تصمیم اتحادیه اروپا برای اخراج پناهندگان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۰    ۱۴۰۱/۱۱/۷ کد خبر: 172329 منبع: پرینت

وزرای مهاجرت اتحادیه اروپا امروز برای بحث در مورد محدودیت‌های ویزا و هماهنگی بهتر در داخل اتحادیه برای بازگرداندن افراد بدون حق پناهندگی در اروپا به کشورهای خودشان از جمله عراق، تشکیل جلسه دادند.
به گزارش اطلاعات روز، وزرای مهاجرت اتحادیه اروپا برای بحث در مورد محدودیت‌های ویزا و هماهنگی بهتر در داخل اتحادیه برای بازگرداندن افراد بدون حق پناهندگی در اروپا به کشورهای خودشان از جمله عراق، تشکیل جلسه دادند.

سه سال پس از موافقت ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای محدودیت صدور ویزا برای کشورهایی که در بازگرداندن مردم خود همکاری نمی‌کنند، تنها گامبیا به‌طور رسمی مجازات شده است. کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا اقدامات مشابهی را در قبال عراق، سنگال و بنگلادش پیشنهاد کرد.
با این حال، نرخ کلی بازگردانی مؤثر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ براساس آخرین داده‌های یورواستات، ۲۱ درصد بود. یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت: "این سطح از نظر کشورهای عضو در حد غیرقابل قبولی پایین است."

کمیسیون در اسنادی که به مشاهده‌ی رویترز رسیده، نوشت: "ایجاد سیستمی مؤثر و مشترک در اتحادیه اروپا برای بازگرداندن، ستون اصلی سیستم‌های مهاجرت و پناهندگی خوب و معتبر است."
طبق داده‌های سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۶۰ هزار نفر از خاورمیانه، افریقا و آسیای جنوب‌شرقی برای رسیدن به اروپا از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند. علاوه بر این، نزدیک به هشت میلیون پناهنده‌ی اوکراینی نیز در سراسر اروپا به ثبت رسیده است.
در پیش‌نویس بیانیه‌ی مشترک این وزرا که به رؤیت رویترز رسیده، آمده است: "اقدامی سریع برای فراهم کردن زمینه‌ی بازگشت مؤثر از اتحادیه اروپا به کشورهای مبدأ با استفاده از تمام سیاست‌های مرتبط اتحادیه اروپا به‌عنوان اهرم فشار ضروری است."

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتحادیه اروپا
اخراج پناهندگان
نظرات بینندگان:

>>>   همین اروپایی هایی چکره به اشاره و یا با خود "رذالت کراسی" به این کشور ها میروند کشور ها را تخریب و مردمان شان را آواره میکنند و در آخر هم چوب را میگیرند تا مهاجر های آواره از اروپا رابکشند. این همه از دست جهالت و مسمویت ما با قهقرا گرایی است که چنین بازیچه یی زردچه ها میشویم.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است