آغاز سفرهای تازه نماینده آمریکا برای افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ کد خبر: 172352 منبع: پرینت

فرمان‌های پسین طالبان، جامعه جهانی را با چالش‌های فراوانی روبرو ساخته است.
وزارتخارجه در یک خبرنامه نوشته است که توماس وست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در سفری که به پاکستان، سویس و آلمان خواهد داشت درباره تامین حقوق بانوان افغانستان و دست‌رسی به کمک‌های حیاتی گفتگو می‌کند.

این در حالی‌است که توماس وست دور تازه سفرهایش را به پاکستان، آلمان و سویس آغاز کرده است. قرار است او در این سفر چهار روزه با هم‌پیمانان، شهروندان افغانستان و نهاد‌های مددرسان دیدار و در باره منافع مشترک در افغانستان رای‌زنی کند.
خبرنامه وزارت خارجه امریکا گفته است: «در حالیکه ما به دنبال پشتیبانی از مردم افغانستان و حفاظت از منافع مان هستیم، تصمیم‌های اخیر طالبان جامعه جهانی را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است.»

از سوی دیگر، سخنگوی طالبان می‌گوید که جامعه جهانی باید مسایل دینی و مذهبی افغانستان را حرمت بدارند و در مسایل داخلی این کشور مداخله نکنند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، می‌گوید: «بعضی مسایل که پهلوهای عقیدوی و مذهبی داره، نهادها و جهانیان باید باور و عقیده افغان‌ها را احترام بکنند و در امور داخلی مداخله نکنند و به مسایل که جهان مشترک هستیم، امارت اسلامی به آن متعهد است.»

به گزارش طلوع، پیش از این، توماس وست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در سفرش به جاپان، هند و امارات متحده عربی با هم‌پیمانان امریکا در باره افغانستان گفتگو کرده است؛ اما به باور شماری از آگاهان مسایل سیاسی، این سفرها تاکنون نتیجه‌ دلخواهی به همراه نداشته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نماینده آمریکا
توماس وست
نظرات بینندگان:

>>>   جناب سخنگوی! از یاد نبرید که امریکا به شرط ‌شروط کشور را به شما تسلیم داد؛ متوج حرکات خود باشید، که نان چوپان را نخورید.

>>>   بخال هندویش بخشند پشاور وشبرغان را. کابلی هابهترند.

>>>   آمریکا تا هنوز نان همین طالبان تروریست را می دهد. تا زمانیکه با طیاره بمب روی تروریست ها نه انداخته باشد، آمریکا به این فکر است که چگونه تروریست ها را مشروعیت بین المللی بدهد.
فریب آمریکای شیطان و طالبان ابلیس نکنید.
ترامپ گفته بود: طالبان سک های جنگی ما است و پول برای شان میدهدیم.

>>>   همین حالا اگر برای افغانستان هفته ۴۰ میلون دالر ندهد یک روز طالبان حکو ما کرده نمیتواند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است