddin Himati
بلی یگانه راه حل اتحاد، انسجام و انقلاب مردم تحت یک چتر واحد علیه استبداد و ظلم....‌

>>>   Allahnoor Amiry
جناب عمری شما خوب،فرمودید هیچ فرد،جامعه مخالف تحصیل دختران نیست اما درطول مدت که گذشت کدام فحشا در پوهنتونها صورت نمیگرفت کدام فحشا در دفاتر خارحی صورت نمیگرفت بغیراز دختران خوبصورت در دفاترخارجی کسی دیده نمیشد به هیچ صورت باید،چشم پوشی نکنیم وقضاوت بی طرفانه کنیم ماند موضوع تروریست کسانیکه بر سرمردم میخ میکوبید کسانیکه صدهاهزارکابلی ها را درجنگهای داخلی به ماتم نشاندن زمین های دولتی وشخصی مردم راغصب کردن بالای نوامیس مردم تجاوزکردن سرناموس مردم درخطربودتمامیت ارضی افغانستان در خطربود افغانستان در حال تجزیه بود انهاتروریست نبودند طالب تروریست است،طالبان یگانه مدافعان افغانستان ومردم این سرزمین هستندسرمال ونوامیس مردم در امن است افغانستان ازتجزیه نجات یافت درزمان حکومت قبلی کدام فجایع نبود که صورت نگرفت قتل های زجنیری یک ولسوالی بر تمام افغانستان حکمروایی جابرانه میکرد طالب خادم دین است،خادم ملت است نباید از حقیقت چشم پوشی کرد

>>>   Mehrdad Soroush
تا وقتی من و تو، ما نشویم
از بند قوم،زبان و سمت رها نشویم،
ذهن،زبان و قلم را اصلاح نشویم،
از بر این وطن تیکه پاره،همه یکجا نشویم ،
همه کس و همه خس
سو کند بر این وطن بی کس..

>>>   Abdullah Rabani
محق صیب!
افراط وتفریط از لحاظ دینی معلوم است یکی تند روی در دین، ودیگری کند روی در دین، از میان این دو اعتدال ومیانه روی که این همه به مردم معلوم است.
جناب عالی!
یک نوع طرز دید ومذهب دیگری را شما در میان جوان ایجاد کردین بعنوان (نوگرای) شما شاید از نقل(قرآن وحدیث) چزی در اختیار داشته باشید که فضای نوگرای ومنطقه عبور فکر تان را کنترول کند.
برخی از جوان که از شما نام میبرند وحکایتی از متن های شما میکنند آسمان را به غولک میزنند، از حدیث پیامبر ص چیزی را قبول ندارند قرآن کریم را تحلیل وتأویل کرده چند سپاره دیگری باقی مانده همه را العیاذ بالله منسوخ کردند.
مثبتات ومتغیرات به همه معلوم است در ساحه دین چه کار باید کرد ودر ساحیه دنیا وانکشافات آن مطابق به مرور قرن چه کار باید کرد
اما شما به خدا خیلی هارا ملحد ساختین آنچه از دین مغیبات است وایمان به آن واجب است پیروان امام اعظم محمد محق آن را جز وهم وخیال چزی دیگری نمی دانند.
خدا خیر کند

>>>   Hamed Noori
دقیقا سوال اصلی اینجاست که مردم افغانستان چگونه راهی برای تغییر سرنوشت شان پیدا کنند. آیا اعتماد به رهبران و سیاستمداران پوشالی دوره جمهوریت کارساز است که دوباره با طالبان به میز مذاکره بنشینند؟ یا اینکه ملت به جبهات نظامی ای همچون جبهه ی مقاومت بپیوندد؟ آیا می شود با فعالیت و اعتراضات مدنی چند زن مانع تطبیق قوانین ناموجه طالبان شد؟ آیا نخبگانی که دربیرون از افغانستان بسر می برند می‌توانند تکتلی تشکلیل دهند که جامعه ی جهانی ، نهادها و سازمانی های بین المللی توسط تحریم ها و دیگر آله های فشار طالبان را مجبور کنند که در رویه و سیاست شان تغییر بیاورند؟ آیا علمای مننفذ و نامدار می‌توانند با مخالفت نشان دادن به دساتیر و اوامر طالبان تغییراتی را در دیدگاه این گروه ایجاد کنند؟
جواب همه ی این ها یک حرف است و آن‌هم نه؛ طالبان یک قدرت بلامنازع نظامی و استخباراتی اند که فقط توسط جنگ نظامی و ایجاد توازن در سنگرهای نبرد می‌توان براین ها غلبه یافت . طوریکه از قومندانان جهادی سابق و افسران، سربازان و کوماندوهای سابق جبهه ای متحد برای مبارزه آماده شود و یکی از همسایگان افغانستان آنچنانکه پاکستان از طالبان حمایت کرد ازین جبهه نیز حمایت کند. پشتیبانی از عقبه ی لوژیستیکی و آمادگی سلاح و مهمات هم کار یک جبهه ی کوچک نه بلکه مایه گذاشتن از سرمایه و توان تمامی نیروهای مخالف طالبان است.
تا زمانیکه هراس از کشته شدن شهروندان و خراب شدن چند تعمیر و جاده داشته باشیم راه بجایی نمیبریم. آنچنانکه طالب بیشتر از بیست سال به هیچ چیزی رحم نکرد ما هم برای نجات این ملت از چنگال این دژخیمان آدمی خوار باید آماده ی قربانی باشیم.
اینکه جامعه ی جهانی و امریکا آیا حمایت خواهد کرد مساله ی دیگری است که انتظار میرفت در نوشته ی شما بدان بعد هم پرداخته شود. درینکه اندیشه ی طالب هیچ تغییری را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت هیچ شکی نیست ولی شما بهتر آن است به این بپردازید که چگونه ملت افغانستان خود راهی برای تغییر سرنوشت خود بیابد.

>>>   Nasiruddin Mazhari
این هم پروژه است ... تا دنیا را ناگهان متوجه کنند که تعلیم دختران باز شد .... و تمام مشکلات حل ... بعد از آن دکر کسی توجه به مصیبت های دیگری که طالبان بالای مردم آورده اند نخواهد کرد ....

>>>   Khalil Habibi
مسبب تمام مشکلات امروز مردم افغانستان همین زلمیک است.

>>>   آموزش، پوشیدن لباس و امثال آن، حقوق فرعی اند. مشکل مردم به همین خلاصه نمی شود. و با برآورده شدن این خواست ها نیز اصل مشکل حل نمی شود و مردم به خواسته های اصلی شان نمی رسند. خواسته های اصلی ما، برابری اجتماعی، سیاسی، مدنی، اقتصادی، حاکمیت قانون و حق تعیین سرنوشت است.
بصیر احمدی

>>>   Nasar Ahmad Timori
بلی طالبان با این حرکت ضد بشری و ضد تعلیم و تربیه اولاد این وطن ظلمی نابخشودنی انجام دادند که به هیچ وجهی قابل جبران و توجیه نیست.

>>>   حبیب الرحمن وحدت
به هر حال موقف‌های منطقی مولانا عبدالحمید ستودنی است و نفرت از خلیل‌زاد همچنان پا برجاست.

>>>   Shahrukh Ghafari Ghafari
ممکن یکی از عوامل جلوگیری از به رسمیت شناختن دستگاه ط البان توسط کشور های رقیب آمریکا، بستن دانشگاه/پوهنتون ها و محدود ساختن بخش خانم ها در افغانستان بوده ، تا مانع برای این حرکت گردیده باشد.
به عقیده من تمام جریانات فعلی به دستور ارباب بزرگ صورت میگیرد

>>>   Ashq Abrahimi
مردم افغانستان جنگ را دوست ندارد اگروضعیت به‌ همین‌ منوال که است پيش بیرود به جزمقاومت مسلحانه چاره دیگری وجود ندارد که آخرین راه به هدف مردم است

>>>   Ghulam Rasoul Zaini
تا که سطح سواد مردم به این‌حد پایین باشد و تا مردم مقتدای ملا‌های نافهم و گرده‌سوار باشند، خوش‌بختی ازین مردم بدبخت رخت بربسته است.

>>>   Nasser Temori
اندیشه تان شکوفا باد،
بلاهت، وقاحت و شقاوت تعدادی از فرزندان کشور ما لایتناهی است.
این فرزندان ایدئولوژی زده همواره مایه شرم ساری و درد و رنج برای هموطنان خود شده اند.

>>>   Farhad Mudaris
خليل زاد راس پوتين أست. رس پوتين همه چيز را در بار تزار روس اختطاف كرده بود.

>>>   Naderahmadi Ahmadi
از بیگانگان که جز به منافع خود نمی‌اندیشند نباید استمداد جست. تحلیل دقیق و مبتنی بر واقعیت‌های حقیقی و عینی. سربلند باشید استاد گرامی

>>>   داوود عرفان
همه التماس می‌کنند که آموزش دختران را اجازه دهند تا درس بیاموزند، تا شرمساری رسمیت‌شناسی کمتر گردد!

>>>   Muhammad Hussain Ansari
پس این فرزندان نابخرد ایدئولوژی زده، همواره مسبب مشقت، درد و رنج برای همشهریان خودش گردیده هست.
نفرین بر خلیل زاد ، کرزی ددمنش و غنی غدار جمع نواسه های مرکب بع بع،
اندیشه تان شگوفا و قلم تان نویسا باد.

>>>   جناب عبدالله رباني از سخنان نان تان معلوم ميشود كه شما كاملاً از يك حالت نشه بي ، بي مغزي بي فكري ، هوايي صحبت ميكنيد اتهامات تان در مورد دروس و عقاید آقای استاد محق كاملاً بي جا وبي مورد أست مثل بچه های کوچه بازاری صحبت میکنید گرچه هیچ ارزش ندارد که به جواب اتهامات انسان‌های ممکن استخدام شده مثل شما چیزی بنویسیم ولی فقط میخواهم خوانندگان محترم که با استاد محق آشنایی ندارند این کومنت را نوشتم واضح است یگانه کسی از علمای افغانستان که مسؤلیت ایمانی و انسانی خود را در مقابل ظلم ووحشت گروه جهل ووحشت و فاشست های قرن بیست با قلم و گفتار خود ادا میسازد آقای استاد محق است مگر ما و مردم ما نمی فهمیم که پاکستان و دیگر حامیان تروریست ها ی طالب (جنگجویان کرایی )ملیون ها دالر را مصرف میکند تا در صفحه های اجتماعی به خاطر نام بد کردن کسانیکه بر ضد این وحشیان تروریست مقاله مینویسند کامنت ها بنویسد و بد گویی کنند؟ ده ها نفر شان اقرار کردند که من پول ضرورت داشتم و از طرف استخبارات طالبان و منطقه و حامیان خارجی شان بمن پیشنهاد شد و من هم موقتا‌ این کار را میکردم که به هر کس که در صفحات مجازی ضد طالبان چیزی مینوشت مطابق تخصص شان تهمت می زدیم و بد نام میکردیم. در غیر آن بنده طی چندین سال یکی از شاگردان شان هستم با ایمان داری و اعتماد کامل و اعتقاد به روز باز پرس شاهدی میدهند که صحبت های شما در مورد ایشان کاملا‌ بی مورد ، تهمت و دروغ محض است و لعنت الله علی الکاذبین، اگر استخدام شده هستی و خداترا بفهماند اگر نا فهمیده و یا اغوی شده هستی. همه تدریس، بیانات و سخنان ایشان کاملا‌‌ مطابق مذهب پر افتخار امام اعظم رحمت الله علیه است که کوچکترین عدولی تا هنوز از ایشان ندیده ام برخلاف تروریستان طالب که مذهب حنفی را با سلفیت و قبیله گرایی فاشیستی مخلوط کرده بالای مردم تطبیق می‌کنند ما را هم حدیث وهم فقه و هم تفسیر و هم اقوال گذشتگان و هم تاریخ می آموزاند با همان منهج ، میتود، و روش و تفکرات امام اعظم رحمت الله علیه که واقا‌ خیلی به جوانان و نسل جدید قابل قبول است و هر روز جوانان زیادی بواسطه درس های ایشان به اسلام رو می آورند خصوصا‌کسانیکه از دست وحشت ترورستتان طالب از اسلام گریزان شده بودند دقیقا‌ این موفقیت ها باعث شده است که استخبارات خارجی دست و پا بزند و پول پرستان بی ایمان را استخدام کند تا بر علیه ایشان و بخاطر نام بدی ایشان چنین تهمت ها را نسبت به ایشان بنویسد در غیر آن تهمت های شما کاملا‌ بی ربط است نسبت به مقاله ایشان ، مقاله یک موضوع سیاسی و تاریخی است و شما به مسایل دینی ایشان تهمت میزنید چون نا راحتی شما از افشای جنایت حامیان تروریست و خود تروریست هاست
عبدل رحمانی

>>>   Hamida Rahi
من نمی‌دانم که چرا آمریکا وجهان غرب اینقدر چاپلوسی برای این تروریست ها دارند همه میدانند که اینحا همه شان مانند یک حیوان وحشی حستند که از جاده انسانیت تیر نشده اند لعنت بر اینحا وامثالشان.

>>>   سید امیر موسوی
دقیقا درد هرکسی به خودش مربوط است، اما درد مردم افغانستان این است که خودی وجود ندارد
>>>   طالبان یک وسیله هستند و امریکا و روس و چین و ایران و پاکستان و حتی هند همزمان برای رسیدن به اهداف متفاوت شان دلبسته به کار گیری طالبان هستند.
اما طالب،
طالبان بر عکس این شش جهت در فکر استفاده از این شش کشور هستند تا سر پا شوند و آنگاه خود را یکی یکی از بند این شش هیولا نجات دهند.
کی برنده میشود و کی بازنده از قبل معلوم است.
طالبان فراموش کرده اند که ساختار وجودی شان مثل روبات های تجارتی وابسته به انرژی تحرک دهنده و پروگرامنگ عملیاتی است و هر وقت لازم شد با قطع انرژی ، روبات هم جابجا می ایستند و از کار می افتند.

>>>   چرا سپاه پاسداران در ایران و هیأت امریکایی در دوحه، مثل اعضای یک ارکستر به نواختن یک آهنگ روی آورده بودند؟/// لعنت به مزدوران کمپ آلبانی.لعنت به حران مریم مزدور.
زنده باد سپاه پاسداران که از مسلمین حمایه می کند (از بحر متوسط تا افغانستان و از چین تا یمن).
اگر سپاه پاسداران نبود داعشی های امریکایی و وهابی های سعودی خون مسلمین منطقه را ریختانده بودند و همه شهرهای منطقه را همچو شهر ادلب ویران کرده بودند.
زنده باد سپاه پاسداران عزیز و لشکر فاطمیون قهرمان که با خون خود جلوی وحشی های امریکا و عربستان ایستاد شدند و جلوی کشتار مسلمین را گرفتند.

>>>   آمریکا بیست سال هر کار که دلش خواست انجام داد از تجاوز گرفته تا غارت کردن معدن گرانبها آخر سر هم افغانستان را با سی میلیون جمعیت اش فروخت به تروریست های بین المللی که دست پرورده خودشان بود...

>>>   امریکا سگ نیاز دارد تا پاچه روس ها را در آسیای میانه و ایرانی ها را در سرحدات بلوچ نشین بگیرد.
حال شما بگویید که کی ها میتوانند رول این سگ ها را انجام دهند.

>>>   دولتهایی که در برابر طالبان به التماس افتاده اند،تا خواسته های آنان را برآورده کنند، در واقع و عملا طالبان را به رسمیت می شناسند و فقط با زبان نمی آورند. مردم افغانستان به دولتهای خارج نگاه می کنند و خود شان هیچ اراده ای ندارند و به همین دلیل مانند توپ فوتبال به این سو و ان سو پاس داده شده و هربلایی بر سر شان آمد بیاید.گاهی زیر پای آمریکا، گاهی زیر پای وهابی ها ، گاهی زیر پای طالبان، گاهی زیر پای شوروی، گاهی زیر پای انگلیس و در آینده دیده شود کدام دولت به این مردم مانند توپ فوت بال لگد می زند.

>>>   هم وطن آمریکاه شیطان است
طالبان شیاطین است
.....
هر دو چلباز مکار بی رحم یکی از دیکری بد تر

>>>   آقای حبیبالرحمان وحدت
ه هر حال موقف‌های منطقی مولانا عبدالحمید ستودنی است
آیا به نظر شما حمایت عبدالحمید... از فرقه ضاله و ضد اسلام بهایی ستودنی است؟

>>>   خلیل زاده پس ترین آدم بر مابوداست این کص کش انتهار کنیدمردم آگاباشیدکی طالبان برادر خلیل زاده است خدالعنت کندای بی وژدان هراتی باصفا

>>>   آقای عبدالحمید در نماز جمعه زنان را راه نمی دهد ولی از زنانی که به دستور شبکه سعودی اینتر نشنال روسری را در بین جمعیت بر میدارند و موی افشان میکنن دفاع میکنند.
به قول حافظ شیرین سخن:
واعظان كین جلوه بر محراب و منبر می‌كنند/ چون به خلوت می‌روند آن كار دیگر می‌كنند.
گوییا باور نمی‌دارند روز داوری / كاین همه قلب و دغل در كار داور می‌كنند.

>>>   امریگا امپریالزم جهانخوار است

>>>   عبدالحمید سفارشی برای حقابه ایران از افغانستان که درحاکمیت طالبان است نکرده است؟ معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت اگر افغانستان حقابه قانونی ایران راندهد700هزار افغانی رااز سیستان وبلوچستان به کشورشان عودت میدهیم.

>>>   مولوی عبدالحمید باید به مشکلات مردم ایران توجه کند نه به مشکلات افغانستان افغانستان اب رابرروی مردم سیستان که 700هزارافغانی دران زندگی میکنند بسته است. قلندرزهی-زابل

>>>   مولوی عبدالحمید ایرانی (ونوکرعربستان )است وحق دخالت درامورداخلی افغانستان راندارد.

>>>   مولوی عبدالحمید خودش تفکرات طالبانی داره ، سپاه پاسداران فقط دنبال اخراج آمریکا از افغانستان به خیال اینکه آمریکا نباشه طالبان آدم میشه درحالیکه سپاه اشتباه کرد اصلا طالبان و خود آمریکا با کمک عربستان و پاکستان ایجاد کرده بود ، طالبان و آمریکا دو لبه یک قیچی بودند
در مورد خلیلزاد هم جز اینکه یک مزدور و خاین به تمام معنا بود مثل اشرف غنی چیز دیگری نمیتوان گفت

>>>   از طرف یک ایرانی عرض میکنم؛ مولوی عبدالحمید دست‌آموز عربستان است. کلا حکومت ایران هم با طالبان به این دلیل همکاری کرد که کار دیگه‌ای نمیتوانست انجام دهد؛ آمریکا این همه سال با اینها جنگید ولی نتوانست نابودشان کند. بهتر هست یه چیزی رو هم دوستان افغانستانی اعتراف کنن و اونم این هست که طالبان ریشه‌های اعتقادی و ایدئولوژیک بین بخش زیادی از مردم افغانستان داره و به این راحتی‌ها نمیشه از بین بردشون.

>>>   👈👈 پس بیایید که من و تو فارسیزبان/ترکتبار با هم اولتر یکجا و یک هویت شویم تا اکثریت قاطع و غالب در حاکمیت و منطقه و زندگی خود باشیم (تا پشتونهای افغانیت از جدایی و چند پارچگی ما مثل انگلیس که گفته است نفاق انداز و حاکمیت کن)، بر علیه ما مکر و دسیسه نتواند تا ذبون گردد.
در مورد مولوی و ملا باید گفت که پیرو دین و احکام قرآن باشید، نه پیرو مولوی یا ملا های خیرات خور و چاپلوس عیاش های عرب و توکلی امریکا و دالر و مواد قیمتی.

خلیلزاد که معلوم شده است شیطان انسی و منافق است و دشمن اسلام و هم بشریت، و هم دشمن مردم با فرهنگ فارسیزبان/ترکتباران شد، که دیدید حکومت کشور ما را به تروریستان پشتون خودش تسلیم کرد با هزار جرم و جنایت انسانی که اکنون در کشور ما جریان دارد.
خودم به مذهب تسنن هستم که احترام به تمام مذاهب اسلام واقعی واجب است.

و باید واضح بگویم که انگلیس امریکا اسرائیل و غرب از طریق حاکمان و افراطیان سنی-وهابی عربستان خوشخدمت غرب و هم از طریق افراطی های مذهبی کشور های عربی مثل امارات قطر و...، بوسیله دیکته کردن ملا و مولوی های کوتاه اندیش مذهبگرای احساساتی دلقک و قدرت طلب دنیایی همچون (مولوی عبدالحمید مذهبگرای ایرانی، ملا هیبت الله مذهبگرای متعصب پشتونطالبانی، ... پاکستانی و هم توسط دلقک زلنسکی دموکراسیگرای اکراینی-غربی و غیره ها) چه حال و روزی برضد مردم و کشور خود که کرده و میکند که شنیده و می بینید.

که همینگونه پیروان جنت-خیالی و اسلام مولوی عبدالحمید نیز هیزم آتش جنگ های نیابتی خواهد شد مثل پیروان طالبی داعش القاعده و دیگر جهنمی های که همه شان به نفع مقاصد کافران و غرب به نیرو و جنگ نیابتی سوق شدند که بیشتر مسلمانان و اسلام را ضربه زدند تا غرب.
اکنون ناخلیلزاد میخواهد توجه مسلمانان طالبانی-وحشی را به حمایت مولوی عبدالحمید دلقک-آینده جلب ذهنیت دهی و آماده سرکشی وحشت و خونریزی (در ایران و یا در مرز ها) بسازد و بس !؟!

طالبان-پشتون-متعصب که مثل اسپ گادی هر طرف که قمچین بکنید همانطرف میدود 👉👉

>>>   مولوی عبدالحمید درنمازجمعه هفته پیش مسجدمکی زاهدان خواستارصلح فلسطینیان (مظلوم)بااسرائیل(ظالم) شده است!!!؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است