قطر فروش حشرات در مواد غذایی را ممنوع کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ کد خبر: 172379 منبع: پرینت

وزارت بهداشت قطر فروش مواد غذایی حاوی حشرات را به عنوان غیر حلال ممنوع کرد.
وزارت بهداشت قطر در توییتر اعلام کرد که در پی تصمیم اتحادیه اروپا برای گسترش فهرست حشرات مجاز برای خوردن، وزارت بهداشت قطر نسبت به ممنوعیت فروش مواد غذایی حاوی حشرات هشدار داده است.

با توجه به افزایش اطلاعات در مورد تصمیم برخی کشورها مبنی بر تایید استفاده از حشرات در تهیه غذا، وزارت صحت عامه ممنوعیت فروش مواد غذایی حاوی حشرات را به دلیل عدم رعایت الزامات تخنیکی اعلام می کند. در بیانیه وزارت بهداشت آمده است: غذای حلال در کشورهای حاشیه خلیج فارس و نظر شرعی مراجع ذیصلاح، مصرف حشرات، پروتئین یا افزودنی های ساخته شده از آنها در غذا ممنوع است.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که "منبع پروتئین در محصولات غذایی را با کمک آزمایشگاه های بین المللی معتبر که توسط این وزارتخانه بر اساس اصول مسلمانان کار می کنند، به دقت بررسی کنید."

در پایان ژانویه، مقامات اتحادیه اروپا فهرست حشرات مجاز برای استفاده در تهیه غذا را دو برابر کردند و جیرجیرک براونی و کرم گاومیش را اضافه کردند. اکنون آنها ایمن در نظر گرفته می شوند و می توان بدون محدودیت از آنها استفاده کرد. پیش از این، استفاده از کرم‌های آرد زرد و ملخ‌های مهاجر در غذا در کشورهای اتحادیه اروپا قابل قبول تلقی می‌شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مواد غذایی
قطر حشرات
نظرات بینندگان:

>>>   سه و نیم ملیارد سال قبل در روی کره زمین حیات بوجود آمد. اولین موجودات کره زمین بکتریاهای یک سلولی بدون هسته بودند.
در طی این سه و نیم ملیارد سال،حدود صد ملیارد نوع زنده جانها در روی زمین پیدا شدند و نسل آنها از بین رفتند.
امروزه حدود چهل میلیون نوع آن در زیر ابجار و زیر زمین و روی زمین و روی آب و هوا موجود اند.
اما تمام آنها یک تعداد محدودشان در دین اسلام حلال گفته شده است و خورده میشود. باقی آنها یا در عربستان وقت وجود نداشته است و یا هم از نگاه حفظ الصحه آزمایش نشده است که خوردن آن به وجود ضرر دارد و یا نه؟
خوردن گوشت خوک حرام گفته شده است.
از حیوانات بحری که شامل هزار ها نوع میشود،تنها ماهی خورده میشود.
اما در کشور چین به جز از گوشت انسان،باقی گوشت تمام حیوانات را میخورند.

>>>   دلیل
تمام موجودات دریایی در قرآن آمده که حلال است.در خشکی هم بجز خوک که حرام اعلام شده از بقیه حیوانات نام برده نشده . به کتاب خدا مراجعه نمایید.

>>>   به نظر دهنده دوم!
در یوتیوپ ببین که خوردن گوشت کدام حیوانات حلال و حرام گفته شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است