آب در هاون کوبیدن معاون دبیر کل ملل متحد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۳    ۱۴۰۱/۱۱/۸ کد خبر: 172339 منبع: پرینت

امینه جین محمد معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارش سفر خود به افغانستان گفت که طالبان باید تغییر کند. به گفته او طالبان در قرن ۱۳ زندگی می کنند، آوردن آنها به قرن ۲۱سفری ۸۰۰ ساله می طلبد که سخت و طاقت فرسا است.
به نظر می رسد که جهان به شمول سازمان ملل آب در هاون می کوبند، دانسته و یا ندانسته انرژی و توان خود را بیهوده وبرای انجام کار نشدنی هزینه می کنند.

اگر به طالبان به عنوان گروه ایدیولوژیک و مذهبی نگریسته شود، آنها نشان داده اند که یک ربع قرن تحولات کشور کمترین تاثیر در بنیاد های ذهنی سنگ شده آنها نداشته و نخواهند داشت. امینه محمد تنها مسلمانی نیست که از آدرس ملل متحد خواهان تغییر رفتار طالبان در قبال زنان و حقوق شهروندی مردم افغانستان شده است. پیش از این گروه طالبان تقاضای مشابه علمای جهان اسلام و کنفرانس کشور های اسلامی را نیز نپذیرفتند.

از این منظر، به نظر نمی رسد که تلاش ها برای تغییر ذهنیت طالبان ره به جایی ببرد خوب است که سازمان ملل متحد و سازمان های دیگر جهانی بیش از این وقت و انرژی خود را در جای "اشتباه" هزینه نکنند.

اگر طالبان را گروه سیاسی و پروژه‌ای بدانیم (که نزدیک به یقین چنین است) باز هم به نظر می رسد که سازمان ملل متحد به آدرس اشتباه رفته است. بر اساس این فرضیه، تا ختم ماموریت طالبان در منطقه، رژیم آنها بر قرار خواهد ماند و رفتار آنها درقبال شهروندان کشور نیز تغییر نخواهد کرد. وانگهی سازمان ملل متحد چرا درب طالبان را دق الباب می کند؟ سازمان ملل متحد بیش و پیش از هرکس دیگر می داند که برای حل این مشکل به کدام آدرس ها مراجعه کند.

امیدوارم این رفتار سازمان ملل متحداز روی تحلیل نادرست از وقایع باشد ونه برخورد آگاهانه و برنامه ریزی شده جهت تغییر ذهنیت عمومی جامعه افغانستان و جهان از مسایل بنیادی و اساسی کشور.

سید محمد علی رضوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معاون دبیرکل
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   کسان که می گفتند طالبان تغیر کردند،بیاین جواب ای کارا طالبان بدهند،خدا بزند همه کسان که به آوردن دوباره طالبان دست دارند، ۸۰۰ سال پس نه بلکه به دوران جاهلیت عراب رفتند ای کثافت ها،از برای خدا مردم از سردی و گشنگی میمیرند ای طالبان کون مست پیش زن ها گرفتند که ایتو نیکنن اطو نکنن،با وجود که خود طالبان و باداران پاکستانی شان همه .... به دنیا آمدند حالی به سر مردم ما چی ظالم نبود که میکنند،.... کنه ای ناانسان ها.

>>>   👈👈👈 همین (طالبان) نام دیگری از استفاده جویی گروه قومی پشتون-افغانیتی است که فطرت و ماهیت افغانیت/شیطانیت/اشراریت شان تا دم مرگ شان عوض نمی شود

>>>   بلی هم وطن این قوم افغان که همان آوغان است
اینها از اول تا حالا جهل بوده و است تا اینها آدم
شود دم الاغ میرسد به زمین
اینها اکر آدم میبود به راحتی با پسر ها ازدواج نمکردن
ای وای از جهل ای وای از جهل ای وای از جهل

>>>   سازمان ملل
جامعه جهانی
کشورهای منطقه
مدعیان دموکراسی وآزادی
کلگی بر تدوام حکومت طالبان اصرار دارند اما بازبانی دیگر مردمان را می فریبند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است