"۱۳۰" پناهجو از ایتالیا به المان منتقل شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۴    ۱۴۰۱/۱۱/۸ کد خبر: 172336 منبع: پرینت

"۱۳۰" پناهجو از ایتالیا به المان منتقل شدند. قرار است آلمان ۱۸۰ مهاجر دیگر را به منظور کاهش فشار از کشور های مدیترانه ای از ایتالیا به این کشور انتقال دهد.
براساس گزارش وزارت داخله آلمان، این مهاجران که از خطر غرق شدن در آب ها نجات یافته اند، قرار است روند پناهندگی شان در بایرن، براندنبورگ، نیدرزاکسن، نوردراین-وستفالن، زاکسن-انهالت و تورینگن پیش برده شود.

به تاریخ ۲۲ ماه جون، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالای میکانیزمی یا سازوکاری به توافق رسیدند تا کشورهای یونان، قبرس، ایتالیا، مالتا و اسپانیا را در امور رسیدگی به پناهجویان حمایت کنند. کشورهای دیگر یعنی کشور های غیرعضو اتحادیه اروپا نیز می توانند مهاجران را بپذیرند و یا هم به این کشور ها کمک های مالی و غیر مالی انجام دهند.
این برنامه داوطلبانه است و اما برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا مانند ناروی و سویس نیز در دسترس است. این برنامه در ابتدا به یک سال محدود است.

تا حال در مجموع ۴۳۵ نفر از طریق این برنامه از ایتالیا و قبرس به کشورهای دیگر آورده شده اند که تنها ۳۹۲ مورد به آلمان انتقال یافته اند. از ۴۳ نفر باقی مانده، ۳۸ نفر به فرانسه و ۵ نفربه لوکزامبورگ انتقال یافته اند.
در ماه جون زمانیکه روی این برنامه توافق صورت گرفت، در مجموع ۱۳ کشور پیشنهاد کردند که بیشتر از ۸۰۰۰ مهاجر را در کشور های شان اسکان می دهند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتقال پناهجویان
ایتالیا آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است