جان باختن سه افغان در زندان‌ کراچی پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ کد خبر: 172346 منبع: پرینت

در چهار ماه گذشته، دست‌کم سه پناهجوی افغانستان در زندان‌های شهر کراچی پاکستان جان‌ باخته‌اند.

قونسل افغانستان در شهر کراچی می‌گوید که بیش از ۱۰۰۰ پناهجوی کشور به شمول زنان و کودکان در حال حاضر در زندان‌های کراچی پاکستان بسر می‌برند.
این دیپلومات امارت اسلامی می‌افزاید که پرونده‌های ۱۵۰ تن از این زندانیان بررسی شده‌اند و به زودی آزاد خواهند شد.
عبدالجبار تخاری، قنسول افغانستان در کراچی، گفت: «اینجا هزار و یک نفر در زندان‌ها هستند در این ۱۵۰ کودک و ۱۳۸ زن هستند. حالا از ۱۵۲ تن حکم آزادی شان داده شده و تا دو سه روز دیگر به وطن منتقل می شوند.

فرزاد که پدر و مادرش را برای درمان به پاکستان فرستاده بود، پدرش در زندان جان باخته است و مادرش هنوزهم در کراچی در بازداشت است.
فرزاد به طلوع‌نیوز گفت: «بیست و هفت روز متواتر ما میت خود را در یکی از شفاخانه‌های کراچی گذاشتیم و انتقال ندادیم تا والده ما حداقل سر وفات شوهرش باشد؛ اما متاسفانه امارت اسلامی هم قادر به این نشدند که رهایی آنها را انجام بدهد.»

شماری از پناهجویان افغانستان می‌گویند که پولیس پاکستان گاه‌گاهی اقدام به بازداشت کسانی می‌کنند که سند اقامت در پاکستان، نیز دارند.
نظر خوگیانی‌وال، فعال حقوق مهاجران، گفت: «افغان‌ها اکنون نمی‌توانند آزادانه سفر کنند مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند دستگیری‌ها نیز روز به ‌روز در حال افزایش است.»

از سوی دیگر، سفیر امارت اسلامی در اسلام‌آباد می‌گوید که بازداشت پناهجویان افغانستان در پاکستان در مقایسه با گذشته، کاهش یافته است.
آمارهای کمیساری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نشان می‌دهند که در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار پناهجوی افغانستان در پاکستان ثبت شده‌اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان زندان‌
کراچی پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   لعنت به طالبان و دستگاه دیپلماسی و سفارت و قونسلگری شان که افغانستانی هموطن در آنجا میمیرد و این بی شرف های سر خم نزد پاکستان یاوه سرایی میکنند.
در مقابل هر زندانی افغان باید دو پاکستانی در افغانستان زندانی شود تا پاکستان بداند که افغانستان صاحب دارد .
.....به روی ملا متقی و تمام کارمندان عالی رتبه وزارت خارجه طالبانی

>>>   هم وطن این سه نفر که آندک است به نظر آدم کشان
پاکستان شیطان اکر تمام ملت افغانستان را بکشند
نخواهند طالبان سنگ دل آخ کند
هردو بی رحم آدم کش
هردو چپاوالکر
هردو هزار برابر بد تر از انکلیس
هر دو بد تر از آمریکاه
هردو بد تر از شوروی سابق

>>>   این همسایه شیطانی در کشورش قتل وبگیروببند به راه انداخته اند وغلامانشان در اینجا نسل کشی می کنند. جامعه جهانی هم فعلا خفه خون گرفته است

>>>   خطاب به طالبان وطنفروش
کو ان اقتدارتان لافوک های بزدل؟ در برابر مردم بی پناه ومظلوم خود شیراستید وبه بهانه های مختلف قتل وشکنجه وزندانی می کنید اما در مقابل ظلم وتعدی وقتل مهاجرین بی دفاع از سوی چرکستان حتا کلامی هم نمی گویید؟ نه اخطاری ونه تهدیدی ونه حتا یاداوری این ظلم درحق مردم وطنم. چقدر بیشرم استید که برای نگه داشتن حکومت ناچیزتان به ارباب کثیف ورذل باج می دهید وبار بار از اقتدار وقدرتی که ندارید یاوه می بافید. شما درپیشگاه مردم وتاریخ این کشور همیشه محکوم استید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است