تاکید شورای اروپا بر لغو فرمان ضد مهاجرت ایتالیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ کد خبر: 172386 منبع: پرینت

کمشنر حقوق بشر شورای اروپا فرمان جدید دولت ایتالیا در مورد نجات جان پناهجویان از سوی کشتی‌های نجات سازمان‌های غیردولتی را نقض قوانین بین‌الملل خواند.
به گزارش شفقنا به نقل از رسانه‌های خارجی، شورای اروپا (CoE) در پی تصویب فرمان تازه از سوی دولت ایتالیا که فعالیت کشتی‌های تجات سازمان‌های غیردولتی برای پناهجویان را تنظیم می‌کند، واکنش نشان داده و آن را خلاف قوانین بین‌الملل خوانده‌است. این شورا از دولت ایتالیا می‌خواهد که فرمان را لغو و یا در مورد آن تجدید نظر کند.

در همین حال، دونیا میاتویچ، کمیشنر حقوق بشر شورای اروپا روز پنج‌شنبه در نامه‌یی به ماتیو پیانتدوسی، وزیر داخلۀ ایتالیا نوشت که فرمان جدید دولت ایتالیا نقض قوانین بین‌الملل به شمار می‌رود.
این مقام همچنان می‌افزاید: «من نگران آن هستم که اعمال مواد این قانون مانع ارایۀ کمک برای نجات جان پناهجویان شود که این امر در مغایرت با تعهدات کشور ایتالیا در زمینۀ حقوق بشر و قواننی بین‌الملل است.»
از سویی هم گفته می‌شود که دولت ایتالیا در پاسخ به این نامه نوشته است که نگرانی‌های میاتویچ «بی‌اساس» است.
دولت ایتالیا در واکنش به این نامه همچنان اعلام کرده است که این فرمان مانع فعالیت کشتی‌های نجات نخواهد شد. اما می‌تواند از حمل و نقل سیستماتیک نجات‌یافته‌ها به سواحل تونس و لیبی به ایتالیا جلوگیری کند.

این در حالی است که در آغاز ماه جنوری، ایتالیا قانونی را تصویب کرد که به اساس آن می‌باید کشتی‌های نجات، پناهجویان نجات‌یافته را بی‌درنگ به بندر تحویل دهند و منتظر نجات پناهجویان بیشتر یا انتقال آن‌ها به کشتی‌های بزرگتر نمانند.
به اساس آمار رسمی در تنها در سال ۲۰۲۲ حدود ۱ صد و ۴ هزار مهاجر غیرقانونی از راه دریا وارد ایتالیا شده‌اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای اروپا
مهاجرت ایتالیا
نظرات بینندگان:

>>>   کشتی های نجات خودشان همدست قاچاقبر ها هستند.
قاجاقبر ها افرادی را که قاجاقی میخواهند به اروپا بیایند، تا نیم راه میرسانند و پول خود را از افراد میگیرند و تسلیم کشتی های به اصطلاح نجات میکنند و پول آنها را نیز میدهند و این کشتی های به اصطلاح نجات،پناهندگان را به سواحل ایتالیا می آورند و تسلیم پولیس ایتالیا میکنند و خود شان باز پس به بحیره بر میگردند تا دور دیگر قاچاقی ها را بیاورند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است