سازمان ملل: سرشماری مهاجرین حسن نیت ایران
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۴۰۱/۱۱/۶ کد خبر: 172324 منبع: پرینت

رییس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اظهار داشت سرشماری و شناسایی اتباع و مهاجرین افغانستانی جدید الورود در ایران حسن نیت این کشور را نشان می‌دهد.
به گزارش تسنیم، «مایکل والش» رییس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و «اینا گلد کوا» سفیر نیوزیلند با «صادق رضادوست» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران درباره مسائل مربوط به مهاجرین دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار گفت: حضور نزدیک به 6 میلیون مهاجر در ایران حسن نیت جمهوری اسلامی به مهاجرین و پناهندگان را نشان می‌دهد.

رضادوست نیز در خصوص جمعیت مهاجرین افغانستانی ساکن در ایران و همچنین پس از تحولات سال 1400 در افغانستان و روی کار آمدن دولت موقت طالبان گفت حضور مهاجرین به ویژه افراد جدیدالورود سبب بروز مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف در ایران گردید اما با این حال پذیرای آنها هستیم.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در ادامه خواستار حمایت‌های بیشتر در زمینه پذیرش مهاجرین افغانستانی در نیوزلند شد.
وی افزود: مردم افغانستان با توجه به همه مشکلاتی که دارند به تحصیل فرزندان خود اهمیت زیادی می دهند و این یکی از دلایل مهاجرت افغانستانی‌ها به جمهوری اسلامی ایران است، به طوری که در حال حاضر بیش از 700 هزار دانش آموز و تعداد 60 هزار دانشجوی افغانستانی در مدارس و دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند.

مایکل والش نیز ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پذیرش پناهندگان در طی بیش از 40 سال و ارائه خدمات گوناگون به آنها افزود: بعد از سقوط دولت پیشین افغانستان و روی کار آمدن دولت موقت طالبان، مهاجرین بسیاری از افغانستان به سایر نقاط جهان مهاجرت کردند و تعدادی نیز به کشور نیوزلند از طریق ایران وارد شدند.
وی در اامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از پناهندگان زبانزد دیگر کشورها است و باید از انتقال تجربیات آن در حمایت از پناهندگان استفاده شود.

اینا گلد کوا رییس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در این نشست با توجه به تحولات اخیر افغانستان و اعمال محدودیت‌های آموزشی برای زنان و دختران، ابراز نگرانی کرد.
وی همچنین در خصوص سرشماری و شناسایی اتباع و مهاجرین جدید الورود به ایران که جمعیت حدود 6 میلیون نفر را به همراه دارد را نمایانگر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین و پناهندگان دانست.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
حسن نیت ایران
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند به کشور همسایه برکت ببخشد واز تیر فتنه های شوم در امان باشد. در سالهای اخیر دانش اموختگان درایران مانند سازنده آن موتر برایمان افتخار افرینی کردند بنظرم همی تحصیل و سواد اموزی به فرزندان کشورم بزرگترین خدمت به مردم افغانستان است. امیدوارم وضع به همین منوال باشد و کلاسهای تعلیم وتعلم برقرارباشد. هرچه به تعداد تحصیل کرده ها اضافه شود از نفرات انتحاری کم می شود و علم اموختگان برای ساختن وطن در سالهای آینده ذخیره خاهند شد.
عبدالله
مهاجر از ایران

>>>   وقتی ایران در آوردن طالبان به قدرت سهیم است پس تبعات آن که مهاجرت کتلوی مردم افغانستان است را نیز باید بپذیرد.

>>>   اری ترک وطن مشکل است.
مگرزندگی درجامعه که افتخارش سربریدن ودست برین وشلاق زدن درمحله عام است،سهل اس؟.چوروچپاول وغارت اموال شخصی ودولتی تحت نام مال غنیمت افتخار دیگراست. تجاوزبالای عفت وناموس دختران وزنان جوان تحت نام کنیز هم اززمره افتخارات. درقید وحشیترین وحشی ها گیرماندیم.
عاقل

>>>   کاش ابر های سیاه که سالیان سال در جو افغانستان عزیز ما دامن تعصب ونفاق پهن کرده روزی از فضای نیلگون کشور عزیز محو شود تا مردم در پرتو نور و تجلی صلح و صفا همدیگر پذیری زندگی خوبی داشته باشند.
خاک بر سر مهاجرت ! بدترین واژه ، واژه مهاجرت و واژه جنگ است. به امید قیامت سراسری جهان .
از طرف گلالی کندهاری ، ملالی هلمندی، یلدا کابلی ، شمیلا مزاری ، مریم هراتی ، مرجان ننگرهاری، زرمینه خوستی ،
لاله کوهدامنی (دانش آموزان کلاس پنجم مدرسه ....در تهران) .

>>>   با کدام سند ونشانه دانستی که ایران در آوردن طالبان به افغانستان سهیم بوده لالاجان؟! طالبان از همان روز که برای اولین بار به قطر رفتند به قدرت بازگشتند.
سوال من این است که ایران در کجای این قرارداد ونشست های بین الافغانی شراکت داشت؟!
نمی دانم این چه سری است که هرگاه خبری خوب و مسرت بخش از تعامل ایرانی ها با مردمان محنت زده وطنم میشود ناگهان نفراتی برزخ شده و نادانسته اب به آسیاب دشمن می ریزند و تخم نفرت وکین می پاشند.
یک بار وبرای همیشه؛ طالبان را آمریکایی ها به شمول چرکستانی ها بر چوکی قدرت نشانده تا اهدافی را دنبال کنند که مهمترین ان محدود ساختن مانور سیاسی نظامی ایران بود.. بعد از آمدن این فرقه تنها نفراتی محدود مانند مولوی عبدالحمید ازدر دوستی در آمدند اما بیشترمردم ایران از طالبان بیزار استند.
چرا به جای درخت دوستی بذر دشمنی می کاریم؟ نمی دانیم ویا دانسته در فیس بوک ویوتیوب وهر گروه وکانالی در پی دشنام به این وآنیم ونمی فهمیم که این کار چه عواقب وحشتناکی دارد؟ نمی فهمیم که چوب این ندانم کاری بر شانه ان کارگر مهاجری می خورد که با هر دشنام وتوهینی نسبت به ایرانیها ناخواسته وضعیت زندگیش دشوارتر میشود.نمی دانیم؟!
من و خودت راحت در خانه خود نشسته وگوشی بدست بدوبیراه می گوییم وبی خبر از اینکه تاوانش را نفری فرسنگها دورتر می دهد نفری که از سختی روزگار مجبور به مهاجرت وزندگی در غربت شده است.
بیایید حداقل به فکر انان باشیم که بی پشت وپناه استند ودر این زمانه نامردمی ها امید خانواده های چشم براهشان.بیایید قبل از نوشتن هرمطلبی به عواقب آن فکرکنیم.
عبدالله
مهاجر از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است