حبس ابد برای یک مهاجر افغان در انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۵    ۱۴۰۱/۱۱/۸ کد خبر: 172332 منبع: پرینت

دادگاه سالزبری در انگلیس یک مهاجر افغان به نام لونگین عبدالرحیم زی را به اتهام قتل یک تن به حبس ابد محکوم کرد. لونگین متهم به قتل دو تن دیگر در صربستان است.
این مهاجر افغان به جرم قتل یک تن در انگلیس از سوی دادگاه سالزبری به حبس ابد محکوم شد.

لونگین عبدالرحیم زی که به حداقل ۲۹ سال زندان محکوم شده است نیز متهم به قتل دو تن دیگر در صربستان بود اما توانست از این کشور فرار کند. بر اساس گزارش رسانه ها، او پس از ورود به بریتانیا خود را ۱۴ ساله معرفی کرد اما در واقع ۲۰ ساله است.
عبدالرحیم زی در سال ۲۰۱۹ در ناروی درخواست پناهندگی داد، اما درخواست وی در آنجا رد شد. او سپس در دسامبر سال گذشته به شهر دورست در بریتانیا رسید.
این مهاجر افغان، توماس رابرتز ۲۱ ساله را در مارچ سال ۲۰۲۲ در شهر بورنمنت بریتانیا به قتل رساند. پیش از این حادثه چندین بار به نیروهای امنیتی بریتانیا هشدار داده شده بود که عبدالرحیم زی چاقو به همراه دارد.

در جلسه دادگاه گفته شد که توماس رابرتز می‌خواست میان عبدالرحیم زی و دوستش که در حال درگیری بودند، میان جگری کند، اما توسط عبدالرحیم‌ زی با ضربات چاقو کشته شد.
همزمان وزارت داخله بریتانیا گفته است که در حال بررسی است که چگونه این مهاجر افغان به بریتانیا آمده و جنایت خود را از پلیس مخفی کرده است.
پل دگدل، قاضی دادگاه سالزبری گفت که عبدالرحیم زی در ابتدا مخالفت را آغاز کرد و رابرتز و دوستش را تهدید نمود. در همین حال، عبدالرحیم زی به جرم خود اعتراف کرد و گفت که رابرتز را با چاقو زده است.

در ۱۲ مارچ ۲۰۲۲، اختلاف بر سر یک موترسایکل بین جیمز مدوی و عبدالرحیم زی در منطقه اولد کرایست چارچ در بریتانیا رخ داد. توماس رابرتز می‌خواست بین این دو میان جیگری کند. او به عبدالرحیم زی سیلی زد، اما عبدالرحیم زی سپس دو ضربه چاقو به او زد و فرار کرد.
این مهاجر افغان نیز در صربستان به ۲۰ سال حبس غیابی محکوم شده است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجر افغان
انگلیس
نظرات بینندگان:

>>>   آخرش هم ایدرم زئی است دیگه ایدرم زئی از جد و اجداد و پدرپدر ..... شان بود
لونگین از کانادا

>>>   یک تاج افتخار دیگر!!!!
آتش خاوری

>>>   هم وطن این قوم آدم کش فکیر افغانستان خراب شده
کردن اکر کافر است قانون شان از قانون طالبان
آدم کش بهتر است این خدا نا ترس ها در افغانستان
آدم کشتن زنده به گور کردن خواب افغانستان را دیدن
در افغانستان که آدم میکشند دربهشت میرود آنجا چرا

>>>   👦👼👈 زی زی های پشتون/افغانیتها/طالبان-کوچیها در فلزیاب بر جایداد مردم ازبک تجاوز کرده اند به زور قومی پشتون طالب و تفنگ زمین مردم را غضب کرده اند و در لندن سر موتر سایکل یک انگلیس دعوا کرده که این مال اجدادی مست. میم زرما هرشی زما لکه غول او دوزخ.
ای عزیزان فارسیزبانان و ترکتباران :
هرگز و هیچ وقت، مردم و افراد افغانیت/پشتون را به دوستی رفاقت و حتا به برادر دینی نپذیرید این مردم افغان/پشتون فتنه و ریاکار منافق و حسودی هستند که از شدت کینه توزی قومی و تعصب بدتر از کافران هستند و در جمله انسان اینها را حساب و باور نکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است