کانادا: گروه طالبان نیروی ویرانگر است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۷    ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ کد خبر: 172367 منبع: پرینت

معاون وزارت امور خارجه کانادا از گروه طالبان به عنوان یک گروه ویرانگر نام برده و گفته است، که دولت کانادا با این گروه "تروریستی"، سیاست محتاطانه‌ای در پیش گرفته است.
به گزارش انترنشنال، راب الیفانت معاون وزیر خارجه کانادا گفت، که گروه طالبان نیروی ویرانگر است و دولت کانادا با این گروه "تروریستی"، سیاست محتاطانه‌ای در پیش گرفته است.
راب الیفانت تاکید کرد، که نباید به رژیمی که در افغانستان زنان را از آموزش و حقوق اجتماعی محروم می‌کند، کمک کرد.

الیفانت در این گفتگو گروه طالبان را سازمان تروریستی بر سر قدرت خواند و افزود، که دولت کانادا برای به رسمیت شناختن آن مقاومت می‌کند. او همچنین گفت، که خواهان کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان است.
به گفته این مقام وزارت خارجه کانادا، این کشور خواهان یک سیاست محتاطانه نسبت به گروه طالبان و همزمان رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم افغانستان است.
او تاکید کرد: "ما نباید به ‌رژیمی که پس از قدرت‌گیری دختران و زنان کشور را از آموزش و حقوق اجتماعی شان محروم کرده است یاری برسانیم".

الیفانت در خصوص روند انتقال آن عده از شهروندان افغانستان که به کانادا درخواست داده‌اند گفت: نداشتن پیوندهای دیپلماتیک و حضور در خاک افغانستان روند پذیرش پناهجو از افغانستان را دشوار می‌کند.
او گفت که کانادا از طریق آژانس پناهندگان ملل متحد، کشورهای متحدش و کشورهایی که موقتا پناهجویان افغانستان را اسکان داده‌اند روند انتقال پناهجویان را انجام می‌دهد.

معاون وزارت خارجه کانادا تاکید کرد، که دولت این کشور در نظر دارد تا طیف گسترده‌ای از پناهجویان افغانستان را با پیشینه‌های گوناگون که به بهترین شکل بتوانند برای کانادا و مردم آن سازنده و مفید باشند و همزمان بتوانند زندگی جدیدی برای خود و خانواده‌هایشان بسازند به این کشور منتقل کند.
در همین حال آقای الیفانت خاطر نشان کرد، که کانادا باید متوجه ظرفیت‌های خود در زمینه پذیرش پناهجویان از افغانستان باشد و نباید با مشکلاتی چون آموزش زبان به پناهجویان و یافتن مسکن برای آنان رو به رو شود.

دولت کانادا تعهد سپرده تا به ۴۰ هزار پناهجوی افغانستان پناهدگی بدهد.
راب الیفانت افزود، که پس از فروافتادن حکومت پیشین افغانستان به دست گروه طالبان، کانادا تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار تن از پناهجویان افغانستانی را پناهندگی داده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کانادا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اینها تازه بیدار شدن که طالبان آدم کش ظالیم است
اینها یکی پس دیکری بدتر یکی پس ازدیکری جنورتر

>>>   👦👼👈 کانادا گروه طالبان را نیروی ویرانگر دانسته است.
کانادا طالبان را گروه ناقلین پشتون/افغانیت یاد میکند
~ ~ ~ ~ منافقین انتحاری یاد میکند
~ ~ ~ ~ اشرار، تروریست وحشی یاد میکند
همینگونه کشور های استرالیا، روسیه، چین، ناروی، جرمنی، برازیل، عراق، الجزایر، هند، کوریا، ترکیه، نیوزیلند و تمام کشور های باقیمانده (گروه و فرد طالبان/افغانیت/پشتون را) منحیث (یک انسان) نمی شناسند.
که از خاطر همین قوم سرکش و وحشی عمل-صفت، ما مردم فارسیزبانان و ترکتباران به مشکلات مختلف بد در جوار همسایه ها و در جامعه بشری روبرو گشته ایم.
اینها همه دلایل و ثبوتی خطرناک و ضرر های هستند که ما و شما فارسیزبانان و ترکتباران از خواب تباه کننده بی پروایی و غفلت بیدار و دست بکار شویم.
و از سر نو بخودمان به اقوام و تبار زبانی مان هویت سازی نموده و تاریخ جغرافیای خود را مشخص و معین بسازیم و پس از سالها جدایی دوباره با همتبار زبانی و قومی کشور های همسایه مان مدغم و یکی و یکجا گردیم.
و شنیده باشید که اقوامی، مردمی و یا گوسفندانی اگر از خیل و گله های بزرگ شان دور و جدا گردند، گرگان وحشی همچون پشتونهای ناقلین-تروریست-افغانیت بر آنها حمله ور می شوند، که دیده و می بینید!؟
بهمین دلیل ما باید آماده شده تجدید هویت سازی نموده و دوباره با اقوام و تبار-زبانی کشور های هم مرز مان روزی همه با هم مدغم، همنوا و یکجا گردیم.

>>>   سوال وجواب.
سوال:چه وقت افغانها سرعقل میایند؟
جواب:بسیارساده. وقت گل نی.
اخوند ملا عبدالکریم

>>>   کامادا تازه از خواب بیدار شده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است