اشرف غنی چکاره بود که تصمیم بگیرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ کد خبر: 172385 منبع: پرینت

سندی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که اشرف غنی یکصد و ده میلیون دالر از قطر رشوت گرفته بود تا با طالبان نجنگد.
این نامه به عنوان سند خیانت اشرف غنی و نجنگیدن او ارایه می شود و بگونه ای مورد تحلیل و تبصره قرار می گیرد که خیانتکار و گنهکار اصلی در نظام جمهوریت اشرف غنی بود که افغانستان را در بدل یکصد و ده ملیون دالر فروخت.

فرضاً این سند واقعیت داشته باشد که اشرف غنی این مقدار پول را از القحطانی معاون سفارت قطر در کابل گرفت تا در برابر طالبان نجنگد و دولت را به آنها تسلیم کند و هر چند که چنین نکته و اشاره ای از نجنگیدن و تسلیم کردن در این نامه نیست، اما سوال این است که آن همه صاحبان مقام و مسند در جمهوریت و شریکان سفرۀ حکومت غنی چه بودند و چه می کردند؟
اشرف غنی، وزیر دفاع بود؟ نبود.
اشرف غنی، قوماندان قوای هوایی بود؟ نبود.
روح اشرف غنی در جسم و بدن وزیران، جنرالان، وکیلان، قوماندانان، والیان، ولسوال ها، رهبران سیاسی، تنظیمی، قومی و صد ها هزار نیروی مسلح جمهوریت که با طالبان می جنگیدند، حلول کرده و ایمان وارادۀ آنها را مصادره کرده بود تا نجنگند؟
نکرده بود.

شما را به خدا، به رسول الله و به وجدانتان سوگند که این هم شد قضاوت و انصاف که تمام رهبران و کلان های سیاسی و تنظیمی قوم و قبیله و حزب و گروه خودتان و خودمان با اشرف غنی شریک سفرۀ قدرت، ثروت و امتیاز بودند و در بیست سال جمهوریت نیز شریک بودند و از این شراکت سود بردند، قصر ها اعمار کردند، بلند منزل های تجارتی حتی برای کودکان شیرخوار خانواده و بستگان خود ساختند، تانک های تیل، باغ های تفریحی و میدان های بزکشی برپا کردند، چوکی های عایدزا را در وزارت خانه ها و ادارات دولتی از گمرک ها تا ترانسپورت، تا قراردادی های وزارت دفاع، داخله، امنیت و سایر نهاد ها و حتی وزارت حج و اوقاف در انحصار بستگان و نزدیکان خود گرفتند تا بر دزدی و ثروت خود بیفزایند، از تمام امتیازات دولتی چون قطارموتر های زرهی، بادیگاردان مسلح که هزینه اش سر به ملیاردها افغانی می کشید، برخوردار بودند، اما در این نجنگیدن و سقوط دولت نقش، سهم و مسئولیت نداشتند و فقط این اشرف غنی بود که یکصد و ده میلیون دالر گرفت و نجنگید.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   جناب اندیشمند! درست است که تانک های تیل و بلند منزل ها آباد کردند و و و. سیاست استعمار ایجاد می کند که صاحبان اصلی دعوی یا موضوع را مصروف نگه دارد و توسط مزدوران دست آموز خود کار دلخواه خود را انجام دهد.
به بینید طرح جدید استعمار در رابطه با دو معان ریاست جمهوری؛ طوری چینش را انجام داده بودند که: رءیس جمهور پشتون باشد و دو معاونش از تاجیک و اهل تشیع. این دو معاون آگاهانه یا نا آگاهانه برای رأیس جمهور پشتون رای از مردم خود می گرفتند اما صلاحیت هیچ کاری را نداشتند ( باثتثنای فهیم در موقع عدم حضور کرزی درکابل ) همین کرزی به وزارت عدلیه مکتوب داده بود که معاونین من در دو بخش هیچ صلاحیتی ندارند: یک - در مسایل اقتصادی. دو _ در مسایل محاکم عدلی و قضاای. در این دو بخش که صلاحیت نداشته باشد پس چه صلاحیتی دارند؟ مهم‌ترین از آن تفنگ امریکاای ها پشت کردن معاونین را فراموش نکنید. از میدان هواهی بگرام امریکاای ها طیاره آریانارا در میدان هواای هرات با مسافرین آن پنج شش ساعت در هوای گرم نگاه می داشتند و به دروغ شایع می کردن که طیاره منتظر یکی از قومندانان اسماعیل خان است. و کسی جرعت نمی کرد که علیه امریکاای ها سخنی بگوید. بازار بازار پشتون بچه ها بود. امریکاای ها کوش جمعیتی ها را بریده بودند که جرعت هیچ کاری را نداشتند.
سهیل

>>>   آقای اندیشمند
نکته مورد نظر تان درست و به جاست
همه در خیانت و فساد دست یکی داشتند و روح وطن دوستی و ارزش های انسانی در وجود همه این افراد مرده بود. همه دم و دستگاه دولت در بی وجدانی کامل ، فقط و فقط به فکر اندوختن ثروت خود از بودجه ملی بودند .
زمانی که ریشه خراب و کرمخورده باشد حتی آنچه را که در شاخسار سپیده های بلند است را می خشکاند .

>>>   غنی دیگرچه میخواست بشود. غنی سرقوماندان اعلی وریس جمهوربود تمام اختیارات بدستش بود.هرروز غر میزد ( دامی کورده دامی گور ) درتمام جنگ شکایت سربازان واضح معلوم بوده دروقت محاصره ودسگیری دشمن یکدم قومانده عقب نشینی داده میشد. دیگر چه باشد. برادر حیف رای های که به وی بخاطر دانشمندی وروشن فکری برایش دادم.خداوندهرگزنبخشد. آخر پر روی وبی شرمی هم حددارد .دردیگر کشور ها وقتی یک تن ازرعیت اش به شکلی ازاشکال تلف شود مسئولین به ملت جواب قانع کننده میدهد ویااستعفا میدهد .جناب شان بابسیار بی شرمی دریکی ازکنفرانس ها می فچانند که دروقت ریاست جمهوری من 45 هزار عسکر شهید شده چه بی شرمی .درموجودیت ناتو، آیساف، کوالیشن و350 هزار نیروی مسلح عصری .درست است وزیر دفاع مالیه وغیره نبود .رئیس جمهور بود.همه تحت امرش بود .قویترین شخص دوستم را خانه نشین کرد آیا دیگران را نمیتوانست .واقعاً ملت افغان وافغانستانی ها ساده لوح ترین مردم دنیا بوده که این احمق بالای شان تحمیل شده.

>>>   👨‍🎓👩‍🎓👈 ای سیاسیون نادرک و نادان!
زمانیکه تمام اقوام و ملیت های این کشور بنام 《《《افغان》》》 گذاشته و تحمیل که شده باشد، !؟
که این کلمه 《《《افغان》》》 متعلق و مربوط به تبار و قومیت مردم پشتون که هست!؟
و تمام ساحات این سرزمین بنام 《《《افغان+ستان》》》 که یاد گردد!؟
پس واضح است که تمام اختیار (قباله ای این سرزمین)،، ملکیت ها، اختیارات مردم و کارمندان محلی دولتی و بین المللی این سرزمین و هم تصمیمات و فیصله های سیاسی اقتصادی و نظامی که 《《《 حق مردمی با قومیت افغان/پشتونها 》》》 باشد که هم هست و بس !؟!؟؟
بنابرین تحلیل گران سیاسی همچون اندیشمند، سعیدی، ستیز، ولیزاده، پدرام، نادری، .....و همردیفان 《《《 با اصلیت ناافغان 》》》 شان، انتقاد و دعوای پوچ غیرقانونی و غیر انسانی چرا میکنند و دارند !؟؟؟ 👉


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است