محدودیت ویزای امریکا بر اعضای طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ کد خبر: 172374 منبع: پرینت

وزارت خارجه امریکا در واکنش به محدودیت‌های پسین حکومت سرپرست بر بانوان، محدودیت‌های تازه‌ای ویزه را بر شماری از مقام‌های برحال و پیشین امارت اسلامی وضع کرده است.
در خبرنامه وزارت خارجه امریکا آمده است تا هنگامی که امارت اسلامی به حقوق بشر و آزادی‌های بنیادی تمامی شهروندان افغانستان به ویژه زنان و دختران احترام نگذارند، از سوی جامعه جهانی پشتیبانی نخواهد شد.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است: «اعضای خانواده‌‌های طالبان نیز ممکن است مشمول این محدودیت‌های ویزه باشند که بر بنیاد قانون مهاجرت ایالات متحده امریکا تعیین شده است.»
خبرنامه می‌افزاید که پس از تصمیم امارت اسلامی بر محدود سازی زنان و دختران از آموزش و کار، بیش از یک میلیون دختر ناگزیر به ترک کار و آموزش شده اند.
پیش از این نیز، وزارت خارجه امریکا به علت محروم شدن دختران و زنان از حق کار و آموزش ویزه کشوراش را برشماری از اعضای برحال و پیشین حکومت سرپرست محدود کرده است.

همزمان با این، وزارت خارجه امارت اسلامی با نکوهش این تصمیم امریکا، می‌گوید که مسایل اختلافی باید از راه‌های دیپلوماتیک حل شوند.
ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت: «وزارت امور خارجهٔ امارت اسلامی افغانستان اعلامیه اخیر وزارت خارجه امریکا مبنی بر وضع محدودیت ویزه بالای شماری دیگر از مقامات امارت اسلامی را مانعی در برابر پیشرفت روابط میان دو طرف می‌داند.»
وزارت خارجه امریکا می‌گوید که در هماهنگی نزدیک با متحدان‌اش در سراسر جهان، به رویکردی ادامه خواهد داد که هزینه‌های قابل توجهی بر امارت اسلامی داشته باشد و راه آنان را برای بهبود روابط با جامعه جهانی بسته می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محدودیت ویزای
اعضای طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   در موسسات خارجی دختران وزنان را افراد خارجی خوب همرای شان عیاشی می کنند

>>>   ای چه بدبختی است؟
احمقترین احمق های سایرممالک هوشیارتراز هوشیارترین هوشیارما.
الحاج عباداله (عباد)

>>>   آمریکا با قرارداد شرم آور با تروریست ها برخلاف مشنور سازمان ملل و حقوق بین المللی باعث آواره شدن میلیونها افغانستانی شد.
آمریکا عوض حمایت مالی هفته وار به طالبان تروریست بهتر است که به آوارگان اخیر غرامت پرداخت کند.
آوارگان حق دارد که از آمریکا در سازمان ملل شکایت کند که چرا آمریکا حکومت کابل را به تروریست ها سپرد؟

>>>   اکثریت فامیل های طالبان در زمان خروج احمقانه به امریکا رفته اند تا بذر طالبانیزم را بپاشند دیده شود که امریکا طالب میشود یا طالب زادگان امریکایی.
یک نمونه اش همان جوانی بود که قصد قتل برادر خود را داشت و توسط پلیس از پا در آمد.

>>>   اگر واقعا امریکا و متحدینش از طالبان حمایت نکنند یک روز طالبان حکومت کرده نمی توانند

>>>   اگر کمکهای امریکا نبود وضع مردم بسیار دشوارتر از این بود که هست.زیر سلطه طالبان وضع بسیار وخیم تر از این میشد.bکمکهای امریکا به مردم و فشارهای امریکا بر طالبان است که کمی وضع را برای مردم بهتر کرده وگرنه معلوم نبود اگر امریکا طالبان را به رسمیت میشناخت و پولهای مسدود شده را در اختیار طالبان قرار میداد چه بلاهای عظیمی بر سر ملت میامد.با فشارهای امریکا بر طالبان وضع ملت چنین است اگر فشارها نبود وضع حقوق بشری ملت بسیار بدتر از این بود که است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است