استخراج روزانه ۲۰۰ تُن نفت از منطقه نفتی سرپل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ کد خبر: 172387 منبع: پرینت

سخنگوی دولت طالبان اعلام کرد افغانستان روزانه ۲۰۰ تُن نفت از منطقه نفتی «قشقری» در ولایت سرپل استخراج می‌کند.
به گزارش تسنیم، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در صفحه توییترش نوشته است افغانستان روزانه 200 تن نفت خالص به ارزش 130 هزار دلار از منطقه نفتی «قشقری» در ولایت سرپل استخراج می‌کند.

این معدن در شمال افغانستان واقع شده است و شامل سه بخش آق‌دریا، قشقری و انگوت می‌باشد که در مجموع 1723 کیلو مترمربع را شامل می‌شود که 19.6 میلیون تن نفت از آن قابل استفاده می‌‌باشد. کارشناسان تخمین می‌زنند در صورت حفاری‌های جدید مقدار اسخراج نفت از این چاه‌ها نزدیک به 1000 تن در یک شبانه‌روزخواهد رسید.

نور الله امیرزاده، مهندس عمومی نفت قشقری در گفتگو با تلویزیون ملی افغانستان گفته است که اکنون از چاه‌های شماره 1، 3، 4، 9 و 10 این چاه، روزانه 200 تن نفت خالص استخراج می‌شود. به گفته امیرزاده از سال 2018 به این‌سو کار استخراج نفت قشقری متوقف بود که با روی کار آمدن دولت موقت، استخراج آن با شرکت ملی چین قرارداد شده است.
امیر زاده افزوده است که قرار است 30 چاه دیگر در آینده نزدیک توسط شرکت چینی نیز حفر شود که با حفر آن مقدار استخراج نفت از 200 تن به 1000 تن در روز افزایش می‌یابد. «بازارکمی»، «قشقری» و «زمردسای» از معادن نفت افغانستان در شمال این کشور می‌باشد که در مجموع 10 چاه تاکنون در آن منطقه حفاری شده است.

حوزه نفت‌خیز افغانستان در شمال این کشور، در ولایت‌های سرپل، فاریاب و جوزجان می‌باشد که ذخایر مجموعی آن به 120 میلیون تن برآورد شده است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استخراج نفت
سرپل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است