اوکراین افغانستان دوم؛ سرزمین هیچکس نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ کد خبر: 172369 منبع: پرینت

پولیتیکو: اوربان نخست وزیر مجارستان درباره آینده اوکراین به عنوان یک کشور مستقل تردید دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، دوام اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل زیر سوال برده است.
به گفته این سیاستمدار، کی‌یف بازنده خواهد شد، زیرا زمان در کنار مسکو است.
در همان زمان، اوربان اوکراین را "سرزمین هیچکس" خواند و خاطرنشان کرد که "به افغانستان تبدیل شده است".

ژوزانا سلنی، معاون سابق مجلس ملی مجارستان، گفت: "من فکر می کنم او این را می گوید زیرا فکر می کند که بسیاری از اروپایی ها واقعاً چنین فکر می کنند و او انتظار دارد که اروپا در نهایت از اوکراین حمایت نکند."
به گفته وی، دولت مجارستان روی حل سریع مناقشه شرط بندی کرده و امیدوار است که مجارستان از حفظ روابط خود با روسیه سود ببرد.

نویسنده مقاله خاطرنشان کرد در حالی که اکثر کشورهای غربی به حمایت نظامی از کی‌یف روی آورده اند، بوداپست بر توقف خصومت ها اصرار دارد.
همانطور که خود اوربان تاکید می کند، مجارستان از همان ابتدا بر صلح پافشاری کرد و از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرد، زیرا نمی خواهد در درگیری از هیچ یک از طرفین شرکت کند.
این سیاستمدار جمعه گذشته گفت: "انسانیت ابتدایی و احساس اخلاقی ما ایجاب می‌کند که هر کاری ممکن است برای توقف خط مقدم انجام دهیم تا آتش‌بس فرا برسد و مذاکرات آغاز شود".

در اوایل ماه مارچ سال گذشته، پارلمان مجارستان با صدور فرمانی، ارسال سلاح به اوکراین از خاک این کشور را ممنوع کرد. وزیر امور خارجه مجارستان پیتر سییارتو توضیح داد که بوداپست به دنبال تامین امنیت منطقه ماوراء کارپات، جایی که مجارهای قومی در آن زندگی می کنند، است، زیرا عرضه تسلیحات از طریق خاک این کشور به یک هدف نظامی قانونی برای روسیه تبدیل می شود.
از 24 فبروری، یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال انجام است. ولادیمیر پوتین آن را هدف نهایی از آزادی دونباس و ایجاد شرایطی که امنیت روسیه را تضمین می کند، خواند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اوکراین
افغانستان دوم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است