تاکید هالند بر تطبیق قوانین دوبلین بالای مهاجران
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۱    ۱۴۰۱/۱۱/۸ کد خبر: 172331 منبع: پرینت

برای کاهش تعداد مهاجران در اروپا، هالند از کشورهایی مانند ایتالیا و یونان خواسته است تا روند ثبت نام افرادی را که به دنبال حفاظت در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا هستند، بهتر و سریع تر انجام دهند. هالند می‌خواهد که قوانین دوبلین باید به صورت جدی تطبیق گردد.
به گزارش شفقنا به نقل از رسانه‌های خارجی، این کشور خواسته است تا قوانین دوبلین سریعاً تطبیق گردد. قوانین دوبلین آن است که بر اساس آن یکی از کشور های اتحادیه اروپا مسوول درخواست پناهندگی یک پناهجو است که فرد مهاجر برای نخستین بار در خاک آن داخل شده است.

کشورهایی مانند ایتالیا و یونان مدت هااست که متهم هستند اغلب به افرادی که به دنبال حمایت هستند اجازه می‌دهند به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بروند، هر چند خودشان در واقع مسوول هستند. آلمان، هالند، بلجیم، اتریش و سایر کشورها به اصطلاح از “مهاجرت ثانوی” شکایت دارند، زیرا این افزایش مهاجرت را در کشور های شان به وجود می‌آورد. این کشور ها علاوه براین، منطقه شنگن را در معرض خطر می‌بینند. معمولا در مرز های شنگن کنترول مرزی ثابت وجود ندارد.

حکومت هالند از کمیسیون اتحادیه اروپا درخواست ارایه گزارش های منظم با توصیه هایی برای اجرای توافقنامه دوبلین را کرده است. علاوه بر این، این کمیسیون باید دو بار در سال گزارشی در مورد مهاجرت ثانویه در اتحادیه اروپا بنویسید. همچنین هالند از اتحادیه اروپا خواستار پول بیشتری برای حمایت از مرزهای خارجی و افزایش تلاش برای بیشتر و سریعتر کردن روند اخراج مهاجرانی که اجازه اقامت در اتحادیه اروپا را ندارند، گردیده است. بر اساس این منبع، کمیسیون اتحادیه اروپا باید پیشنهاداتی در موارد مانند سیاست تجاری، صدور ویزا و کمک های توسعه یی نماید که برای این منظور می‌توان از آن استفاده کرد.
درباره چگونگی افزایش روند اخراج ها، وزرای کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهند در نشستی در استکهلم با هم مشورت کنند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوانین مهاجرت
هالند اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   همین اروپایی هایی چکره به اشاره و یا با خود "رذالت کراسی" به این کشور ها میروند کشور ها را تخریب و مردمان شان را آواره میکنند و در آخر هم چوب را میگیرند تا مهاجر های آواره از اروپا رابکشند. این همه از دست جهالت و مسمویت ما با قهقرا گرایی است که چنین بازیچه یی زردچه ها میشویم.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است