اعتراضات علیه ایجاد اقامتگاه پناهجویان در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۴۰۱/۱۱/۹ کد خبر: 172342 منبع: پرینت

در جریان تظاهرات اعتراضی علیه اسکان برنامه ریزی شده مهاجران در «گریوینسمویلن» در ایالت مکلنبورگ-فورپامرن آلمان، شورش هایی رخ داد. گفته شده است که راست گرایان افراطی نیز در جمع اعتراض کنندگان بودند.
براساس گزارش پولیس اواخر روز پنجشنبه، بیش از ۷۰۰ تن به مناسبت یک جلسه فوق العاده شورای منطقه در مقابل ساختمان کنفرانس تجمع کردند تا در برابر اسکان مهاجران در منطقه هوپال تظاهرات کنند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، بخشی از اعتراض کنندگان قصد داشتند به ساختمان دسترسی پیدا کنند که با ممانعت و عقب راندن توسط ماموران پولیس مواجه شدند. پولیس از جانب اعتراض کنندگان در معرض تهاجم لفظی قرار گرفته بود. در اتاق جلسه نیز چندین بار توسط افراد ناشناس مواد آتش مشتعل شد. این حرکت اعتراضی ثبت شده و افسران پولیس در محل حضور داشتند. به اساس گزارش ها، شورای منطقه در پایان جلسه خود ساخت محل اسکان کانتینری برای پناهجویان را تصویب کرد.

پولیس که با حدود ۱۲۰ افسر در مقابل ساختمان کنفرانس مستقر شده بود، تحقیقات در مورد تخلفات جدی و تخلف از قانون تجمعات را آغاز کرده است. رسیدگی به تخلفات اداری به دلیل آتش بازی روی دست گرفته شده است. در نهایت گردهمایی توسط برگردان کننده آن به پایان رسید. در همین حال، گروه جوانان سبز مکلنبورگ- فورپامرن از حمله افراط گرایان راست صحبت کرده اند. در بیانیه ای این گروه آمده است: «شعارهای نژادپرستانه، مشعل ها و تلاش برای هجوم به اتاق جلسه هیچ ربطی به اعتراض مشروع ندارد، بلکه تنها مملو از تحقیر انسان ها است.»

به گفته مسوولان منطقه شمال غربی مکلنبورگ، این حرکت اعتراض علیه ایجاد اقامتگاه موقت در کانتینر ها که برای حداکثر ۴۰۰ پناهجو در یک منطقه صنعتی در نظر گرفته شده است، راه اندازی شده بود. اخیرا اعتراضاتی علیه اسکان مهاجران در زاکسن نیز راه اندازی گردیده بود. حزب راست افراطی «فرای زاکسن» در میان دیگران، مرتباً برای این کار دراین منطقه بسیج می‌شوند. یک حمله برنامه ریزی شده با آتش‌ نیز در یک اقامتگاه مهاجران در «باوتسن» در ماه اکتوبر انجام شده بود.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اقامتگاه پناهجویان
هوپال آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   این تازه اول عشق است
غربی ها تنها ادعای دموکراسی وانسان دوستی دارند اما وقتی وضعیت را به ضرر خود ببینند مهاجرین را سلاخی خاهندکرد. تاهنوز مهاجرین وپناهنده های یک سال اخیر افغانستان در اروپا آواره استند و رسانه هایشان اسیر پروپاگاندای انسان دوستی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است